دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۹

همزمان با سالروز عملیات کربلای ۵

«۱۷۵ غواص» جمعه دو هفته دیگر کلید می خورد

۱۷۵ شهید غواص

سینماپرس: پروژه سینمایی «۱۷۵ غواص» جمعه ۲۵ دی ماه همزمان با سالروز عملیات کربلای ۵ با حضور مقامات لشگری و کشوری، اصحاب رسانه و هنرمندان در شهرک سینمایی دفاع مقدس طی مراسم ویژه ای جلوی دوربین می رود.

به گزارش خبرنگار سینماپرس این روزها تیم تولید این اثر سینمایی در حال مذاکره با ثریا قاسمی بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر ایران برای بازی در نقش مادر یکی از شهدا در این اثر سینمایی هستند و حضور علیرضا خمسه، حمید فرخ نژاد، پولاد کیمیایی، سیدجواد هاشمی، مجید حاجی زاده، فرشید نوابی، امیر زریوند، مجید شهریاری، حسین عابدینی، سیاوش قاسمی و مهدی باقربیگی در این پروژه قطعی شده است.

نکته جالب در رابطه با این اثر سینمایی حضور پولاد کیمیایی در سمت مجری طرح است.

چاری پیش از این در رابطه با این پروژه گفته بود: همه ما مرهون و مدیون خون شهدایی هستیم که برای حفظ جان و مال و ناموس وطن به جبهه های نبرد حق علیه باطل رفتند و امیدوارم که بتوانیم با تولید این فیلم سینمایی بخش کوچکی از رشادت ها و دلاورمردی های این شیرمردان را به تصویر بکشیم تا به عنوان یادگار برای نسل های آینده باقی بماند.

این اثر سینمایی پس از اتمام فیلمبرداری در شهرک سینمایی دفاع مقدس، به ترتیب به شهرهای اصفهان، مازنداران و آبادان جلوی دوربین می رود و اولین رونمایی آن در چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت خواهد بود.

گفتنی است؛ در خلاصه داستان فیلم ۱۷۵ غواص آمده است: عملیات «کربلای ۴» لو می‌رود و بخاطر این خیانت، لشگری که فرمانده ای آن را حبیب و حاج عبدالرضا بر عهده داشتند گرفتار عراقی ها شده و زمین گیر می‌شوند. در نتیجه این حرکت همه رزمنده‌ها شهید و مجروح شدند. در این حال حاج عبدالرضا می‌خواهد نیروهایش را به عقب برگرداند اما حبیب مجروحین را تنها نمی گذارد... سالها می‌گذرد و حبیب بر نمی‌گردد تا اینکه در سال ۹۴ پیکر حاج حبیب توسط حاج عبدالرضا که اکنون رئیس تفحص است در یک گور دسته جمعی پیدا می‌شود که ۱۷۵ غواص دست بسته را که زنده به گور شده بودند به خاک وطن باز می‌گرداند...

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.