یکشنبه ۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸

«میرزاخانی» در یک نشست خبری عنوان کرد:

جشنواره فیلم «وحدت اسلامی» در صدد حمایت از فیلمسازان دغدغه مند در عرصه اسلامی است + متن فراخوان

نشست خبری فیلم وحدت اسلامی

سینماپرس: هاشم میرزاخانی دبیر نخستین جشنواره فیلم بین المللی وحدت اسلامی گفت: این جشنواره چتری برای تمامی فیلمسازانی است که دغدغه حمایت از مواضع اسلامی دارند.

به گزارش خبرنگار سینماپرس نشست خبری نخستین جشنواره بین المللی فیلم وحدت اسلامی صبح امروز در محل دبیرخانه این جشنواره با حضور هاشم میرزاخانی (دبیر جشنواره) و مژگان زرگر (مدیر اجرایی جشنواره) برگزار شد.

در ابتدای این نشست خبری میرزاخانی با اعلام اینکه این جشنواره توسط مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی که آیت الله اراکی ریاست آن را بر عهده دارند از ۱۴ تا ۲۰ اردیبهشت ماه سال ۹۵ در تهران برگزار می شود اظهار داشت: مسأله وحدت اسلامی یک وظیفه و فریضه دینی است و همانگونه که  مقام معظم رهبری در خصوص وحدت فرموده اند که  «در دوران اخیر که دوران ویژه ای است تاکید بر تلاش و زمینه سازی تشکیل امت واحده اسلامی و دیپلماسی وحدت  و  مقابله با جریان های افراطی و تاکید بر وحدت و مبارزه با جریانات سنی و شیعی یک ضرورت است» ما بر آن شدیم تا این جشنواره را برگزار کینم.

این مدیر فرهنگی سپس با تأکید بر اینکه برخی از دشمنان اسلام توسط رسانه های مختلف در پی آن هستند که بین مسلمانان انشقاق ایجاد نمایند خاطرنشان کرد: با عنایت و توجه خاصی که دبیر کل محترم مجمع بر لزوم برگزاری این جشنواره دارد، جشنواره بین المللی فیلم وحدت اسلامی جشنواره ای مستمر خواهد بود و از ین پس توسط این مجمع به طور سالانه در کشور برگزار می شود لذا برگزاری جشنواره ای با  این موضوع و با حمایت و پشتوانه این مجمع، می تواند محملی باشد برای شناسایی، جذب و حمایت از فیلمسازان دغدغه مند در سراسر جهان که هدف اصلی خود را ترسیم و شناساندن اسلام راستین می دانند.

دبیر نخستین جشنواره بین المللی فیلم وحدت اسلامی با اشاره به اهداف این جشنواره گفت: هدف اصلی این جشنواره شناسایی و نمایش آثاری است که در راستای اهداف پیوند میان مذاهب اسلامی تولید شده اند و قطعاً امیدواریم در دوره های آتی این جشنواره شاهد تولید آثار مستند و کوتاه و همچنین آثار بلند و فاخری باشیم  که بتواند چهره واقعی اسلام ناب را به جهانیان نشان دهد.

میرزاخانی در ادامه این نشست خبری با بیان اینکه تمامی فیلم هایی که طی سال ها و دهه های اخیر در این حوزه تولید شده اند می توانند در این دوره از جشنواره حضور داشته باشند اظهار داشت: طی دوره های آتی شاهد حضور فیلم هایی در جشنواره خواهیم بود که تنها مدت زمان کمی از تولیدشان گذشته باشد؛ محوریت آثار در دو بخش ملی و بین الملل وحدت مسلمین، قرآن کریم و پیامبر اکرم (ص) ترسیم شده است و در بخش ویژه با توجه به توطئه های تفرقه انگیز دشمنان بین ادیان و مذاهب مختلف دینی و همچنین ارائه چهره مخدوش و خشن از دین مبین اسلام به موضوع اسلام ستیزی خواهد پرداخت که در این بخش از حضور منتقدان و اندیشمندان  داخلی و خارجی در ایام برگزای جشنواره نیز بهره خواهیم برد.

مدیرعامل پیشین انجمن سینمای جوانان ایران سپس به معرفی بخش های این جشنواره بین المللی پرداخت و گفت: این جشنواره در ۳ بخش فیلم کوتاه، نیمه بلند و نماهنگ با سه زیر مجموعه داستانی، مستند وانیمیشن برگزار می شود و ثبت نام از متقاضیان حضور در جشنواره فقط به صورت آن لاین و از طریق سایت جشنواره خواهد بود.

این مدیر فرهنگی با ابراز امیدواری از این موضوع که این دوره از جشنواره بتواند پایه محکمی برای برگزاری بخش جشنواره فیلم در کنار کنفرانس وحدت اسلامی در ایران همزمان با هفته وحدت باشد گفت: اولین دوره این جشنواره را به دلیل تداخل چند جشنواره با زمان برگزاری اجلاس وحدت در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵ همزمان با سالروز بعثت نبی اکرم(ص) برگزار خواهیم کرد و دوره های آتی این جشنواره همزمان با کنفرانس وحدت اسلامی در تهران برگزار می گردد.

میرزاخانی سپس در پاسخ به سوأل خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا این جشنواره در راستای جشنواره فیلم وحدت که سال ها پیش برگزار می شد است گفت: خیر، این جشنواره مستقل است و من معتقدم این رویداد با جشنواره فیلم وحدت گذشته منافاتی ندارد.

دبیر نخستین جشنواره بین المللی فیلم وحدت از دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و حمایت گسترده وی در برگزاری جشنواره و همچنین از مجموعه معاونین و مدیران این مجمع وسازمان ها و نهادهایی همچون: سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای اسلامی شهر تهران، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حوزه های علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی، بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بنیاد شهید انقلاب اسلامی  و همچنین کلیه خبرگزاری ها، مطبوعات و رادیو و تلویزیونی و به ویژه خبرنگاران در حمایت از این اتفاق قدردانی کرد.

لازم به ذکر است در بخشی از این نشست خبری از تیزر و آیین نامه جشنواره رونمایی شد و مدیر اجرایی جشنواره اعلام کرد: از این پس اخبار این جشنواره مرتباً در سایت جشنواره به روز رسانی خواهد شد. نشانی اینترنتی این سایت نیز www.iuiff.ir می باشد که با ۳ زبان فارسی و انگلیسی و عربی در خدمت علاقمندان است.

فراخوان نخستین جشنواره بین المللی فیلم وحدت اسلامی

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.