شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱

حمایت‌های مردمی از مهمان‌ ۲۴ ساله خانه‌ها/ فیتیله بالا می‌رود؟+تصاویر

فیتیله ها

فارس: توقف پخش برنامه فیتیله انعکاس جالبی در بین کاربران شبکه‌های اجتماعی داشت و مطالب و تصاویری که یادآور خاطرات گذشته مردم از این برنامه است در فضای مجازی منتشر شد.

روز گذشته نخستین جمعه‌ای بود که برنامه تلویزیونی «فیتیله» از شبکه‌ دو سیما پخش نشد؛ برنامه فیتیله 24 سال به عنوان یکی از برنامه‌های پرمخاطب و عمو‌های فیتیله‌ای در این سال‌ها از محبوب‌ترین مجریان سیما محسوب می‌شوند.

پخش یک آیتم تصویری در برنامه «فیتیله» روز جمعه گذشته از شبکه دو سیما، رنجش خاطر برخی هموطنان آذری را به همراه داشت که رسانه ملی نیز با انتشار بیانیه‌ای نه‌تنها از آذری‌زبانان کشورمان دلجویی کرد که نسبت به توقف پخش این مجموعه تلویزیونی دستور داد.

عدم پخش برنامه فیتیله نیز واکنش‌های مختلفی در بین مردم کشور داشت و نشان داد مخاطب این برنامه فقط کودکان نبودند، کاربران شبکه‌های اجتماعی علاوه بر اذعان به اشتباه صورت گرفته از سوی عوامل این برنامه، ضمن برشمردن اقدامات خیرخواهانه‌ای که از سوی عوامل این برنامه تاکنون صورت گرفته است و با توجه به عذرخواهی مجریان برنامه برای رنجش خاطر هموطنان آذری با ایجاد کمپین‌های مختلف درخواست بازپخش برنامه فیتیله را مطرح کردند.

در این زمینه مطالب و تصاویری که یادآور خاطرات گذشته مردم از برنامه فیتیله است و به منظور حمایت از برنامه‌ فیتیله در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است را مرور می‌کنیم:

 

- انتشار تصاویر بازدید و سرزدن‌های مجریان برنامه فیتیله به عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های کودک از مراکز درمانی و کودکان سرطانی یکی از یادآوری‌هایی بود که این روزها از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی مرور شد؛ یکی از کاربران با انتشار تصویر زیر این طور نوشت: کی دیگه برای بچه‌های بیمار روی تخت بیمارستان برنامه اجرا کنه؟

-در کنار بچه‌های خیریه گلستان علی

 

- یکی از کاربران با انتشار تصویری از حمید گلی یکی از مجریان برنامه فیتیله نوشت: عمو حمید خیلی گلی خودتو به هر شکلی درآوردی تا یه کم ما از غم و غصه و بدبختیامون دور بشیم.

- لوح سپاس و تقدیر برای عموهای فیتیله‌ای بخاطر حمایت همیشگی از کودکان سرطانی

یک کاربر با انتشار تصویر زیر نوشت: عموها این همه حمایت کردید از بچه‌های مملکتتون دستتون هم می‌بوسیم و همیشه ازتون حمایت می‌کنیم.

بسیاری از کاربران با قبول اشتباه صورت گرفته در برنامه فیتیله درخواست بازپخش این برنامه از سیما را مطرح کردند.

یکی دیگر از کاربران با پیوستن به کمپین حمایت از برنامه فیتیله و ضمن اشتراک گذاشتن عکس زیر یادآور شد: این عکس مربوط میشه به رضایت گرفتن عموها برای نجات یک پدر اعدامی به درخواست دخترش.

 

یکی دیگر از اقدامات عوامل برنامه فیتیله که هنوز از خاطرات مردم فراموش نشده است اقدام حمایتی آنها از کودکان کار بود که این روزها مجدد مرور شد:

-عموها در روز دوازدهم ژوئن برای حمایت از کودکان کار در عین ناباوری به چهارراه‌ها رفتند تا شیشه‌ ماشین‌ها را پاک کنند.

-بچه‌های مهربون؛ اگه یه روزی، پدر که همیشه براتون زحمت کشیده ندونسته با کفش‌های گلی وارد خونه بشه دیگه توی خونه راهش نمی‌دید؟ اینه قصه‌ امروز عموهای فیتیله!

اخماتو باز کن عمو، به تلویزیون هم برنگردید همیشه در قلب ما هستید؛ امروز یه روزی هست که هممون شما رو شناختیم

 

به گزارش فارس، پخش یک آیتم تصویری در برنامه «فیتیله» روز جمعه گذشته از شبکه دو سیما، رنجش خاطر برخی هموطنان آذری را به همراه داشت که رسانه ملی نیز با انتشار بیانیه‌ای نه‌تنها از آذری‌زبانان کشورمان دلجویی کرد که نسبت به توقف پخش این مجموعه تلویزیونی دستور داد.

عوامل این برنامه از کارگردان و بازیگر گرفته تا تهیه‌کننده نیز در گفت‌وگوهای جداگانه از این اشتباه اظهار تاسف کرده و بر سهوی بودن آن تاکید کرده‌اند. رسانه ملی نیز با وجود سهوی بودن این خطا، بیانیه‌ای صادر کرد و ضمن عذرخواهی از هموطنان و خصوصا آذری زبانان و به دور از هرگونه توجیه رسانه‌ای، برای رفع کوچک‌ترین ابهام و بدبینی هموطنان به موارد زیر تأکید کرد:

با وجود سهوی بودن این اتفاق، مسئولان و عوامل دخیل در تولید و پخش این برنامه، متخلف محسوب می‌شوند و این مساله تا آشکار شدن موضوع و ریشه‌های آن به طور جدی پیگیری خواهد شد.

با وجود جایگاه مردمی این برنامه، به خاطر بی‌دقتی صورت گرفته، تا انجام شدن بررسی‌های لازم، پخش برنامه «فیتیله» فعلاً متوقف می‌شود.

همچنین مدیر شبکه دو سیما، طی نامه‌هایی جداگانه‌، مدیر گروه کودک و نوجوان و مدیر پخش این شبکه را توبیخ و جانشین مدیر پخش و مسئول نظارت نهایی برنامه‌های شبکه را از مسئولیت خود برکنار کرد.

بدیهی است سازمان صداوسیما پس از بررسی دقیق این موضوع و رسیدن به نتایج نهایی، موارد را به اطلاع مخاطبان خواهد رساند.

نظرات

  • منا ۱۳۹۴/۰۸/۲۳ - ۲۳:۱۳
    0 0
    دوسشون داریم و از شما هم میخوایم که برنامه ها با لهجه های دیگه رو لغو نکنید مخصوصا جناب خان،من خودم قمی ام اما خندوانه رو فقط بخاطر جناب خان نگاه میکنم راستی به جناب خان بگید مرامتو بگردم خوب یک بارم به لهجه قمی حرف بزن
  • فاطمه وفائی ۱۳۹۴/۰۸/۲۴ - ۱۴:۳۲
    0 0
    من هم از برنامه فتیله حمایت میکنم متاسفانه بی جنبه بودن در کشور ما زیاد رایج است وهرکس وهر قوم وصنفی به خود میگیرد این قبیل جوکها در بین همین مردم رواج دارد واز اینکه ایینه خودشان نمایش گذاشته میشود دلخور می شوند و یکهو معلم ادب میشوند وخود را صاحب فرهنگ می داننددرواقع بی فرهنگی در خودشان جای دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.