یکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹

کارگردان «عروس آتش» و ۲ طرح آماده ساخت

سینایی: جزو آن دسته از فیلمسازان نیستم که شرایط کار همواره برایشان مهیاست!

کلاس خسرو سینایی

سینماپرس: خسرو سینایی کارگردان پیشکسوت سینمای ایران با ابراز گلایه از شرایط فعلی سینمای کشور گفت: من جزو فیلمسازانی نیستم که همواره شرایط کار برایشان مهیا است، امروزه تنها برخی از فیلمسازان می توانند به واسطه برخی روابط مرتب فیلم بسازند و برخی دیگر نیز مدت ها باید پشت درهای بسته بمانند.

کارگردان فیلم سینمایی «جزیره رنگین» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من جزو فیلمسازانی هستم که همواره در حال نگارش، تحقیق و پژوهش فیلمنامه های داستانی و مستند هستم و هیچ گاه جز سینما به چیز دیگری فکر نمی کنم اما متاسفانه شرایط کار در سینمای ایران برای همه فیلمسازان فراهم نیست و تقریبا در خوش بینانه ترین حالت ۲ تا ۳ سال طول می کشد تا یک فیلمساز حرفه ای بتواند فیلمی را در سینما بسازد.

وی سپس با بیان اینکه این روزها ۲ طرح داستانی و مستند-داستانی را آماده ساخت دارد اظهار داشت:‌ بسیار مایلم در صورت مهیا شدن شرایط، ابتدا فیلم داستانی ام را جلوی دوربین ببرم؛ این فیلم فضایی به شدت متفاوت نسبت به آثار پیشین دارد و به هیچ یک از ساخته های قبلی من شبیه نیست؛ در عین حال جزو سینمایی است که می تواند مخاطبان عام را برای تماشا به سالن های سینما بکشاند.

سینایی ضمن خودداری از توضیحات بیشتر در مورد این اثر خاطرنشان کرد: البته اصولا من فیلمسازی هستم که به دلیل تنوع مضامین در آثارم همیشه قالب های متفاوتی را ارائه می دهم و هیچ گاه در بین آثار من فیلمی شبیه به یکدیگر درنیامده است!

کارگردان فیلم سینمایی «عروس آتش» ادامه داد: همچنین در این ایام روی یک طرح مستند- داستانی که در مورد بخشی از جامعه امروز ایران است مشغول کار هستم که وزن داستانی بودن آن نسبت به مستند سنگین تر است و از این رو می تواند ضمن جذب مخاطبان علاقمند به آثار مستند، عموم مخاطبان را نیز به سوی خود جذب کند و بسیار امیدوارم که هرچه سریعتر با مساعدت سازمان سینمایی شرایط ساخت این دو اثر فراهم گردد.

این فیلمساز برجسته در بخش دیگری از این گفتگو اظهار داشت: سینمای ایران امروزه از روال طبیعی خود خارج شده و به سمت یک گونه سینما با عنوان اجتماعی آن هم از نوع آپارتمانی گرایش پیدا کرده است؛ مسلم است که سینمای ما با تولید این گونه فیلم ها نمی تواند به جایی برسد و ما نیاز داریم تا فیلم هایی با مضامین و موضوعات گسترده را در کشورمان تولید کنیم.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: من جزو فیلمسازانی هستم که هیچ گاه آزادی را به هیچ دسته و گروهی نفروخته ام و مایلم که بتوانم در سینما حضور داشته باشم و برای آن فیلم بسازم و امیدوارم که شرایط ساخت فیلم برای همه سینماگران دغدغه مند مهیا شود تا از این طریق بتوانیم شاهد شکوفایی و رشد سینمای ایران باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.