سه‌شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴

گپ سینماپرس با یک طراح صحنه و لباس؛

نقدی پری: طراحی صحنه و لباس در سینما جدی گرفته نمی‌شود

لیلا نقدی پری

سینماپرس: «لیلا نقدی پری» از فعالان طراحی صحنه و لباس سینما گفت: متأسفانه در سینمای ایران، طراحی صحنه و لباس جدی گرفته نمی‌شود.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: متأسفانه این روزها در طراحی صحنه و لباس سینمای ایران به مفهوم فیلمنامه توجهی نمی شود و شناخت طراحی به عنوان اصل اساسی این رشته مهم به فراموشی سپرده شده است.

نقدی پری تأکید کرد: متأسفانه بسیاری از همکاران بنده به این نمی اندیشند که طراحی صحنه و لباس به عنوان یک اصل اساسی که مخاطب ارتباط زیادی با آن برقرار می کند، بایستی بر اساس حال و هوا و فضای فیلمنامه انجام شود؛ گاهی اوقات تهیه کنندگان به دلیل اینکه مبلغ اندکی برای تولید اثر خود صرف کنند از افرادی برای طراحی صحنه و لباس آثار سینمایی استفاده می کنند که نه تجربه ای در این زمینه دارند و نه تحصیلات شان مرتبط با این رشته مهم و حساس است.

وی ادامه داد: خلاقيت طراحان لباس ايران در ميان نبود شناخت برخی از تهيه‌كنند گان و كارگردانان خاموش می ماند و امیدوارم که از این پس شاهد توجه بیشتر به این رشته مهم در سینما باشیم؛ چرا که بسیاری از آثار سینمایی شاخص جهان هنگام پیش تولید فیلم هایشان بخش اعظمی از زمان خود را برای طراحی صحنه و لباس به کار می گیرند و ما هم باید برای رشد سینمای کشورمان نسبت به این مسأله مهم توجه نشان دهیم.

طراح صحنه و لباس فیلم سینمایی «پریدن از ارتفاع کم» در بخشی دیگر از این گفتگو در خصوص فعالیتهای خود گفت: به تازگی طراحی صحنه و لباس فیلم سینمایی «والدراما» به کارگردانی عباس امینی و تهیه کنندگی مجید برزگر را به پایان رسانده ام که قرار است در جشنواره فیلم برلین رونمایی شود.

وی افزود: «والدرما» فیلمی در ژانر کودک و نوجوان است و فضایی کاملاً رئال دارد و در رابطه با فضای موجود در جامعه امروز ایران است و از این رو طراحی صحنه و لباس آن نیز به صورت روز انجام شده است.

وی ادامه داد: در «والدرما» که عنوان آن از روی نام فوتبالیست مشهور کلمبیایی برداشت شده است هیچ بازیگر چهره ای حضور ندارد و تولید آن در دو شهر تهران و آبادان انجام شده است.

نقدی پری سپس از آماده نمایش بودن فیلم سینمایی «گلدان و درخت بلوط» به کارگردانی کیارش انوری خبر داد و گفت: این اثر سینمایی نیز فضایی به شدت خاص دارد و کارگردان آن اولین حضور سینمایی اش را تجربه می کند؛ مجید برزگر تهیه کنندگی این اثر سینمایی را بر عهده دارد و احتمالاً به زودی اکران خواهد شد.

این طراح صحنه و لباس خاطرنشان کرد: این روزها درگیر پیش تولید جدیدترین اثر سینمایی ناصر ضمیری با عنوان «بتادین» نیز هستم که پیش از این فیلم سینمایی «با دیگران» را در ژانر دینی و اجتماعی ساخته بود؛ فضای این فیلم نیز به شدت رئال است و من مشغول اتود زنی صحنه و لباس آن هستم.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.