یکشنبه ۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸

مصاحبه سینماپرس با بازیگر پیشکسوت؛

سیروس ابراهیم زاده: به زودی با ۲ فیلم «خرمگس» و «بی دفاع» به سینما باز می‌گردم

سیروس ابراهیم زاده

سینماپرس: سیروس ابراهیم زاده بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون و تئاتر در رابطه با جدیدترین فعالیت های خود اظهار داشت: به زودی و پس از حدود ۷ سال دوری از سینما به دلیل سفر خارج از کشور و مسائل دیگر با ۲ فیلم سینمایی «خرمگس» به کارگردانی محمدرضا هنرمند و «بی دفاع» به کارگردانی ابراهیم وحید زاده به سینما باز می گردم.

بازیگر فیلم سینمایی «شمعی در باد» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «خرمگس» فیلمی در در ژانر کمدی اجتماعی است و با توجه به همکاری های قبلی که با آقای هنرمند داشتم مطمئن هستم که اثر خوب و قابل قبولی از آب در خواهد آمد. داستان این فیلم در مورد یک مأمور امنیتی است که با پوشش زن وارد تشکیلاتی می‌شود و به انجام مأموریت می‌ پردازد و معتقدم که اثری نو و تأمل برانگیز در سینمای ماست.

ابراهیم زاده سپس در مورد فیلم جدید ابراهیم وحیدزاده نیز گفت: خوشبختانه من با آقای وحید زاده تجربه همکاری بسیار خوبی داشته ام و زمانی که پیشنهاد بازی در جدیدترین فیلم شان را دادند با طیب خاطر بازی در آن را پذیرفتم؛ «بی دفاع» نیز مانند «خرمگس» در ژانر کمدی اجتماعی است و هر دوی این آثار قرار است که برای حضور در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر ساخته شوند.

وی سپس در مورد داستان فیلم سینمایی «بی دفاع» گفت: هرچند که این فیلم در ژانر کمدی است اما با کمدی های معمول سینمای ایران تفاوت های بسیار زیادی دارد و داستان خانمی نقاش را روایت می کند که در زندگی شخصی و حرفه ای خود دچار مشکلاتی می شود و سپس با نیروی عشق بر تمامی مشکلاتش فائق می شود.

بازیگر سریال تلویزیونی «ساختمان پزشکان» در بخش دیگری از این گفتگو تأکید کرد: طی سال های اخیر اگرچه حضور پررنگی در سینما و تلویزیون نداشته ام اما آنچنان هم از حیطه هنر دور نبوده ام؛ اکنون نزدیک به ۴-۵ ماه است که درگیر تشکیل و ایجاد یک کارگاه بازیگری خلاق هستم تا بتوانم به هنرجویان مشتاق هنر بازیگری درس بدهم.

این بازیگر پیشکوست در مورد خصوصیات این کارگاه گفت: همانگونه که مستحضر هستید همه چیز در دنیای امروز به شدت و به سرعت در حال تغییر است و تکنولوژی و پیشرفت علم باعث شده تا نسل های جدید بسیار پیش رو تر از نسل های قدیم و گذشته باشند از این رو آنچه مد نظر من است ایجاد یک کارگاه آموزش بازیگری است که بتواند از تجربیات استادان پیشکسوت به این گونه استفاده کند که آن ها اطلاعات خود را در اختیار هنرجویان شان قرار دهند اما هنرجویان به اطلاعات اساتید بسنده نکرده و با قدرت خلاقه خود بتوانند راهی برای آینده پیدا کنند.

ابراهیم زاده ادامه داد: ما باید نگرش جدیدی در شیوه های آموزشی هنر به هنرجویان نسل جدید داشته باشیم و از شیوه های کهنه و منسوخ شده گذشته دوری کنیم؛ نسل جدید نیاز به شنیدن حرف های نو دارد و از تکرار حرف های خسته کننده و کهنه و نخ نما شده به شدت بیزار است؛ حرف های تکراری می تواند هنرجویان را به شدت از علاقه شان بری و منزجر کند و از این رو امیدوارم که بتوانم با ایجاد این کارگاه تأثیر مثبتی در جامعه هنری بگذارم.

بازیگر فیلم سینمایی «مسافر ری» در خاتمه این گفتگو افزود: از سوی دیگر این روزها قرار است پس از مدت ها دوری از عرصه تولید تله تئاتر به تهیه کنندگی علی آزادان تله تئاتر جدیدی را برای پخش در شبکه چهارم سیما آماده کنم که این روزها در حال انتخاب متن نمایشنامه هستم و هنوز به قطعیتی برای یک اثر مشخص نرسیده ام.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.