دوشنبه ۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹

همزمان با دریافت پروانه ساخت«نامحرم ها» گفت:

افشین شرکت: هر فیلمسازی باید مدتی از سینما دور باشد تا دیدگاه بهتری پیدا کند

افشین شرکت

سینماپرس: افشین شرکت کارگردان سینما که پس از نزدیک به یک دهه دوری از عرصه فیلمسازی به تازگی پروانه ساخت جدیدترین اثر سینمایی اش با عنوان «نامحرم ها» را از سازمان سینمایی دریافت کرده است گفت: من معتقدم برای هر فیلمسازی لازم است که مدتی از فعالیت در سینما دور باشد تا بتواند با رصد کردن دقیق مسائلی که در جامعه جهانی اتفاق می افتد با دیدگاه بهتری حضور موثر و تأثیرگذاری در سینما داشته باشد.

کارگردان فیلم سینمایی «همسر دلخواه من» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس با تأکید بر اینکه فشردگی کار در سینما باعث می شود تا تفکر از فیلمسازان گرفته شود اظهار داشت: وقتی که فیلمساز در سینما مشغول به فعالیت است، تراکم کار باعث می شود تا دیگر جای هیچ گونه تفکری برای او باقی نماند و از همین رو نیاز است تا در بازه زمانی مشخصی از حضور در سینما دوری کند؛ شاید زمان دوری من از سینما بیش از حد طولانی به نظر برسد اما خوشبختانه طی این سال ها از فیلمسازی به شکل اصلی اش دور نبودم و آثار خوبی را تولید کردم.

شرکت ادامه داد: من تقریباً ۵ سال است که همراه با ۴ فیلمساز بین المللی دیگر برای سازمان «یونیسف» اقدام به ساخت فیلم های مستند و داستانی می کنم که فضای به شدت مفرح و لذت بخشی دارد و همین امر باعث شده تا من شبیه به یک جهانگرد شوم و برای دیدار کودکان دنیا به کشورهای مختلف در تمامی قاره ها سفر کنم و بتوانم به تجارب خویش اضافه کنم.

وی تأکید کرد: کسب تجربه طی سال هایی که از سینما دور بودم برای مانند دانشگاه بود.

کارگردان فیلم سینمایی «عاشق» که پس از ساخت این فیلم دیگر حضوری در سینما نداشت گفت: البته تمامی این مسائل باعث نمی شد تا من از سینمای ایران دور باشم و طی تمامی این سال ها فیلمنامه های زیادی را برای تهیه کنندگان مختلف نوشتم و حتی چند سال قبل برای ساخت فیلمنامه «به هیچ کس نگو مرا دیدی» از سازمان سینمایی پروانه ساخت هم دریافت کردم اما شرایط ساخت فیلم مهیا نشد و امیدوارم که بتوانم با «نامحرم ها» حضوری خوب در سینمای کشور را تجربه کنم.

این کارگردان باسابقه سینما در بخش دیگری از این گفتگو با تأکید بر اینکه  وضعیت تولید «نامحرم ها» مشخص نیست گفت: تهیه کنندگی و کارگردانی این اثر بر عهده من است و آقای حسن ایوبی تدوین گر باسابقه سینمای ایران نیز مانند یک مشاور خوب در کنار من حضور دارند و مرا برای تولید این اثر سینمایی یاری خواهند کرد اما هنوز زمان تولید این فیلم مشخص نشده است چرا که ما منتظر دریافت پروانه ساخت بودیم و قطعاً طی روزهای آینده برنامه جدی برای آغاز پیش تولید این فیلم را تنظیم خواهیم کرد.

وی در خاتمه این گفتگو ضمن انتقاد از روابط عمومی سازمان سینمایی که به غلط عنوان فیلم جدیدش را «نامحرم» ذکر کرده است گفت: در هر حال این فیلم سینمایی نمی تواند از آنچه که امروز در جامعه می گذرد دور باشد و من امیدوارم که بتوانم مخاطبان زیادی را برای تماشای این فیلم به سالن های سینما بکشانم.

گفتنی است؛ افشين شركت متولد ۱۳۳۲ تبريز، فارغ التحصيل طراحي صحنه و لباس از دانشگاه F.I.T است. وي فعاليت هنري خود را در سينما با كارگرداني فيلم كوتاه داستاني و نيمه داستاني آغاز كرد. شرکت تاکنون فیلم های سینمایی زیادی از جمله: «زلزله دوم»، «فانی»، «دیدار در استانبول»، «آرایش مرگ»، «شکلات»، «همسر دلخواه من» و... را جلوی دوربین برده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.