جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷

حضور کارگردان «ایران برگر» در غرفه سینماپرس

جعفری جوزانی کتاب «کوروش کبیر» را تا یک ماه آینده وارد بازار نشر خواهد کرد/ ساخت این فیلم دشواری‌های زیادی دارد

مسعود جعفری جوزانی

سینماپرس: مسعود جعفری جوزانی کارگردان مطرح سینمای ایران که در طول برگزاری نمایشگاه مطبوعات در غرفه سینماپرس حاضر شد از انتشار کتاب «کوروش کبیر» به قلم خودش خبر داد و گفت: این کتاب در ۲ جلد نوشته شده که در واقع همان فیلمنامه این اثر ملی و تاریخی است و تا یک ماه آینده نیز وارد بازار نشر خواهد شد.

کارگردان فیلم سینمایی «ایران برگر» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: دکتر محمدهادی کریمی مسئولیت تمامی برنامه های این کتاب را بر عهده دارند و مدتی قبل با رایزنی های ایشان ما فیلمنامه «کوروش کبیر» را در اختیار انتشارات «تریتا» قرار دادیم که اولین جلد آن آذرماه سال جاری طی مراسم رونمایی که در آن هنرمندان صاحب نام و اهالی رسانه حضور خواهند داشت وارد بازار نشر می شود.

وی سپس با اشاره به اینکه انتشار جلد دوم این کتاب ۶ ماه پس از توزیع جلد اول انجام خواهد شد اظهار داشت: این دو جلد در عین پیوستگی به صورت مستقل نوشته شده اند؛ به گونه ای که جلد اول کتاب از زمان کودکی تا رسیدن به پادشاهی وی است و جلد دوم نیز مربوط به دوران پادشاهی کوروش تا زمانی است که از دنیا می رود.

جعفری جوزانی سپس در پاسخ به این سوال که آیا زمان ساخت این فیلم بعد از سال ها پیگیری مشخص شده است اظهار داشت: ساخت این فیلم دشواری های بسیار زیادی داشته و موانع زیادی بر سر راه ما قرار دارد؛ ما حتی گاهی برای انتشار همین کتاب نیز با مشکلاتی روبرو شدیم مانند اینکه برخی اصرار داشتند که من واژه «کبیر» را از جلد کتاب حذف کنم اما من راضی به این کار نشدم.

کارگردان سریال تلویزیونی «در چشم باد» تاکید کرد: ما هیچ مشکلی برای تولید فیلم نداریم و اگر منابع مالی تامین شود، کار ساخت آن را شروع می کنیم و حتی در مقطعی با شرکت های آمریکایی که متخصص در ساخت جلوه های ویژه کامپیوتری هستند مذاکره کردیم تا آن ها مسئولیت ساخت جلوه های ویژه این پروژه عظیم را بر عهده بگیرند و در این میان بنده به عنوان کارگردان و علی معلم به عنوان تهیه کننده از هیچ کوششی فروگذار نکرده ایم.  

این کارگردان سینما ادامه داد: کورش اولین انسانی است که به جای زور شمشیر، از افکارش استفاده کرد و هیچ‌گاه از ابزار زور و قدرت برای رسیدن به مقاصدش استفاده ای نکرد. پاک دستی، پاک اندیشی، و دوران زندگی وی از جمله مواردی است که در این فیلم به نمایش در می‌آید.

جعفری جوزانی در خاتمه این  گفتگو تاکید کرد: امیدوارم در مراسم رونمایی کتاب «کوروش کبیر» بتوانیم اخبار خوشایندی را در رابطه با تولید این فیلم در اختیار اهالی رسانه قرار دهیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.