جمعه ۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵

پاسخ‌گو نبودن رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره «روح الله» درباره دبیری «آفریده»

محمد آفریده

فارس: طی هفته گذشته تلاش برای مصاحبه درباره جشنواره «روح الله» با حجت السلام علی کمساری رئیس شورای سیاستگذاری این جشنواره نتیجه‌ای نداشت و از سوی دیگر مدیر کل امور فرهنگی موسسه حفظ و نشر آثار حضرت امام نیز پاسخ‌گو نبود.

طبق پی‌گیری های انجام شده و تلاش های صورت گرفته برای مصاحبه با مسئولین برگزار کننده جشنواره «روح الله» و همچنین حجت السلام علی کمساری رئیس شورای سیاستگذاری این جشنواره، عدم علاقه مسولین این جشنواره باعث شد تا سوالات متعدد ما در خصوص یک انتخاب عجیب در این جشنواره که نام بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را یدک می‌کشد؛ بی‌پاسخ بماند.

ابتدا با تماس های مکرر با موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی (ره) روز گذشته توانستیم با علی کمساری صحبت کوتاهی داشته باشیم که وی به دلیل کسالت نتوانست پاسخ‌گو باشد و ابراز داشت فردا این مصاحبه انجام شود که به درخواست خبرنگار فارس شماره مستقیم دفتر وی نیز گرفته شد.

بر پایه این گزارش طبق برنامه‌ریزی و ساعت تعیین شده که شخصا رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کوتاه «روح الله» آن را مشخص کرده بود با دفتر و تلفن همراه وی تماس گرفته شد که پاسخ‌گو نبودند.

به همین دلیل تصمیم بر این شد برای رسیدن به پاسخ های طرح شده با روابط عمومی موسسه حفظ و نشر اثار امام (ره) و یا قاسمی مدیر کل فرهنگی آن تماس حاصل شود که در نهایت حاضر به مصاحبه و پاسخ‌گویی نشدند.

چند نکته: ابتدا این پرسش مطرح است که در پَس انتخاب مدیران و برگزاری جشنواره «روح الله» چه می‌گذرد که مسئولین موسسه حفظ و نشر آثار حضرت امام حاظر به پاسخ‌گویی نیستند.

چطور می‌شود که روابط عمومی و مدیر کل فرهنگی موسسه حفظ و نشر آثار حضرت امام اظهار می‌کند از برگزاری و رویکرد موسسه نسبت به جشنواره اطلاعی ندارد!.

اگر اطمینان و اعتماد و همچنین اعتقاد قلبی در مجموعه موسسه حفظ و نشر آثار حضرت امام نسبت به برگزاری جشنواره «روح الله» به دبیری «محمد آفریده» وجود دارد چرا دوستان و مسئولین برگزار کننده جشنواره صریح پاسخ‌گو نیستند.

مقام معظم رهبری بارها نسبت به مراقبت از تحریف افکار و نگاه امام تاکید داشته‌اند. همواره شاهد بودیم که نزدیکترین افراد به امام در عملکردشان در مقابل این نگاه قرار گرفته‌اند و عمل کردند دیگر از افرادی که کارنامه‌شان تکلیف‌شان را مشخص کرده چه انتظاری می‌توان داشت.

در شرایطی که نوجوانان و جوانان دهه‌های اخیر  ذهنیتی نسبت به امام (ره) ندارند و می‌توانند تولیدات جشنواره «روح الله» را که از طرف موسسه حفظ و نشر آثار حضرت امام برگزار می‌شود مصداق تفکر حضرت امام بپذیرند آیا نباید احساس خطر کرد و دقت داشت چه کسانی قرار است مدیریت آن را بر عهده بگیرند؟! آیا با مدیریتی که شاهدش هستیم این نگرانی حاصل نمی‌شود که افرادی در پی مخفی شدن پشت نام روح الله خمینی جشنواره «روح الله» را به سمت منویات شخصی خود ببرند؟!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.