سه‌شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷

در نشست خبری عنوان شد؛

خزاعی: کنگره ۲۰۰۰ شهید هنرمند متعلق به همه طیف‌هاست/تقدیر از ۳ خانواده شهید مدافع حرم

نشست خبری کنگره 2000 هزار شهید هنرمند

سینماپرس: در کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید هنرمند از ۳ خانواده شهید مدافع حرم تقدیر خواهد شد و بخش ویژه ای هم در روز اختتامیه این جشنواره به شهید «شیخ نمر» که به تازگی در عربستان سعودی اعدام شده است اختصاص پیدا می کند.

به گزارش خبرنگار سینماپرس نشست خبری کنگره ۲۰۰۰ شهید هنرمند صبح امروز با حضور غلامرضا منتظری (رئیس سازمان بسیج هنرمندان)، محمد خزاعی (دبیر) و یزدان عشیری (مدیر روابط عمومی کنگره) در سالن اسوه برگزار شد.

عشیری در ابتدای این برنامه با اشاره به اهمیت و تفاوت این برنامه نسبت به همایش ها و جشنواره های فرهنگی و هنری دیگر گفت: کنگره شهدای هنرمند اتفاقی متفاوت و منحصر بفرد است. موضوع کنگره، جایگاه شهدا و در این میان جایگاه شهدای هنرمند ویژه است. عزیزانی که هم بار سنگین مسئولیت آگاهی بخشی طیف های مختلف جامعه را بر عهده داشته اند و هم دبر پای آرمان ها و باورشان تا وادی شهادت پیش رفتند.

وی افزود:  فضاسازی اجتماعی از طریق موج خبری و تحلیلی و کنفرانس های خبری گفتمان سازی پیرامون هنر انقلاب اسلامی در قالب نظرسنجی ها و گفتگوهای تفصیلی با مدیران و نخبگان حوزه های فرهنگ و هنر و مدیریت و اصحاب نقد و نویسندگی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین گشایش صفحات وفرصت های هدفمند در فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی از جمله برنامه های رسانه ای این کنگره است.

عشیری ضمن تشکر از اصحاب رسانه درخواست کرد: به کنگره شهدای هنرمند مانند دیگر مراسم ها و جشنواره های هنری نگاه نکنند. این یک اتفاق و حرکت منحصربفرد است. تا بلکه جامعه امروز و فضای هنری کشور از برکت خون و هنر شهدا بهره مند گردد.

دکترغلامرضا منتظری رئیس سازمان بسیج هنرمندان با اشاره به تاریخچه کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید هنرمند گفت: بی ­شک پیروزی و حفظ انقلاب شکوهمند اسلامی، مرهون فداکاری و ایثار کسانی است که همواره در مسیر تحقق آرمان­های گرانسنگ رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) جانفشانی کرده و با تأسی از رهنمودهای ارزشمند رهبر معظم انقلاب، درخت تنومند انقلاب اسلامی را بارور ساخته اند.

وی افزود: این کنگره بتواند گوشه­ هایی از ظرفیت و معنویت شهدا را در فضای فرهنگی جامعه اشاعه دهد و گام موثری برای جدی­تر شدن گفتمان هنر انقلاب اسلامی در فضای امروز جامعه و جهان بردارد و نیاز است نهاد‌های مربوطه حمایت‌های لازم را در جهت نشر آثار باقی مانده از شهدا و خانواده شهدا داشته باشند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان  با بیان اینکه تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، معرفی هنرمندان شهید به مثابه الگوهای راهبردی در جامعه امروز بویژه برای نسل‌های جوان و نوجوان هنری و فرهنگی کشور در راستای  انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل‌های آینده را از جمله اهداف ایجاد این بانک اطلاعاتی عنوان کرد. خاطر نشان ساخت: در این یادواره ­ها می­ بایست تلاش شود با معرفی این شهدای والامقام، افکار، اخلاق و معنویت والای آنان به نسل امروز بیشتر معرفی شود.

وی اضافه کرد:  پیروزی و حفظ انقلاب شکوهمند اسلامی، مرهون فداکاری و ایثار کسانی است که همواره در مسیر تحقق آرمان­های گرانسنگ رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) جان فشانی کرده و با تأسی از رهنمودهای ارزشمند رهبر معظم انقلاب، درخت تنومند انقلاب اسلامی را بارور ساخته اند.

به گفته وی این کنگره بتواند گوشه­هایی از ظرفیت و معنویت شهدا را در فضای فرهنگی جامعه اشاعه دهد و گام موثری برای جدی­تر شدن گفتمان هنر انقلاب اسلامی در فضای امروز جامعه و جهان بردارد و نیاز است نهاد‌های مربوطه حمایت‌های لازم را در جهت نشر آثار باقی مانده از شهدا و خانواده شهدا داشته باشند.

