دوشنبه ۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹

جدیدترین خبرها از فیلم «سعید چاری»

«۱۷۵ غواص» ۲۹ آذر کلید خواهد خورد/ اسامی سه بازیگر دیگر مشخص شد

۱۷۵ شهید غواص

سینماپرس: سعید چاری کارگردان سینما و تلویزیون ایران در رابطه با تولید جدیدترین فیلم سینمایی اش با عنوان «۱۷۵ غواص» گفت: این فیلم سینمایی ۲۹ آذرماه در شهرک سینمایی دفاع مقدس جلوی دوربین می رود.

کارگردان فیلم سینمایی «صداست که می ماند» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ۳۰ جلسه فیلمبرداری برای این اثر سینمایی در نظر گرفته شده است اما با توجه به امور تولید سنگینی که این فیلم دارد به هیچ عنوان نمی توانیم «۱۷۵ غواص» را به جشنواره فجر برسانیم.

وی سپس از پولاد کیمیایی، حمید فرخ نژاد، دانیال عبادی، مهدی باقربیگی و سیدجواد هاشمی به عنوان بازیگران اصلی این فیلم سینمایی نام برد و گفت: این روزها در حال رایزنی با تعداد دیگری از بازیگران پیشکسوت سینمای ایران هستیم تا بتوانیم «۱۷۵ غواص» را با حضور هنرمندان مطرح و چهره های شناخته شده سینمایی جلوی دوربین ببریم.

چاری در ادامه این گفتگو  از این فیلم به عنوان پروژه ای ملی یاد کرد و اظهار داشت: همه ما مرهون و مدیون خون شهدایی هستیم که برای حفظ جان و مال و ناموس وطن به جبهه های نبرد حق علیه باطل رفتند و امیدوارم که بتوانیم با تولید این فیلم سینمایی بخش کوچکی از رشادت ها و دلاورمردی های این شیرمردان را به تصویر بکشیم تا به عنوان یادگار برای نسل های آینده باقی بماند.

این کارگردان جوان سینما در ادامه برخی از جزئیات تولید این فیلم سینمایی را بیان کرد و گفت: پس از اتمام فیلمبرداری در شهرک سینمایی دفاع مقدس، به ترتیب به شهرهای اصفهان، مازنداران و آبادان می رویم تا بخش های مهمی از این فیلم را فیلمبرداری کنیم و بعد از آن وارد مرحله تدوین و صداگذاری خواهیم شد.

چاری در مورد داستان این فیلم اظهار داشت: عملیات «کربلای ۴» لو می‌رود و بخاطر این خیانت، لشگری که فرمانده ای آن را حبیب و حاج عبدالرضا بر عهده داشتند گرفتار عراقی ها شده و زمین گیر می‌شوند. در نتیجه این حرکت همه رزمنده‌ها شهید و مجروح شدند. در این حال حاج عبدالرضا می‌خواهد نیروهایش را به عقب برگرداند اما حبیب مجروحین را تنها نمی گذارد... سالها می‌گذرد و حبیب بر نمی‌گردد تا اینکه در سال ۹۴ پیکر حاج حبیب توسط حاج عبدالرضا که اکنون رئیس تفحص است در یک گور دسته جمعی پیدا می‌شود که ۱۷۵ غواص دست بسته را که زنده به گور شده بودند به خاک وطن باز می‌گرداند...
 
کارگردان فیلم «دهه شصتی ها» در بخش دیگری از این گفتگو در مورد «فیلسوف های احمق» گفت: تنها ۸ جلسه از فیلمبرداری این فیلم سینمایی باقی مانده که مربوط به بازسازی بخش هایی از فیلم سینمایی «۳۰۰» است که از شنبه ۷ آذر ماه آغاز شده و ۱۵ آذرماه نیز به اتمام می رسد و این روزها نیز گروه صحنه در حال طراحی و نصب دکورهای سنگین این بخش از فیلم هستند.

وی ادامه داد: «فیلسوف های احمق» قطعاً به عنوان یک اثر ملی و میهنی در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور خواهد داشت و خوشبختانه ما به دلیل اینکه همزمان با فیلمبرداری، امور تدوین و صداگذاری این اثر را انجام می دادیم کمترین مشکلی بابت ارسال فیلم به مهمترین رویداد سینمایی کشور نخواهیم داشت.

گفتنی است؛ در خلاصه داستان این فیلم که فیلمنامه اش توسط ثنا صادقی نوشته شده است آمده است که بعد از وقایع ۱۱ سپتامبر جرج بوش به افغانستان و سپس عراق حمله می کند و قصد دارد به ایران هم حمله کند؛ اما چون می‌داند که مردم ایران تجاوز به خاکشان را بر نمی‌تابند و ترس شکست خوردن در جنگ تن به تن با ایران باعث می‌شود که از حمله منصرف شوند و به جای حمله نظامی به جنگ نرم رو آورند و با تاسیس شبکه های ماهواره ای ضد ایرانی و ساخت فیلمهای سینمایی ضد ایرانی نظیر «ارگو»، «۳۰۰»، «گلاب» و ... فرهنگ و بنیان خانواده ایرانیان را هدف می‌گیرند. این فیلم پشت صحنه چگونه ساخته شدن آن فیلمهای ضد ایرانی را به بصورت هجو آمیز نشان می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.