شنبه ۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳

سینماگران و هیأت انتخاب جشنواره فجر/۳

تهیه کننده «قندون جهیزیه»: هیأت انتخاب جشنواره فیلم فجر به نام ها توجهی نکند

سعید سعدی*

سینماپرس: سعید سعدی تهیه کننده سینمای ایران همزمان با انتخاب آثار سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر گفت: همه ساله شاهد این هستیم که برخی از فیلم های ضعیف به واسطه نام تهیه کننده و کارگردان وارد بخش اصلی جشنواره می شوند که این مسأله نوعی بی عدالتی است از این رو اعضای هیأت انتخاب جشنواره فجر نباید به نام ها توجهی داشته باشند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «قندون جهیزیه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: جشنواره فیلم فجر به عنوان مهمترین رویداد سینمایی کشور باید جایی برای حضور حرفه ای ترین فیلم های سینمایی باشد چرا که این جشنواره ویترین سینمای ایران است و نباید با نمایش آثار بی کیفیت و نازل شأن خود را تنزل بخشد.

وی سپس با تأکید بر اینکه کیفیت و ساختار باید ملاک اصلی انتخاب ها باشد اظهار داشت: متأسفانه گاهی اوقات دیدگاه های سلیقه ای اعضای هیأت انتخاب جشنواره ها باعث می شود تا بسیاری از آثار باکیفیت از جرگه رقابت در جشنواره دور بمانند؛ نمونه این اتفاق در جشنواره فیلم فجر نیز به کرات مشاهده شده به نحوی که چند سال پیش یکی از فیلم ها توسط هیأت انتخاب پذیرفته نشد اما بعد از نامه نگاری های فراوان وقتی به جشنواره آمد توانست تحسین بخش اعظمی از اهالی سینما و منتقدان را به خود جلب کند.

سعدی خاطرنشان کرد: مدیران جشنواره بایستی با شفافیت با سینماگران برخورد کنند و اعضای هیأت انتخاب نیز باید بدون کینه و بغض فیلم ها را بررسی نمایند و تنها بر اساس عدالت حکم کرده و سلیقه و روابط را برای انتخاب آثار کنار بگذارند.

این تهیه کننده سینما که امسال دو فیلم سینمایی «من» به کارگردانی سهیل بیرقی و «خشم و هیاهو» به کارگردانی هومن سیدی را برای حضور در جشنواره ثبت نام کرده است گفت: من به عنوان یک تهیه کننده سینما همیشه به ضوابط جشنواره و سینما پایبند هستم و می دانم وقتی فرم حضور فیلمم در جشنواره را پر می کنم بایستی به ضوابط که می توانند هم درست و هم غلط باشند، احترام بگذارم؛ از این رو معتقدم که اگر فیلم من به جشنواره راه پیدا نکرد نباید با فرافکنی سینما را دچار بحران کنم.

تهیه کننده فیلم سینمایی «آرایش غلیظ» در بخش دیگری از این گفتگو تأکید کرد: جشنواره فیلم فجر نام باشکوه انقلاب اسلامی را با خود همراه دارد و بایستی کلیت آثاری که در این جشنواره به نمایش درمی آیند آثاری در راستای اهداف و مفاهیم انقلاب اسلامی باشند؛ من معتقدم که تولید این گونه آثار نیاز به حمایت جدی مدیران سینمایی دارد چرا که به دلیل هزینه های سنگین تولید بخش خصوصی نمی تواند آنچنان که باید، در این حوزه ها ورود پیدا کند.

سعید افزود: متأسفانه مباحث انقلابی این روزها در سینمای ما به شدت کمرنگ شده است و من امیدوارم همه ساله بتوانیم در جشنواره فیلم فجر که سال تحویل سینمای ایران است شاهد تعدادی فیلم ارزشی و انقلابی نیز باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.