یکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹

به کارگردانی روبرتو برلینر

جایزه بزرگ جشنواره توکیو به یک درام برزیلی رسید

 روبرتو برلینر

سینماپرس: درام برزیلی «نیسه: قلب دیوانگی» ساخته روبرتو برلینر موفق شد جایزه اصلی بخش مسابقه بین‌الملل بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو را به خانه ببرد.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، در مراسمی که دیشب (شنبه شب) در توکیو برگزار شد جایزه ویژه گروه داوری به فیلم فرانسوی «هر سه نفر ما» رسید که نگاهی خوش بینانه به بحث مهاجرت در اروپا ارایه می‌کند.

برایان سینگر کارگردان آمریکایی فیلم «مردان ایکس» که رییس هیات داوران این دوره نیز بود، روند انتخاب برنده از میان ۱۶ شرکت کننده بخش رقابتی این دوره را خیلی سخت خواند و به شوخی گفت گاهی مجبور شدi سر دیگر داوران این بخش داد بزند.

«نیسه: قلب دیوانگی» داستان واقعی دکتر نیسه دا سیلویرا روان‌پزشک زنی را روایت می کند که در دهه ۱۹۴۰ توانست اصلاحاتی در سیستم پزشکی برزیل ایجاد کند. گلوریا پیریس نیز برای بازی در نقش این پزشک بیماری‌های روانی جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره را دریافت کرد.

سینگر گفت زمانی راننده اتوبوس بچه‌های دچار اختلالات ذهنی بود و ارزش فیلمی چنین استادانه را درک می کند و از دادن جایزه به آن خوشحال است.

این فیلم برزیلی اولین نمایش بین‌المللی خود را در جشنواره فیلم توکیو تجربه کرده و پیش از آن اوایل اکتبر در جشنواره فیلم ریودوژانیرو برزیل به نمایش درآمده بود و جایزه فیلم منتخب تماشاگران را از آن خود کرده بود.

دومین جایزه بخش رقابتی نیز که به عنوان جایزه ویژه داوران شناخته می شود به «هر سه نفر ما» ساخته کیرون کمدین- کارگردان فرانسوی اهدا شد.

رولاند مولر و لوییس هوفمان بازیگران دانمارکی به طور مشترک جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره را برای بازی در فیلم «سرزمین من» فیلمی درباره دوره پس از پایان جنگ جهانی دوم دریافت کردند.

جایزه بهترین مشارکت هنری به «فیلم خانوادگی» ساخته کارگردانی از اسلوونیا یعنی اولمو اومرزو رسید. «خواست خدا» به کارگردانی ادواردو فالکونه کارگردان ایتالیایی نیز جایزه فیلم منتخب تماشاگران را به خانه برد.

جایزه بخش سینمای ژاپن نیز به فیلم «کن و کازو» نخستین فیلم بلند داستانی هیروشی شوجی رسید.

حشنواره بین‌المللی فیلم توکیو در طی ۱۰ روز ۲۰۷ فیلم را به نمایش درآورد و حدود ۶۳ هزار و ۷۰۰ بلیت برای تماشای این فیلم‌ها فروخته شد.

ترجمه: مهر

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.