چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۰

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

سیامک اطلسی: عدم صداقت در برخی آثار تلویزیونی موجب دوری مردم از رسانه ملی شده است

سیامک اطلسی*

سینماپرس: سیامک اطلسی گوینده فیلم و بازیگر پیشکسوت کشورمان گفت: عدم صداقت در آثار تلویزیونی باعث دوری مردم از رسانه ملی شده است.

بازیگر سریال محبوب «پدر سالار» در گفتگو با سینماپرس اظهار داشت: متأسفانه تولیدات ما در سینما و تلویزیون دیگر نام و نشان چندانی از مردانگی، یکرنگی و صداقت ندارند و همین امر باعث شده تا به مرور زمان، مردم از تماشای فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی وطنی سر باز بزنند؛ از سوی دیگر دور ماندن از تکنیک و درجا زدن در گذشته نیز باعث شده تا اقبال مردمی نسبت به ماهواره ها و برنامه های غربی بیشتر شود.

وی تأکید کرد: معضلات اجتماعی، خانواده و... باید به درستی به تصویر کشیده شوند و تماشاگر باید با یک اثر تصویری به درستی ارتباط برقرار نماید و با آن همذات پنداری کند؛ من معتقدم که مسئولان دولتی در سازمان صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید با تغییر دیدگاه های خود و به کارگیری نیروهای متخصص، کارشناسانی را در حوزه تأیید فیلمنامه ها در سینما و تلویزیون در نظر بگیرند تا از این طریق بتوانیم مخاطبانی که طی سال های اخیر با آثار تصویری در سینما و تلویزیون قهر کرده اند را مجدداً آشتی داده و آن ها را ترغیب به تعقیب آثار وطنی کنیم.

بازیگر فیلم سینمایی «شاید وقتی دیگر» اظهار داشت: ما هیچ گاه نباید آثار درخشانی همچون «پدر سالار» را فراموش کنیم که هنوز پس از اینکه سال ها از تولید آن می گذرد هر بار که از تلویزیون بازپخش می شود نظرات مثبت عموم مردم را با خود در پی دارد؛ دلیل اصلی این امر هم صداقت فراوانی است که در این گونه آثار وجود داشت و امروز دیگر تنها یاد آن ها باقی مانده است.

وی در بخشی دیگر از گفتگویش درباره فعالیتهای اخیرش گفت: این روزها مشغول بازی در سریال تلویزیونی «دور دست ها» به کارگردانی جواد ارشاد در نقش یک «کارخانه دار» هستم و به زودی با این اثر مهمان خانه های مردم خواهم شد.

بازیگر فیلم سینمایی «ملک سلیمان» افزود: نکته جالب توجه در فیلمنامه «دور دست ها» این است که هیچ یک از شخصیت های این اثر منفعل نیستند و تمامی پرسوناژها در راستای پیشبرد اهداف داستان نقش به سزایی دارند؛ ضمن آنکه این سریال بدون شعارهای گل درشت، پیام های اخلاقی و انسانی بسیار خوبی را برای تمامی مخاطبان در پی دارد.

اطلسی در مورد داستان این سریال گفت: داستان اصلی سریال از کارخانه روغن سازی رسول و شریکش صادق آغاز می شود که مدتی است با بحران مالی دست و پنجه نرم می کند و همین بحران مالی باعث به بیراهه کشیده شدن یکی از شرکا شده و او سهام خود را به فردی می فروشد که قصد دارد به این کارخانه لطمه بزند.

وی همچنین از پایان بازی اش در فیلم سینمایی «آنجا» به نویسندگی و کارگردانی احسان سلطانیان خبر داد و گفت: این اثر سینمایی داستان زندگی ۳ زن را روایت می کند که به دور از نگاه های فمینیستی قصد دارد با خلق فضایی به شدت زنانه تصویر درست و به حقی از وضعیت فعلی زنان در کشور نشان دهد.

اطلسی ادامه داد: فیلمبرداری «آنجا» در شهر اصفهان انجام شد و اگر این فیلم توسط اعضای هیأت انتخاب پذیرفته شود اولین رونمایی آن در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر انجام خواهد شد.

گفتنی است؛ دانیال حکیمی، فاطمه گودرزی، هومن برق نورد، ونوس حسن کانلی، فرشته سرابندی، بهرام ابراهیمی، مریم خدارحمی، کوروش سلیمانی، شهروز ابراهیمی، شمسی فضل‌اللهی، معصومه کریمی، پویا مهدوی زاده، دایانا حکیمی، رحمان باقریان، معصومه آقاجانی، سیامک اطلسی، آیلار نوشهری، محمد عمرانی، صفا آقاجانی، علیرضا کفایتی، حسین محب اهری، جواد زیتونی، مهوش وقاری، محمدرضا غیاث آبادی، مختار سائقی، دانا حکیمی، محمدرضا قربانی، محمدرضا رهبری و ... از بازیگران سریال «دور دست ها» هستند.

سایر عوامل این سریال تلویزیونی عبارتند از: کارگردان : جواد ارشاد، تهیه‌کننده : فریبا بانک توکلی، نویسنده : سمانه نامدار، بازیگردان : امیر دژاکام، مدیر برنامه‌ریزی : روح‌الله ظریف، منشی صحنه : نسیم علیخانی، طراح صحنه : حسن علیزاده فرد، طراح لباس بانوان : مهدیه شریف، طراح لباس آقایان : خانه مُد ایرنه، دستیار کارگردان : میثم نجفی، طراح گریم : فرانک گلنوش، مدیرتصویربرداری : فریدون شیردل، مدیر صدا‌برداری : داوود رضا قلی‌پور، مدیر تولید : مجید نصیری، جانشین تولید : محمدرضا قربانی، مدیر تدارکات : علیرضا کفایتی و عکاس وحید پیماندار.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.