دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰

گپی کوتاه با یک بازیگر سینما و تلویزیون

حق‌گو: مرا با نقشی متفاوت در «معمای شاه » خواهید دید

محمدرضا حقگو

سینماپرس: محمدرضا حق گو بازیگر سریال «معمای شاه» گفت: مخاطبان در قسمت های نهایی سریال مرا با نقشی متفاوت خواهند دید.

این بازیگر با بیان اینکه در این سریال ۲ نقش بازی می کند به خبرنگار سینماپرس گفت: تاکنون ۵ قسمت از سریال «معمای شاه» از رسانه ملی پخش شده که من در ۲ قسمت از این سریال در نقش ناپدری «گلنار» حضور داشته ام؛ بازی من در قسمت های آغازین این سریال تا همین جا به پایان می رسد و دیگر در کل داستان خبری از این ناپدری نخواهد بود.

وی سپس ادامه داد: زمانی که به دعوت آقای ورزی فیلمنامه «معمای شاه» را مطالعه کردم و از نقش پیشنهادی ایشان مطلع شدم به دلیل اینکه این شخصیت جزو رجل سیاسی نبود بازی در آن را پذیرفتم؛ این نقش برای من بسیار متفاوت بود و آن را پسندیدم و به همین علت راضی شدم تا در این سریال حضور داشته باشم.

حق گو با بیان اینکه «معمای شاه» اثری ماندگار در تلویزیون خواهد شد اظهار داشت: در هر صورت بازی در این گونه آثار که می توانند به عنوان یک سریال و یا مجموعه تاریخی تا سال ها بعد ماندگار شده و برای نسل های بعدی کشور قابل ملاحظه باشد برای هر بازیگری لذت بخش است و من هم خوشحالم که سهمی اندک در تولید این سریال داشته ام.

بازیگر سریال «امام علی (ع)» افزود: شخصیت ناپدری گلنار در ابتدا قرار نبود به این صورت باشد و کمی با آنچه که به تصویر کشیده شده است فرق داشت؛ اما از آنجا که متن های سریال در صحنه توسط آقای ورزی نوشته می شدند این شخصیت به این شکل درآمد. من برای بازی در این نقش حدود ۷ ماه در خدمت تیم «معمای شاه» بودم و قرار است در قسمت های نهایی این سریال نیز نقشی متفاوت را بازی کنم که احتمالاً بازی در این نقش به اواخر سال جاری موکول خواهد شد.

این بازیگر پیشکسوت خاطرنشان کرد: شخصیتی که قرار است در این سریال بازی کنم جزو شخصیت های سیاسی نیست و باز هم شخصیتی از دل مردم و جامعه است اما تفاوت های زیادی با کاراکتر ناپدری گلنار خواهد داشت.

بازیگر سریال «کارآگاه علوی» در بخش دیگری از این گفتگو یادآور شد: البته طی ماه های اخیر به دلیل درگذشت ناگهانی دخترم به شدت از لحاظ روحی دچار آسیب شده ام و تا مدتی نتوانستم که روی پای خود بایستم و امیدوارم که به زودی با بازیابی روحیه بتوانم حضوری مجدد در عرصه هنر بازیگری داشته باشم.

گفتنی است؛ محمدرضا حقگو در سال ۱۳۲۵ در شهرستان بيرجند متولد گرديد. تحصيلات ابتدايي تا ديپلم را در بيرجند و پس از دوره سربازي، در تهران با تحصيل در رشته بازيگري و کارگرداني تئاتر از دانشکده هنرهاي دراماتيک در سالهاي ۵۲ تا ۵۷ ليسانس بازيگري خود را دريافت نمود. فعاليت بازيگري را در سالهاي ۴۲-۴۳ در دبيرستان شروع کرد که در ضمن آن با گروه هاي نمايشي هنگ ژاندارمري و مرکز تيپ آموزشي ارتش تا سال ۱۳۴۶ همکاري و تجربه کسب نمود.

«شاه خاموش»، «سیب سرخ حوا»، «لژیون»، «مرد عوضی»، «روز واقعه»، «مهریه بی بی»، «روز فرشته»، «آتش پنهان» و... از جمله فیلم های سینمایی این بازیگر است؛ علاوه بر این حق گو در سریال هایی همچون: «روزی روزگاری»، «زیر گنبد کبود»، «شن های کف رودخانه»، «کاکتوس»، «کوچه اقاقیا»، «زیر آسمان شهر» و... نیز حضور داشته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.