دکترمنتظری تاکید کرد: کنگره با بهره گیری از نظرات کارشناسان و اهالی حوزه، فرهنگ و هنر در تبیین ماهیت و شاخص های هنر اسلامی گام بردارد و بدون شک دستاوردها و رهیافت های بسیاری را در پی خواهد داشت از جمله: ایجاد بسترهای مناسب و مؤثر برای اطلاع رسانی و ترویج هنر شهیدان و دغدغه ها و منویات هنرمندان شهید و تشریح راه و رسالت آن عزیزان در پاسداشت مرزهای ولایت، شرافت و غیرت از دیگر نتایج این کنگره هاست.

وی اضافه کرد: انتشار وصایای شهدای هنرمند و سخنان مادران و پدران شهید در ظرفیت‌های مذکور قطعاً می‌تواند فرصت های پویا و مغتنمی برای انتقال پیام شهدا و امام شهدا و لبیک گویی به دغدغه های فرهنگی رهبری ایجاد نماید. ضرورتی که مورد نیاز امروز جامعه ماست.

رئیس سازمان بسیج هنمرندان گفت: همزمان با کنگره در نظر داریم پرچم بر سردر خانه های خانواده شهدای هنرمند نصب کنیم تا یادآوری شود که شهیدان همواره در قلب و جان مان حضور دارند و خاطرشان عزیز است

محمد خزاعی با بیان اینکه شهدای هنرمند بر گردن ما حق دارند. تصریح کرد: حق نداریم راحت از کنارشان بگذریم.   نکند ناخواسته نسبت به هنر انقلاب و اندیشه های اسلامی غافل شویم و غفلت زدگی باعث نشود آثاری تولید شود که نه به درد دنیا بخورد نه به درد آخرت. اگر ما سنگرهای اندیشه های شهدا و انقلاب را خالی کنیم در آینده تفکرات نوظهور غرب گرا جایگزین خواهد شد.

وی افزود: ما مدیون شهدای هنرمند و شهیدان این مرز و بوم هستیم. خدای ناکرده مشغله های دنیای و پست و مقام ها و رقابت های جشنواره ها و کورس گذاری های جامعه ما را از آن غافل نکند. هنرمندانی هستند که امروز برای یک جایزه کلی بیانیه و نامه نگاری می کنند. آسمام و ریسمان می کنند و چنان گرفتار منیت و نفسانیات هستند که از اصل موضوع غافل شدند.

دبیر کنگره ملی شهدای هنرمند با بیان اینکه این شهدا، و هنرمندان شهید اهل این حرف ها نبودند. گم نام پای ایمان و اعتقادشان تا وادی شهادت پیش رفتند افزود: نباید اجازه بدهیم گفتمان انقلاب اسلامی میان زرق وبرق ها و جنگ های دنیایی و کشمکش های بیهوده فراموش شود.   خوشبختانه، کنگره شهدای هنرمند مال چپ و راست و میانه نیست. مال همه طیف هاست. همه باید از سرچشمه معنویت و خلوص، تقوا و پیام شهدا بهره مند شویم. به شدت به این پیام ها نیاز داریم.

وی یادآور شد: در شرایطی که همگی غرق در ورطه دنیایی و چالش های زندگی مادی هستیم یاد و واکاوی پیام شهدا به ما روح و هویت و افق دیگر می دهد. مسائل ما و شهدا یکی نیست. این اشتراک تنها در لفظ است که هر دو هنرمند تلقی می شویم. اگر آن ها نیز مثل ما در جستجوی پست زمینی بودنددیگر چه د اعیه ای داشتن برای انقلاب و غلبه بر هوای نفس اماره؟

وی ادامه داد: اصل مسئله هنر، مسئله سیاسی و چپ و راست نیست، مسئله ارزش هاست. با هنرمندان و فرهنگ قبیله ای برخورد کردن درست نیست، مگر اینکه اختلاف اندیشه ای و بنیادی مطرح باشد.

خزاعی با اشاره به اینکه همچنان بخش عظیمی از هنرمندان انقلاب دارند جهان و مبارزه می کنند و مرزبانی می کنند و این مرز را حفظ و حراست می کنند ادامه داد: انتظار انقلاب و شهدا از ما این است که از زیبایی دوران دفاع مقدس و انقلاب و آرمان های آن ها امروز و در تحولات منطقه ای بی تفاوت نباشیم.

به گفته وی هنرمندان همواره در متن دفاع مقدس و لحظات حساس نظام اسلامی در میدان حضور داشتند و امروز هم تا قلب جبه های نبرد علیه گروه های تکفیری و سلفی در سوریه و عراق حاضرند. و نقش هنرمندان و مستندسازان پررنگ و مهم است.

خزاعی گفت: کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید هنرمند بیشتر با تجدید میثاق و بیعت با آرمان شهدا، در فضایی معطر به رایحه یاد شهیدان به ویژه شهیدانی که در حوزه های مختلف هنر نقش افرینی داشته اند طراحی شده و با مشارکت خانواده هنرمندان شهید و گروه های تخصصی در ارائه الگوهای آیده آل و کارآمد برای جامعه امروز و نسل های نوجوان و جوان با رهیافت ها و دستاوردهای بی شمار به اجرا در می آید.

وی افزود: یاد و خاطره شهدای هنرمندان از لسان هنر و لمس لحظات ملکوتی و معنوی این عزیزان در منظر یادکاوی مادران و پدران شهید موجب تعالی هنر انقلاب اسلامی  و ارزش‌های اجتماعی و فرهنگی هنر راستین و متعهد در کشور می گردد.

