یکشنبه ۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱

گفتگو با یکی از پرکارترین طراحان صحنه و لباس/ «امین عشایری» با چه فیلم‌هایی به جشنواره فجر خواهد آمد؟

کامیاب امین عشایری

سینماپرس: «کامیاب امین عشایری» از طراحان صحنه و لباس سینما در رابطه با جدیدترین فعالیت هایش گفت: با فیلم های «بادیگارد»، «عادت نمی کنیم» و «هفت ماهگی» در جشنواره فجر حضور دارم و این روزها مشغول امور پیش تولید اولین فیلم سینمایی محمد پرویزی با عنوان «به ترتیب شماره» هستم.

طراح صحنه و لباس فیلم سینمایی «مرگ ماهی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: فیلم سینمایی «بادیگارد» یکی از لذت بخش ترین فیلم هایی بود که در آن حضور داشتم؛ این فیلم یکی از معدود آثاری بود که از قبل همه چیز در آن مشخص بود و سر صحنه هیچ تصمیم گیری جدیدی انجام نمی شد که همین امر باعث می شود تا هر کسی بتواند به بهترین شکل ممکن کار خود را انجام دهد.

وی ادامه داد: هرچند که در این اثر سینمایی دکور سنگینی وجود نداشت اما به دلیل تعدد لوکیشن، کار گروه طراحی صحنه بسیار دشوار بود و ما در تمامی صحنه ها طراحی های خاصی داشتیم و سعی می کردیم تا فضا را به آنچه که فیلمنامه نیاز داشت نزدیک نماییم.

این طراح صحنه و لباس سینما سپس در مورد فیلم سینمایی «عادت نمی کنیم» به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان گفت: این فیلم درامی اجتماعی و قصه گو است و فکر می کنم یکی از معدود آثاری باشد که بتواند توجه تمامی مخاطبان از تمامی طیف ها و طبقات را به خود جلب نماید. «عادت نمی کنیم» حرکتی رو به جلو برای ابراهیمیان محسوب می شود و پتانسیل آن را دارد تا در تمامی زمینه ها دیده شود.

طراح صحنه و لباس فیلم سینمایی «شیار ۱۴۳» سپس در ادامه این گفتگو افزود: من در این فیلم سینمایی سراغ رنگ و بافت های جدید رفتم و سعی کردم از زمینه خاکستری که این روزها در اغلب آثار سینمایی دیده می شود به شدت دوری کنم؛ هرچند که بسیاری از فیلم ها به دلیل نوع فضا و داستان شان بایستی این طیف رنگی را داشته باشند اما اینکه این زمینه رنگی این روزها همه گیر شده است اصلاً خوب نیست و باید ترکیب های دیگر هم به فیلم ها اضافه شود.

امین عشایری سپس در رابطه با جدیدترین اثر سینمایی هاتف علیمردانی با عنوان «هفت ماهگی» اظهار داشت: این فیلم یکی از عمیق ترین آثار این کارگردان جوان است و معتقدم که برای او حرکتی رو به جلو است؛ فضای این فیلم امروزی و رئال است و داستان این فیلم در یک آپارتمان در منطقه یوسف آباد می گذرد که ما مجبور به بازسازی کامل این آپارتمان شدیم.

این طراح صحنه و لباس در بخش دیگری از این گفتگو در رابطه با وضعیت حاکم بر تولید فیلم های سینمایی که مربوط به تخصص او می شود اظهار داشت: خوشبختانه مدتی است که تیم طراحی صحنه و لباس قبل از کلید خوردن کار به فیلم اضافه شده و از ابتدا طراح صحنه و لباس در انتخاب لوکیشن های یک فیلم حضور دارد و حتی با نظر او انتخاب لوکیشن ها انجام می شود.

وی سپس با تأکید بر اینکه مایلم در تمامی گونه های سینمایی فعالیت کنم اظهار داشت: خوشبختانه تا امروز تجربه های بسیار خوبی در ژانرهای مختلف سینمایی داشته ام و در کارنامه سینمایی ام همه نوع فیلمی دیده می شود؛ من مایل نیستم به هیچ عنوان برای خود محدودیتی قائل شوم و معتقدم که یک طراح صحنه و لباس بایستی تمامی فضاها را تجربه کند تا به سواد و دانش اش افزود شود. ماندن در یک قالب سینمایی به هیچ عنوان شایسته نیست و تنها منجر به کلیشه ای شدن و تکرار کارهای قبلی یک فرد می شود.

طراح صحنه و لباس فیلم سینمایی «بوفالو» در خاتمه این گفتگو افزود: برای سینمای ایران و تمامی فیلم هایی که در جشنواره دارم آرزوی موفقیت می کنم و امیدوارم که وضعیت فرهنگ و هنر ما روز به روز بهتر از گذشته شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.