پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۱

همراه با جشنواره مطبوعات/ ۶

ساداتیان: رسانه ها شعار «همدلی و همزبانی» را الگو قرار دهند

سیدجمال ساداتیان

سینماپرس: سیدجمال ساداتیان تهیه کننده سینما با حضور در غرفه سینماپرس اظهار داشت: ما در حال حاضر باید روحیه ملی و اتحاد را در کشور تقویت کنیم و از همین رو رسانه ها باید فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر «همدلی و همزبانی» دولت و ملت را الگوی خود قرار بدهند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «برف روی کاج ها» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: رسانه ها به جای تخریب و مخدوش کردن چهره یکدیگر بایستی پیشنهادات سازنده و خوب به تمامی مدیران و مسئولان ارائه کنند و از آن ها بخواهند که با تفکر بر این پیشنهادات کارشناسی شده، کشور را به سویی هدایت کنند تا دیگر مشکلی در آن وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: رسانه ها باید بدانند هر مدیری در هر نهاد و سازمانی که مسئولیت آن را بر عهده دارد با یک مانیفست خاص روی کار آمده و می خواهد بر اساس روش خود کارهایش را انجام دهد از این رو باید به جای ایجاد منازعه با آن مدیر با ارائه پیشنهادات سازنده به او راه همدلی و همراهی را باز کنیم تا کشور در این میان آسیب نبیند و تمامی مردم بتوانند از ایجاد این روحیه همدلی که باعث اتحاد می شود به خوبی بهره ببرند.

ساداتیان سپس خاطرنشان کرد: اگر رسانه های کشور اخلاق گرایی را در راس امور خود قرار دهند ما دیگر شاهد هیچ گونه افتراقی در کشور نخواهیم بود؛ اما متاسفانه برخی از رسانه های کشور به دلیل رقابت ناسالم این کار را انجام نمی دهند و تنها به شعار اخلاق بسنده می کنند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «جامه دران» ادامه داد: من معتقدم اگر هر رسانه، و یا مسئولی، شعاری را در راس امور خود قرار می دهد، بایستی به آن شعار پایبند باشد؛ عملی شدن و به سرانجام رسیدن شعارهای خوب می تواند باعث پیشرفت یک کشور شود و این مساله ای است که ماهمواره از آن غافل مانده ایم.

این تهیه کننده سینما در بخش دیگری از این گفتگو سینما را ابزاری سالم و تاثیرگذار برشمرد که می تواند باعث تقویت روحیه ملی و عملی شدن شعارهای مسئولان شود و افزود: سینمای نئورئالیسم ایتالیا که تنها توجه اش به دغدغه های مردم بود و می خواست از این رهگذر توجه مسئولان را نسبت به این دغدغه ها جلب نماید یکی از نمونه هایی است که می تواند روی این حرف بنده صحه بگذارد. ما نیز می توانیم در کشورمان فضایی را ایجاد کنیم تا فیلم های سینمایی مبتنی بر دغدغه ها و مشکلات مردم و جامعه تولید شوند و بدون آنکه انگ سیاه نمایی به آن ها بخورد به صورت سراسری اکران شده و مسئولان برای حل مشکلات مطروحه در این آثار تلاش و کوشش کنند.

وی ادامه داد: انجام این کار در سینما و از سوی دیگر اخلاق گرایی رسانه ها باعث می شود تا شرایط ایده آل خود به خود در کشور ما به وجود بیاید؛ انجام این دو امر می تواند منجر به تحقق شعار «نقد منصفانه، پاسخ مسئولانه» گردد که شعاری بسیار خوب است و می بایست که در کشور ما وجود داشته باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.