یکشنبه ۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۹

پروانه مرزبان به سینماپرس خبر داد:

بهتر است «تا آمدن احمد» در شرایط فعلی اکران نشود/مستند سینمایی «سفرنامه من» در راه جشنواره فجر

پروانه مرزبان*

سینماپرس: پروانه مرزبان تهیه کننده سینما با ابراز انتقاد از وضعیت اکران فیلم ها در سینما گفت: در شرایط فعلی امکان اکران «تا آمدن احمد» همچنان فراهم نیست؛ چرا که در حال حاضر تعداد کثیری فیلم روی پرده است و اکران آثار جدید تنها منجر به سوختن آثار می شود!

تهیه کننده فیلم سینمایی «بزرگ مرد کوچک» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس گفت: متأسفانه به دلیل کاملاً نامشخص فیلم های سینمایی زیادی این روزها در حال اکران است و استقبال مخاطبان نیز از آثار روی پرده کم است، لذا در این شرایط، نمایش عمومی هر فیلمی به ضرر سازندگان آن است.

وی سپس گفت: فیلم «تا آمدن احمد» به تازگی در جشنواره «جیپور» هند پذیرفته شده است و ما دی ماه سال جاری در این جشنواره حضور پیدا خواهیم کرد؛ از سوی دیگر فیلم را به دبیرخانه جشنواره فیلم «عمار» نیز ارسال کرده ایم و امیدواریم که توجه ویژه این دو جشنواره داخلی و خارجی به این اثر سینمایی، بتواند منجر به وضعیت خوبی برای اکران این فیلم شده و مسئولان به آن بهای بیشتری بدهند.

این تهیه کننده سینما در بخش دیگری از این گفتگو از پایان تدوین مستند بلند سینمایی «سفرنامه من» با عنوان قبلی «۳ منهای یک» خبر داد و اظهار داشت: تدوین این فیلم را صادق صادق دقیقی با مشاوره حسن ایوبی انجام داده است و در حال حاضر این اثر آخرین مراحل صداگذاری را پشت سر می گذراند و در نهایت بایستی این فیلم را تا ۱۵ آذرماه به دبیرخانه جشنواره فیلم فجر ارسال کنیم تا در بخش سینمای مستند به نمایش درآید.

تهیه کننده فیلم سینمایی «ماهیگیر کوچک» سپس خاطرنشان کرد: این فیلم با هدف تقویت مفهوم اقتصاد مقاومتی ساخته شده است و امیدواریم که مخاطبان استقبال چشمگیری از این اثر ملی که در ۴ کشور، ایران، هندوستان، ترکیه و تایلند ساخته شده است به عمل آورند؛ «سفرنامه من» به نحوی در راستای شناساندن فرهنگ غنی ایران به کشورهای جهان ساخته شده و قیاسی میان ایران و ۳ کشور دیگر که از لحاظ فرهنگی به ما بسیار شبیه هستند انجام شده است.

وی در بخش دیگری از این گفتگو از آغاز فیلمبرداری «همکلاسی من» به کارگردانی فرزاد اژدری در فصل زمستان خبر داد و گفت: به دلیل مشکلات مالی، مدت ها تولید این فیلم در بلاتکلیفی بود و اینک با توجه به هموار شدن شرایط این اثر سینمای کودک را در فصل زمستان جلوی دوربین خواهیم برد تا بتوانیم آن را برای حضور در جشنواره فیلم کودک آماده کنیم.

این تهیه کننده سینما افزود: در تیم بازیگران این فیلم هیچ تغییری حاصل نشده و ما با همان چیدمان قبلی متشکل از علیرضا خمسه، بهنوش بختیاری، سروش صحت و... این فیلم را جلوی دوربین خواهیم برد.

مرزبان سپس در مورد داستان این فیلم سینمایی اظهار داشت: این فیلم راجع به دختر بچه خاصی است که در میانه سال تحصیلی وارد مدرسه می شود و به واسطه اخلاق خوبش با همه هم کلاسی ها و بچه های مدرسه و حتی معلمان ارتباط خوبی را برقرار می نماید و همه با او همراه و همدل می شوند. اما نیلوفر حامل خبر ترسناکی برای تمامی آن ها است. او به آن ها می گوید که تا چند روز دیگر دنیا تمام می شود و این مسئله باعث می شود همه اطرافیان نیلوفر سعی کنند در چند روزه باقی مانده دنیا انسانی تر زندگی کنند ...

گفتنی است؛ فیلم سینمایی «تا آمدن احمد» پس از امضای قراداد در اوایل تابستان امسال، قرار بود در هفته دفاع مقدس روی پرده برود اما مسئولان سینمایی اکران آن را به مهرماه موکول کردند و مجدداً وعده اکران این اثر ارزشی از چهار آذرماه را دادند که این امر با گلایه شدید پروانه مرزبان مواجه شد.

داستان فیلم سینمایی «تا آمدن احمد» در سال ۱۳۶۵ اتفاق مي افتد و روايتگر يک خانواده شهيد در جزيره خارک است. در اين فيلم احمد از نيروهاي جمعيت حلال احمر است که شهيد مي شود اما خانواده او فکر مي کنند که هنوز زنده است و دنبال او مي گردند.

 بازیگران این فیلم عبارتند از: مهدی فقیه، افسر اسدی، پرهام دلدار، ونوس حسن کانلی، بهرام ابراهیمی، حسین قفلی، جواد فولادی، سینوهه دانشمند، حسن علیرضایی و...

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.