جمعه ۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

مهدی باقربیگی: عدم صداقت در بیان آثار تصویری منجر به فاصله میان مردم و هنرمندان می‌شود

مهدی باقربیگی در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات

سینماپرس: مهدی باقربیگی بازیگر سینما و تلویزیون که با «قصه های مجید» توانست به محوبیت زیادی دست پیدا کند گفت: عدم وجود صداقت در آثار سینمایی و تلویزیونی باعث ایجاد فاصله میان مخاطبان با آثار تصویری می شود.

این بازیگر در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من همواره مایلم در آثاری حضور داشته باشم که با مخاطبان صادق باشند چرا که سادگی و صداقت می تواند حس همذات پنداری مخاطب را برانگیخته کرده و آن ها را مایل به ادامه تماشای یک اثر تصویری کند.

وی سپس با انتقاد از وضعیت فرهنگ و هنر فعلی کشور اظهار داشت: متأسفانه در حال حاضر شرایطی بر سینما حاکم شده که چه مسئولان و چه هنرمندان همگی به دنبال پول و مادیات هستند و دیگر کسی توجه چندانی به تولید آثار ارزشمند برای رشد و ارتقای فرهنگ و جذب مخاطبان ندارد.

بازیگر سریال تلویزیونی «خاتون» ادامه داد: به عنوان مثال «قصه های مجید» اگر توانسته همچنان در بین نسل هایی که در آن زمان سریال را ندیده اند ماندگار و محبوب باشد به دلیل آن است که داستان های این اثر از میان مردم همین جامعه برخاسته و فیلمساز با نگاه ارزشمندانه و پر دغدغه خود دست به یک فرهنگ سازی و نشان دادن ارزش ها و سنت های موجود در میان عوام مردم زده است.

باقربیگی افزود: من امیدوارم که فیلمسازان و تمامی هنرمندان در عرصه هنرهای نمایشی و تصویری به رسالتی که دارند واقف باشند و اقدام به تولید آثار سطحی و نازل و بی مایه نکنند.

بازیگر فیلم سینمایی «مرگ سپید» در بخش دیگری از این گفتگو تأکید کرد: هرچند که این روزها فعالیت من در شورای اسلامی شهر اصفهان باعث شده که نتوانم به پیشنهادهای مختلف برای حضور در سینما و تلویزیون پاسخ مثبت بدهم اما نتوانستم پیشنهاد سعید چاری برای حضور در پروژه سینمایی «۱۷۵ غواص» را رد کنم و با کمال افتخار در این اثر سینمایی که فیلمی ملی در رابطه با جان فشانی های رزمندگان اسلام است بازی خواهم کرد.

وی ادامه داد: پیش از این نیز قرار بود در فیلم سینمایی «فیلسوف های احمق» حضور داشته باشم اما متأسفانه این امر نیز به دلیل مشغله های زیاد در شورای شهر محقق نشد و امیدوارم بتوانم با بازی در «۱۷۵ غواص» بازگشتی خوب به سینما داشته باشم که خوشبختانه همکاران بسیار خوبی در این فیلم قرار است مرا همراهی کنند.

باقربیگی در خاتمه این گفتگو نیز تأکید کرد: من در هر جایی که باشم به دلیل آنکه اصل و بذر کارم با هنر بوده همواره به کار هنری بها می دهم و به آن توجه ویژه ای دارم؛ اما این روزها احساس می کنم که می توانم در شورای اسلامی شهر خدمت بیشتری به مردم بکنم و از این رو فعالیت در این شورا را به حضور در آثار هنری ترجیح می دهم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.