دوشنبه ۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

«پرویز آبنار» و صدابرداری دو فیلم «ربوده شده» و «سینما نیمکت»

پرویز آبنار در نشست خبری فیلم سینمایی«روز مبادا»

سینماپرس: پرویز آبنار صدابردار و صداگذار باسابقه سینما در رابطه با جدیدترین فعالیت هایش گفت: این روزها به عنوان صدابردار در فیلم «ربوده شده» به کارگردانی بیژن میرباقری مشغول به کار هستم و میکس نهایی «سینما نیمکت» به کارگردانی محمد رحمانیان را نیز بر عهده دارم که هر دوی این آثار برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده می شوند.

صدابردار فیلم سینمایی «ورود آقایان ممنوع» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «ربوده شده» فیلمی رئال و اجتماعی است که شهر در آن دارای یک شخصیت است؛ اصولاً صدابرداری در فضای شهری به دلیل شلوغی بیش از حد کار صدابرداری را سخت می کند که حضور در این پروژه ها نیاز به تمهیدات خاصی از طرف صدابرداران دارد و من هم با وسواس زیادی صدابرداری این فیلم را انجام می دهم.

آبنار سپس با اشاره به داستان «ربوده شده» اظهار داشت: این فیلم به مشکلات و معضلات زنان امروزی می پردازد، درگیری هایی که در زندگی شهری می تواند وجود داشته باشد در این فیلم به عنوان مبحث اصلی مطرح می شود؛ البته نحوه روایت داستان به گونه ای است که می تواند هم واقعی باشد و هم تخیلی و از این رو هر مخاطبی می تواند برداشت خاص خود را از داستان این اثر بکند.  

وی سپس تأکید کرد: فیلمبرداری این فیلم مدتی است متوقف شده که بلافاصله ادامه آن از سر گرفته خواهد شد؛ فیلمبرداری «ربوده شد» در ابتدا از محله پامنار آغاز شد و سپس به باغی در شمال شهر رفتیم و طی روزهای آتی نیز در خیابان های سطح شهر فیلمبرداری خواهیم داشت و طبق قرار قبلی این اثر پس از پایان فیلمبرداری بلافاصله وارد مرحله مونتاژ خواهد شد و صداگذاری آن هم بر عهده من خواهد بود.

صدابردار فیلم سینمایی «شهر موش ها ۲» در ادامه این گفتگو افزود: به غیر از پروژه جدید آقای میرباقری این روزها مشغول میکس نهایی فیلم «سینما نیمکت» به کارگردانی محمد رحمانیان هستم که نهایتاً تا ۱۰ روز آتی امور فنی اش به صورت کامل انجام خواهد شد.

این صدابردار سینمای ایران با تأکید بر اینکه فضای این فیلم کاملاً سینمایی است اما به دلیل سابقه آقای رحمانیان و همچنین استفاده از بازیگران تئاتر حال و هوایی شبه تئاتری پیدا کرده اظهار داشت: داستان این فیلم در مورد مردی است که عاشق سینما است و همین مسأله باعث به وجود آمدن اتفاقات زیادی در زندگی اش می شود. «سینما نیمکت» را می توان در زمره آثاری برشمرد که در ستایش سینما ساخته شده اند و قطعاً تماشای آن برای تمامی افراد علاقه مند به فیلم و سینما جذاب خواهد بود.

صدابردار فیلم سینمایی «۳۶۰ درجه» ادامه داد: من امیدوارم که «سینما نیمکت» حضور خوبی را در جشنواره فیلم فجر تجربه کند و معتقدم ورود کارگردانان تئاتر به سینما می تواند برکات زیادی را برای هنر هفتم به همراه داشته باشد چرا که ما امروزه نیاز داریم از تمامی ظرفیت های ممکن برای رشد و ارتقای سینمای کشور استفاده کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.