شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵

نعيمي «ترور» را متوقف كرد و جنجال به پا شد

نمایش ترور

جوان: نمايش «ترور» در حالي كه تنها چند روز از آغاز اجراي آن گذشته بود توسط كارگردان نمايش متوقف شد.

نمايش «ترور» در حالي كه تنها چند روز از آغاز اجراي آن گذشته بود توسط كارگردان نمايش متوقف شد.


«ترور» نمايشي است كه از ابتداي مطرح شدن اجراي آن تا ديروز كه در اعتراض به مديريت تئاترشهر اجراي آن متوقف شد، داستان پرفراز و نشيبي را پشت سر گذاشته است، از تغيير بازيگر گرفته تا تعويق در اجرا و سقوط دكور كه به جراحت يك نفر منجر شد. حميدرضا نعيمي «ترور» را براساس داستان شهادت امام علي(ع) نگاشته و خودش نيز كارگرداني آن را برعهده داشت. نمايش تنها يك هفته بعد از اجرا و در حالي كه قرار بود حدود يك ماه در تئاترشهر روي صحنه باشد، در اقدامي اعتراضي توسط نعيمي متوقف شد. تسنيم طي گزارشي درباره اقدام نعيمي نوشت: حميدرضا نعيمي در اعتراض به مديريت ضعيف تئاترشهر از عدم ادامه اجراي نمايش «ترور» تا دو روز ديگر خبر داد. اتفاقي كه تا به حال در تئاتر ايران كمتر يا اصلا رخ نداده بود.

 هرچند برخي معتقدند اين اتفاق يك شيوه تبليغاتي از سوي نعيمي براي فروش بيشتر است، اما نبايد از اين مسئله غافل شد كه آيا تنها حميدرضا نعيمي نسبت به مديريت مقتدي معترض است يا هنرمندان ديگري نيز بر اين مسئله تأكيد دارند؟ حسين پاكدل بازيگر و كارگردان تئاتر در واكنش به اقدام نعيمي نامه‌اي به اين كارگردان نوشت و متذكر شد: «جواب همكارانت، هنرمندانى كه با اميد و اعتماد به تو پاى در اين مهم گذارده و وقت و عمرشان را صرف كار كرده‌اند، جواب خيل مشتاقان تماشا و جواب خودت را چه مى‌دهى؟ از همه مهم‌تر جواب صاحب اثر را كه به نامش خلق درام كردى- مولا على(ع) - را چه مى‌دهى؟ چرا از خود بيخود شده به روى اثرى با اين درجه از زيبايى تيغ مى‌كشى؟» اما مديريت تئاترشهر در برابر اعتراض نعيمي ساكت ننشست و اطلاعيه صادر كرد.

در اين اطلاعيه آمده است: حاشيه‌سازي‌هاي مكرر كارگردان نمايش براي كاركنان زحمتكش اين مجموعه بر مبناي استشهادها و گزارش‌هاي موجود و ايجاد فضايي منفي بر مبناي توهم توطئه، فضا را روز به روز براي همكاري مناسب، تنگ‌تر و تنگ‌تر ساخت. در اين اطلاعيه با اشاره به خسارت سقوط دكور و مقصر دانستن نعيمي در اين اتفاق آمده است: ضمن ابراز تأسف از رفتار غيرحرفه­‌اي كارگردان اين نمايش، اعلام مي‌دارد تئاترشهر فقط ميزبان تماشاگراني است كه براي روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه بليت تهيه نموده‌اند و صميمانه از تماشاگران فهيم تئاتر كه سرمايه‌هاي اصلي اين هنر هستند، پوزش مي‌­طلبد و با توجه به استشهادات موجود، گزارش‌هاي متعدد حراست محترم مركز هنرهاي نمايشي، اين مجموعه حق شكايت در خصوص اين موارد را براي خود محفوظ مي‌دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.