جمعه ۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷

انتخابات کانون کارگردانان سینما در انتظار ثبت در وزارت کار

همایون اسعدیان در نشست خبری هفدهمین جشن خانه سینما

ایسنا: سخنگوی شورای مرکزی کانون کارگردانان سینما توضیحاتی را درباره‌ی مجمع عمومی و انتخابات دوره جدید هیات مدیره این شورا ارائه کرد.

همایون اسعدیان با بیان اینکه هنوز تاریخ دقیق برگزاری این مجمع مشخص نشده است،گفت: در حال حاضر صنوف خانه سینما در حال ثبت قانونی در وزارت کار هستند و باید اساسنامه خود را در مجمع عمومی تصویب کنند تا با توجه به این اساسنامه، انتخابات شورای مرکزی صورت گیرد.

وی ادامه داد: این وضعیت باعث شد که دوستان در آخرین جلسه شورا که روز سه‌شنبه سوم آذرماه برگزار شد، به این نتیجه برسند که اگر آن مجمع و انتخابات برگزار شود، شورای بعدی باید اساسنامه را تصویب کند و دوباره انتخابات برگزار کند یعنی به فاصله بین یک تا دو ماه باید دو انتخابات برگزار شود و این اصلا حالت خوبی ندارد.

کارگردان فیلم‌های«بوسیدن روی ماه» و «طلا و مس» اضافه کرد: ما حداکثر تا دو هفته آینده، ثبت قانونی کانون را اعلام می‌کنیم و برای تصویب اساسنامه، تقاضای مجمع عمومی می‌کنیم و طبیعتا بعد از این مراحل، مجمع عمومی و انتخابات هیات مدیره جدید برگزار خواهد شد.

به گفته اسعدیان، بعد از اعلام ثبت قانونی شورای مرکزی کانون کارگردانان، مجمع عمومی حداکثر تا یک ماه و نیم بعد، برگزار می‌شود.

این کارگردان سینما در پایان تصریح کرد: دوستان معتقدند خوب نیست شورایی انتخاب شود اما عمرش فقط یکی دو ماه باشد و بهتر است انتخابات به گونه‌ای انجام شود که اعضای منتخب، بدانند فرصتی دو ساله برای انجام امور خود خواهند داشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.