چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹

شنیده های سینماپرس از اثر «حبیب کاوش»

تولید فیلم جدید سخنگوی سابق شورای صنفی نمایش متوقف شد

حبیب کاوش در غرفه خبرگزاری سینمای ایران در نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات

سینماپرس: شنیده ها حکایت از توقف تولید فیلم «...و...» به کارگردانی حبیب کاوش فیلمساز با سابقه کشورمان دارد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، حبیب کاوش که پیش از این در دولت دهم ۳ سال سخنگوی شورای صنفی نمایش بود تاکنون فیلم های «محفل ایکس»، «آتش پنهان»، «امید»، «دادشاه»، «فصل خون» و «پرواز در قفس» را به عنوان کارگردان ساخته است که فیلمی مانند «دادشاه» نقطه عطفی در دهه ۶۰ تاریخ سینمای کشور محسوب می شود.

فیلم جدید کاوش که پس از ۱۱ سال دوری وی از عرصه کارگردانی قرار بود با عنوان «...و...» ساخته شود، دارای سوژه ای نو و جدید است که بر اساس اظهار نظر برخی صاحبنظران که فیلمنامه آن را مطالعه کرده اند می تواند مخاطبان زیادی را به سالن های سینما بکشاند.

کاوش قصد داشت «...و...» را در بستری عاشقانه اما با دیدگاهی فلسفی و روانشناختی بسازد؛ داستان اصلی این فیلم در مورد پیش بینی انسان ها از آینده بود که شاید تاکنون در ذهن بسیاری از اندیشمندان و دانشمندان دنیا بوده و ساخت آن در سینمای ایران بی سابقه است.

گفتنی است؛ کارگردان فیلم سینمایی «دادشاه» که مدت ها قبل خبر داده بود فیلمش در شهریورماه با حضور بازیگران حرفه ای سینما جلوی دوربین خواهد رفت مدت ها در انتظار سرمایه گذاری در بخش خصوصی بود که بتواند سرمایه لازم برای تولید فیلمش را فراهم کند؛ این در حالی است که مدت ها قبل توافقات اولیه میان کاوش و مدیران بنیاد سینمایی فارابی برای تولید این اثر سینمایی انجام شده بود اما گویا مدیران در تولید و حمایت از این کارگردان کم لطفی کرده اند!

«و...» که قرار بود با نیم نگاهی به رمان «جنایت و مکافات» نوشته فئودور داستایوفسکی ساخته شود و قرار بود شخصیتی مانند «رادیون رومانویچ راسکلنیکف» را به عنوان قهرمان اصلی فیلم داشته باشد که برای آزمودن فرضیات خود دربارهٔ وجدان دچار قتل می شود.

کاوش در صحبت های بیشتر خود گفته بود: فقر در دوران دانشجویی و مسائلی که برای اغلب افراد در این برهه زندگی پیش می آید یکی از دغدغه های اصلی من در زندگی ام است که می خواهم در سینما به آن بپردازم؛ چرا که معتقدم این مسأله می تواند بسیاری از اقشار جامعه را با خود درگیر و همراه سازد. از سوی دیگر بیان این مسأله که چگونه انسان اسیر تقدیر است و در این دنیا شبیه یک بازیچه است و تنها «عشق» می تواند به او کمک کند برای مخاطبان خالی از جذابیت نخواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.