جمعه ۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲

جدیدترین خبر از اثر سینمایی فریال بهزاد

فردا؛ پایان فیلمبرداری «جزیره مهربانی»/ امینی خواه: تولید فیلم های فانتزی ضروریست

مهدی امینی خواه

سینماپرس: مهدی امینی خواه بازیگر فیلم سینمایی «جزیره مهربانی» گفت: به تازگی فیلمبرداری این فیلم که به کارگردانی فریال بهزاد در حال ساخت است در جزیره «قشم» به پایان رسیده و پس از ۲ روز فیلمبرداری در تهران فردا ۵ دی ماه به اتمام می رسد.

بازیگر فیلم سینمایی «احضار شدگان» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «جزیره مهربانی» فیلمی فانتزی است که می تواند مخاطبانی در تمامی سنین از کودک تا کهنسال را به خود جذب کند؛ داستان این فیلم در مورد یک هواپیمایی است که بعد از پرواز در یک جزیره سقوط می کند و سرنشینان این هواپیما که مدتی مجبور به زندگی در این جزیره می شوند با مسائلی همراه می شوند که ضمن داشتن بار طنز بسیار فانتزی است و نمونه آن را در سینمای ایران تاکنون نداشته ایم؛ من هم در این فیلم نقش خلبان هواپیما را بازی می کنم.

وی سپس ادامه داد: من پیش از این سابقه حضور در آثار سینمای کودک و نوجوان را داشتم اما مدت ها به دلیل کلیشه ای شدن فیلمنامه های این حوزه ترجیح دادم که کاری نداشته باشم اما فیلمنامه «جزیره مهربانی» بسیار متفاوت از سایر فیلمنامه های حوزه کودک و نوجوان بود و من با طیب خاطر بازی در آن را پذیرفتم. مطمئن هستم که زمان اکران می تواند با استقبال بسیار خوبی از سوی خانواده ها روبرو شود.

این بازیگر خاطرنشان کرد: «جزیره مهربانی» جدا از داستان جذاب و قابل توجه خود به طبیعت بکر و اعجاب انگیز جزیره قشم توجه ویژه ای داشته و یکی از عمده کارهایی که در این فیلم صورت گرفته این است که این جزیره را به خوبی به مخاطبان خود می شناساند. معتقدم که سینما باید توجه جدی به اکوسیستم های کم نظیر کشورمان داشته باشد و با نمایش این آثار در سطح جهانی توریست ها را ترغیب به حضور در کشورمان نماید.

امینی خواه با تأکید بر اینکه تولید فیلم های فانتزی در ژانر کودک و نوجوان لازم و ضروری است اظهار داشت: امروزه در سینمای جهان فیلم های فانتزی در کنار آثار انیمیشن حرف اول و آخر را می زنند و اگر نگاهی به آمار فروش جهانی فیلم ها داشته باشیم متوجه می شویم که مردم در سطح جهان به چه میزان به این گونه فیلم ها علاقه نشان می دهند و از آن ها استقبال می کنند اما متأسفانه ما در سینمای کشورمان به دلایل مختلفی از جمله عدم جرأت ریسک پذیری، نبود بودجه و وسایل فنی و تکنیکی کافی و امثالهم به این مسأله بی توجه مانده ایم.

بازیگر فیلم سینمایی «زن بدلی» افزود: سینما شامل لایه های مختلفی است متأسفانه ما در کشورمان تنها به لایه اجتماعی آن توجه داریم در صورتی که پرداختن و تولید فیلم هایی در ژانر کودک و نوجوان، اکشن، سیاسی و... نیز بسیار مهم است و تجربه نشان داده که مخاطبان به دلیل عدم تنوع در آثار سینمایی از این نوع فیلم ها به شدت حمایت می کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.