جمعه ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۲

پرند زاهدی در گفتگو با سینماپرس تصریح کرد:

این روزها باید دنبال «شمقدری»ها بگردیم/ آقای ایوبی! لطفاً پاسخگو باشید

پرند زاهدی

سینماپرس: «پرند زاهدی» بازیگر و کارگردانی که اواخر مهرماه امسال موافقت سازمان سینمایی برای ساخت اولین فیلم بلند سینمایی اش در ژانر دفاع مقدس را اخذ کرد گفت: متأسفانه علیرغم شعارهایی که مبنی بر حمایت از تولیدات ارزشی و دفاع مقدسی داده می شود مسئولان هیچ گونه حمایتی از تولید این آثار نمی کنند و وضعیت سینمای کشور به گونه ای است که باید چراغ برداریم و دنبال افرادی چون «جواد شمقدری»ها بگردیم!

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس تصریح کرد: متأسفانه به رغم پیگیری های مجدانه من و تهیه کنندگان «نشان از بی نشانی»، سازمان سینمایی هنوز با وجود اعطای مجوز اولیه، پروانه ساخت این فیلم را صادر نکرده و این در حالی است که تمامی تلاش ما بر این است که بتوانیم فیلمی با محوریت جایگاه زنان در طول ۸ سال دفاع مقدس بسازیم و نسبت به این بخش از جامعه ادای دین کنیم.

زاهدی ادامه داد: شرایط تولید این فیلم فراهم است و به تازگی حمید آخوندی و علی جلالی به عنوان تهیه کننده «نشان از بی نشانی» با بنده قرارداد بسته اند و اگر پروانه ساخت این اثر ارزشی صادر شود ما می توانیم ظرف مدت کوتاهی فیلم را کلید بزنیم.

بازیگر فیلم سینمایی «اسکادران عشق» در پاسخ به این سوأل که دلیل جدایی سیدامیر سیدزاده به عنوان تهیه کننده از این پروژه چیست اظهار داشت: من ترجیح دادم اولین فیلمم را با تهیه کنندگانی کار کنم که پیش از این سابقه همکاری با یکدیگر را داشته ایم و به جزئیات کار هم آشنا هستیم. در هر صورت آنچه مهم است این است که من سالیان درازی است دغدغه دفاع مقدس را دارم و همیشه آرزو داشتم که اولین فیلم سینمایی ام را با این محوریت بسازم اما هیچ حمایتی از ما نمی شود.

وی تأکید کرد: من از آقای ایوبی می خواهم که نسبت به وضعیت فعلی سینمای کشور پاسخگو باشند؛ متأسفانه سینمای ما این روزها دچار یک رخوت و سکون عجیبی شده و رسماً بخش اعظمی از اهالی سینما از این وضعیت راضی نیستند. محافظه کاری مدیران سینمایی عایدی مثبتی برای سینمای ما در پی نداشته و بسیاری از سینماگرانی که طی سال ها می خواستند با رفتن دولت احمدی نژاد شرایط سینما با بهبود همراه شود این روزها از کرده خود پشیمان هستند!

زاهدی خاطرنشان کرد: در زمان مدیریت آقای شمقدری خطوط قرمز در سینما به خوبی مشخص بود و سینماگران می دانستند که نباید از برخی خطوط قرمز پای خود را فراتر بگذارند اما این روزها اصلاً هیچ تعریفی از تولید فیلم در سینمای کشور وجود ندارد و سازمان سینمایی هم به هیچ فردی پاسخ درست نمی دهد؛ وضعیت فعلی سینمای کشور به گونه ای است که از ترس عبور از خطوط قرمز احتمالی اصلاً نمی گذارند کسی حرف بزند.

گفتنی است؛ این فیلمساز پیش از این در مصاحبه با خبرنگار سینماپرس گفته بود:  من معتقدم سینما به عنوان یک ابزار هنری و یک رسانه مهم و تأثیرگذار باید بیش از هرچیز به این مسأله بپردازد؛ من در «نشان از بی نشانی» قصد دارم در کنار پرداختن به زندگی مردانی که به دلیل آرمان ها و اعتقادات شان به جنگ رفتند، در اصل به زندگی زنانی بپردازم که طی تمامی سال های جنگ و پس از آن حضوری موثر داشتند و اگر حضور آن ها نبود شاید دلاورمردی های این افراد نیز وجود نداشت.این فیلم داستان ساده و خطی و روایتی شیرین از زندگی یک خانواده ایرانی را دارد که برای تمامی مخاطبان با هر نوع دیدگاه و سلیقه ای باورپذیر و ملموس است و از حالا اطمینان دارم که «نشان از بی نشانی» می تواند با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبرو شود.

گفتنی است؛ پرند زاهدي متولد ۱۳۵۷ در تهران است. وي فارغ التحصيل رشته نمايش از دانشگاه آزاد است و فعاليت سينمايي خود را از سال ۱۳۷۴ با فيلم «شيرين و فرهاد» آغاز كرد. وي ساخت سريال «فرزند ايران» و فيلم كوتاه «هستي»، «زير خاكستر» و تله فيلم‌هاي «عروس زندان»، «آبي گاهي آسمان» و «آلونك» را در كارنامه خود دارد. فیلم «زیر خاکستر» این کارگردان در جشنواره فیلم فجر سال ۸۱ کاندیدای دریافت دو جایزه در بخش مسابقه بین الملل شده بود.

نظرات

  • ۱۳۹۴/۰۹/۲۷ - ۰۲:۲۴
    0 0
    دلیل کاملا قانع کننده ی یک نفر : کی گفته سینما مرده و اوضاعش وخیمه ؟ چند تا فیلم پر فروش داشتیم !!!
  • محمد ۱۳۹۴/۰۹/۲۸ - ۲۱:۱۳
    0 0
    نه شمقدری نه ایوبی سینما گر در جای خود دولت در جای خود باشد

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.