چهارشنبه ۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۱

در گفتگو با سینماپرس اعلام شد؛

رفع کسالت «رضا ناجی» با دعای مردم/ آماده بازی در فیلم ها و سریال‌های تلویزیونی هستم

رضا ناجی

سینماپرس: رضا ناجی بازیگر سینما که حدود ۲ ماه پیش به دلیل گرفتگی عروق، مورد عمل جراحی باز قلب قرار گرفت در رابطه با وضعیت جسمانی خود گفت: خوشبختانه با دعای مردم مهربان، کسالتم به کلی برطرف شده و خود را آماده کرده ام تا مانند گذشته در فیلم ها و سریال های تلویزیونی حضور داشته باشم.

بازیگر فیلم سینمایی «بچه های آسمان» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس گفت: من از زمانی که وارد عرصه هنر شدم، برآورده کردن نیاز مخاطبان عام در سینما و تلویزیون تنها خواسته قلبی ام بود و خوشحالم که تا امروز در هر نقشی بازی کرده ام برای هم میهنانم ملموس و باورپذیر بوده و توانسته آن ها را راضی کند.

وی سپس با تأکید بر اینکه فیلم های سینمایی و برنامه های تلویزیونی باید بتوانند باعث لذت بردن مخاطبان عام شوند اظهار داشت: تمامی کسانی که در سینما و تلویزیون فعالیت می کنند باید هدف اصلی خود را برآورده کردن نیازهای همه مخاطبان سینما بدانند؛ چرا که اگر این مردم نباشند قطعاً سینما و تلویزیونی وجود نخواهد داشت و ما همگی مجبور به خانه نشینی می شویم؛ از این رو من همواره در فیلم هایی بازی می کنم که بتوانند برای مخاطبان باورپذیر باشند.

ناجی ادامه داد: متأسفانه فیلمنامه های ما برای همه اقشار مختلف باورپذیر نیستند و همین باعث شده تا مردم گرایش بیشتری به سمت فیلم های خارجی و ماهواره ها پیدا کنند لذا نیاز است تا فیلمسازان ما برای رفع این مشکلات تدبیر ویژه و جدی داشته باشند.

بازیگر فیلم سینمایی «آواز گنجشک ها» خاطرنشان کرد: من همیشه در انتخاب نقش هایم وسواس زیادی به خرج می دهم و فیلمنامه های پیشنهادی را با دقت زیادی مطالعه می کنم و تنها در ۲ صورت است که بازی در یک فیلم را می پذیرم؛ اول اینکه فیلمنامه پیشنهادی جذابیت زیادی داشته باشد و دوم اینکه نقشی که بازی می کنم بتواند در ذهن مخاطبان ماندگار شده و مردم آن را تا سال های دور به یاد بیاورند. بعد از این هم تمرینات زیادی برای خوب درآوردن نقش انجام می دهم و سعی می کنم که در قالب شخصیت فیلمنامه طوری فرو بروم که هر مخاطبی آن را باور کند.

برنده خرس نقره‌ ای جشنواره فیلم «برلین» در ادامه این گفتگو در رابطه با فعالیت های جدید خود اظهار داشت: قبل از اینکه عمل جراحی قلب انجام دهم پیشنهادهای زیادی داشتم که به دلیل کسالت نتوانستم در آن ها حضور پیدا کنم و در حال حاضر هم با توجه به اینکه به تازگی از بستر بیماری برخاسته ام چندان پیشنهاد قابل توجهی ندارم و قطعاً در صورت داشتن یک پیشنهاد خوب بلافاصله مجدداً فعالیت های هنری را از سر خواهم گرفت.

وی در خاتمه این گفتگو متذکر شد: متأسفانه این روزها در سینما و تلویزیون برخی روابط جای ضوابط را گرفته اند و همین باعث شده تا مشکلاتی برای هنرمندان ایجاد شود؛ از جمله آنکه سطح دستمزدها در سینمای ما بسیار پایین است و از سوی دیگر برخی از فیلمسازان و تهیه کنندگان به جای توجه به هنر بازیگری یک بازیگر به واسطه تیپ و چهره انتخاب بازیگران یک اثر هنری را انجام می دهند که همه این ها به اضافه بسیاری امور دیگر مانع از رشد سینمای ما شده است.

گفتنی است؛ رضا ناجی متولد ۵ دی ماه سال ۱۳۲۱ در شهر تبریز است و  فعالیت خود را از سال ۱۳۴۱ آغاز کرده؛ از مهم ترین فیلم های رضا ناجی می توان به: «بچه های آسمان»، «آواز گنجشک ها»، «ترنج»، «باد در علفزار می پیچد»، «من و زیبا»، «نقش نگار» و... اشاره کرد. ناجی همچنین تاکنون در ده ها تله فیلم و سریال تلویزیونی نیز نقش آفرینی کرده و جوایز متعدد زیاد داخلی و خارجی از جمله: جایزه بهترین بازیگر مرداسکرین آسیا پاسیفیک برای بازی در فیلم «آواز گنجشک‌ها»، بهترین بازیگر مرد یازدهمین جشن سینمایی دنیای تصویر تندیس حافظ، دیپلم افتخار و جایزه ویژه هیات داوران از بیست و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، پروانه زرین بازیگری از هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم برلین و... را به دست آورده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.