چهارشنبه ۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

فرح مرزی: چهره پردازی بازیگران سریال «شیوع» نیاز به تحقیقات خاصی داشت

نوید فرح مرزی

سینماپرس: نوید فرح مرزی طراح هنری سینما و تلویزیون در مورد جدیدترین فعالیت های خود اظهار داشت: این روزها مشغول طراحی چهره پردازی سریال «شیوع» هستم که نیاز به تحقیقات خاصی داشت.

طراح چهره پردازی فیلم سینمایی «چند متر مکعب عشق» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: این سریال که قرار است  به کارگردانی محمود معظمی به زودی از شبکه سوم سیما روی آنتن برود. در مورد بیماری هایی است که بر اثر ریزگردها در کشور ما به وجود آمده و به نوعی جنبه انتقادی دارد و می تواند با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شود.

فرح مرزی با اشاره به داستان این سریال اظهار داشت: تشریح فعالیتهای پدافند غیر عامل، هدف اصلی این سریال است؛ داستان از جایی شروع می شود که حمله بیولوژیکی طراحی شده توسط آمریکا از مسیر یکی از کشورهای همسایه کشور ایران را تهدید می کند. این مسأله با هوشیاری یک پزشک جوان آشکار می شود و باعث می‌شود که سازمان پدافند غیرعامل کشور ضمن ورود به ماجرا ابتکار عمل را به دست بگیرد.

وی سپس از لاله اسکندری، عبدالرضا اکبری، کمند امیرسلیمانی، رحیم نوروزی و... به عنوان بازیگران اصلی این سریال نام برد و گفت: من برای چهره پردازی بازیگران این فیلم نیاز به تحقیقات خاصی داشتم که انجام این کار را برایم دشوار کرد؛ البته طی این مدت توانستم با تحقیقات فراوان اطلاعات بسیار خوبی در مورد اینکه این بیماری ها چه تأثیراتی بر روی چهره افراد می گذارد و تا چه حد به نژاد، سن و... آن ها ارتباط دارد دست یابم و خوشبختانه به نظر خودم طراحی بسیار خوبی را توانستم انجام دهم.

طراح چهره پردازی فیلم سینمایی «بی خود و بی جهت» در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به اینکه مدتی است در سینما کم کار هستم خاطرنشان کرد: این روزها بیشتر مشغول تدریس چهره پردازی در دانشگاه هنر هستم و ترجیح می دهم که مدتی از فضای سینما دور باشم تا بتوانم با انرژی بهتر و با یک فیلم خوب به سینما بازگردم البته دو فیلم سینمایی «در مدت معلوم» و «تتل و راز صندوقچه» را آماده اکران دارم.

این چهره پرداز سینمای ایران در مورد فیلم های آماده اکرانش گفت: در فیلم سینمایی «در مدت معلوم» طراحی صحنه و لباس را بر عهده داشتم که خوشبختانه کار بسیار خوبی از آب درآمده و شخصاً از آنچه که در این فیلم انجام دادم راضی هستم؛ این فیلم فضایی به شدت رئال دارد و از این رو طراحی صحنه خاصی برای آن نباید در نظر می گرفتم.

طراح صحنه و لباس فیلم سینمایی «خواب های دنباله دار» سپس در مورد فیلم سینمایی کودک «تتل و راز صندوقچه» اظهار داشت: این فیلم اثری نو در سینمای ایران است و به جرأت می توانم بگویم که تاکنون هیچ مورد مشابهی از آن را در سینما نداشته ایم. فضای این فیلم به شدت فانتزی است و من توانستم از قوه خلاقه خود برای طراحی چهره پردازی این فیلم به خوبی استفاده کنم.

فرح مرزی در خاتمه این گفتگو افزود: اغلب کارهای کودک ما که فضایی فانتزی دارند متأسفانه در دام کلیشه ها گرفتار شده اند اما من در این فیلم سینمایی به شدت از کلیشه های رایج دوری کردم که مطمئن هستم مخاطب کودک از آن استقبال خواهد کرد. در این فیلم انسان هایی با خصوصیات حیوانی حضور دارند و به عنوان نمونه من بهاره افشاری را به شکل یک روباه، حدیث فولادوند را به شکل یک بره و یا امیر غفارمنش را به شکل یک گرگ درآوردم.

گفتنی است؛ نويد فرح مرزي در سال ۱۳۵۱ در تهران متولد شد. او فعاليت خود را با تئاتر آغاز نمود. بعد از گذراندن دوره آموزش گريم وارد واحد گريم شبكه دوم صدا و سيما شد. پس از آن به تحصيل در رشته ي طراحي صحنه در دانشگاه پرداخت. از سال ۱۳۷۰ وارد دنياي حرفه اي سينما شد. فرح مرزي عضو شوراي مركزي انجمن چهره پردازان خانه سينما بوده و علاوه بر فعايت در زمينه چهره پردازي، تئاتر عروسكي، عروسك گرداني و ساخت فيلم هاي كودك و نوجوان را نيز تجربه كرده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.