سه‌شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۹

دور شدن یک فیلمساز دیگر از فضای «هنر و تجربه»؛

یلدا جبلی: فیلم جدیدم تابع سینمای قصه گوست/ همزمان پیش تولید دو فیلم را جلو می برم

یلدا جبلی

سینماپرس: یلدا جبلی کارگردان جوان سینما که اولین فیلم سینمایی اش با عنوان «داره صبح میشه» در گروه سینمایی «هنر و تجربه» روی پرده رفته است در مورد جدیدترین فعالیت خود اظهار داشت: جدیدترین فیلمم ساختاری کلاسیک دارد و تابع سینمای قصه گو است؛ ترجیح می دهم که در این فضا ماندگار شوم.

این کارگردان در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: این روزها در حال نگارش دومین فیلمنامه سینمایی ام هستم که هنوز عنوانی برای آن انتخاب نکرده ام؛ این فیلم نیاز به فضایی برفی و زمستانی دارد و قطعاً اوایل زمستان در شهر تهران جلوی دوربین خواهد رفت؛ البته با توجه به زمان کم باقی مانده تا برگزاری جشنواره فیلم فجر فکر نمی کنم که بتوانم دومین فیلمم را به این رویداد مهم برسانم.

وی سپس با تأکید بر اینکه به قصه های عامیانه و فضای داستانی اهمیت می دهد اظهار داشت: من به عنوان یک فیلمساز شرایط سینما و مخاطبان را به خوبی می دانم و سلیقه آن ها را می شناسم و از همین رو به سمت تولید اثری رفته ام که بتواند با سلیقه و نظرات مخاطبان سینما همخوانی داشته باشد و آن ها را به سالن های سینما بکشاند.

جبلی ادامه داد: فیلمنامه جدیدی که در حال نگارش نهایی آن هستم بسیار پر شخصیت است و اغلب شخصیت های اصلی آن در سنین میانسالی و پیری به سر می برند؛ من ترجیح می دهم در این فیلم از حضور بازیگران حرفه ای و باتجربه سینما استفاده کنم البته قطعاً برای نقش های فرعی از بازیگران جوان و تازه کار نیز بهره خواهم گرفت.

تدوین گر فیلم سینمایی «بشارت به یک شهروند هزاره سوم» با اشاره به اینکه پیش از این اخباری در مورد تولید فیلم «جای درخت توت» در رسانه ها توسط وی منتشر شده است اظهار داشت: فیلمنامه «جای درخت توت» به دلیل برخی از حواشی و مسائل در مرحله نگارش متوقف شده و از تولید آن خبری نیست؛ من این روزها همزمان پیش تولید دو فیلم را جلو می برم که یکی از آن ها همین پروژه سینمایی و دیگری تله فیلمی با عنوان «تمام شهر بارانی است» می باشد.

این فیلمساز جوان افزود: سازمان صدا و سیما تهیه کنندگی این تله فیلم را بر عهده گرفته و اوایل آذر ماه این اثر در شهر تهران کلید خواهد خورد و بلافاصله پس از اتمام تصویربرداری و مراحل فنی، دومین فیلم بلند سینمایی ام را کلید خواهم زد.

وی در مورد فضای «تمام شهر بارانی است» گفت: این تله فیلم در ژانر اجتماعی ساخته می شود که فضای به شدت شهری دارد و جغرافیای شهر در آن حرف اول را می زند؛ داستان این فیلم نیز در مورد یک مرد میانسال است و اگرچه نقش های فرعی زیادی در آن حضور دارند اما تمامی اتفاقات مربوط به وقایعی است که برای این مرد در شهر تهران به وجود می آید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.