دبیر کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید هنرمند شناسایی، مستندسازی، تکریم و بزرگداشت، الگوسازی، تببین و ترویج فرهنگ، ایثار و شهادت در جامعه فرهنگ و هنر/ تکریم و تجلیل شهدای هنرمند و معرفی الگوهای شهید/ گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هنرمند و مرور زندگی این شهدای گرانقدر و درس گرفتن از دیدگاه‌ها و پایداری آن‌ها/ معرفی هنرمندان شهید انقلاب اسلامی و دفاع مقدس/ تقویت پیوند و همگرایی هنرمندان جامعه با خانواده شهدا و اهداف والای شهیدان/ ترویج فرهنگ ایثار  و شهادت و معرفی الگوهای شهید هنرمند به جامعه هنری و ارائه الگوهای درست و ایده‌آل از سبک زندگی ملهم از فرهنگ شهادت طلبی از جمله اهداف این حرکت خواند و خاطر نشان ساخت: تجلیل از فرهنگ صبر و استقامت با نگاه به اهمیت تکریم خانواده شهیدان/ توجه به جایگاه متعالی هنرمندان شهید به عنوان پیام رسانان جاودان و همیشگی تاریخ و خاطره پژوهی شهدای هنرمندان و ثبت آن‌ها در حافظه نسل امروز از رهگذر این کنگره می تواند دستاوردهای بسیاری را برای جامعه فرهنگی و هنری کشور به همراه داشته باشد.

دبیر کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید هنرمند با اشاره به تاریخچه این کنگره گفت: سرآغاز و نقطه شروع کنگره شهدای هنرمند توسط سازمان بسیج هنرمندان به استانها برای شناسایی شهدا از سال ۸۷ بوده و این فرایند در چند مرحله تعریف گردیده و دبیرخانه کنگره شهدای هنرمند رسما  از سال ۹۱ آغاز به کار کرده است.

وی شناسایی شهدای هنرمند در سطح کشور، جمعآوری مستندات (وصیتنامه، زندگینامه، عکس وآثار شهدا)، تدارک فضای مناسب جهت آرشیو آثار،  ثبت و بایگانی و آرشیو آثار در قالب سیستم نرم افزاریی و دبیرخانهای، کارشناسی و آمادهسازی، پالایش و ویراستاری اثار جهت انتشار و استفاده، انتشار آثار تولیدی از مستندات شهدا، راهاندازی دبیرخانه کنگره شهدای هنرمند در سازمان بسیج هنرمندان از سال ۹۱ از مراحل اولیه شکل گیری کنگره بوده است.

وی افزود: تاکنون هفت کنگره تخصصی شامل: کنگره عکس در  استان یزد- آبان ماه  ۹۳/ کنگره تئاتر در استان اردبیل – آذر ۹۳/ کنگره خوشنویسی در استان البرز- اسفند ۹۳/ کنگره شعر و ادب در خراسان رضوی – خرداد ۹۴/ کنگره هنرهای تجسمی در کرمان/ کنگره فیلم در تهران و کنگره موسیقی در بوشهر در استان های محتلف کشور به این برگزار شده است.

خزاعی با بیان اینکه برای اولین بار به برکت خون شهدا چندین سازمان همزمان با این حرکت همراه شدند و تمام قد حضور پیدا کردند. شازمان ها و مراکزی چون: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سازمان بسیج هنرمندان، خانه هنرمندان ایران، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، مرکز بسیج سازمان صدا و سیما و با همکاری بنیاد فرهنگی روایت با کنگره همراه هستند و آقایان: دکترصلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران رئیس شورای سیاستگذاری کنگره تخصصی تئاتر، دکتر قنادیان رئیس شورای سیاستگذاری کنگره تخصصی موسیقی،  رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران رئیس شورای سیاستگذاری کنگره تخصصی تجسمی، دکترمؤمنی شریف رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی رئیس شورای سیاستگذاری کنگره تخصصی شعر و ادبیات و دکترعاطفی رئیس مرکز بسیج سازمان صدا و سیما رئیس شورای سیاستگذاری کنگره تخصصی فیلم سینما هستند.

وی ادامه داد: در کنار ما برای برگزاری کنگره های تخصصی به دلیل حساسیت و اهتمام علمی و تخصصی موضوع چهره هایی چون: علیرضا پاشایی، علیرضا قزوه، امیر عبدالحسینی، حجت الاسلام علیرضا رستگاران و مجید رجبی معمار  مسئولیت دبیری کنگره های تخصصی را دارند.

دبیرکنگره ملی ۲۰۰۰ شهید هنرمند از برگزاری نمایشگاه آثار تجسمی شهدای هنرمند همزمان با کنگره تخصصی و اجلاسیه اصلی از ۲۹ دی به مدت سه روز در گالری های خانه هنرمندان ایران خبر داد.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش به آمار شهدای هنرمند در تهران و استان های مختلف اشاره کرد و گفت: کارگروه های تخصصی کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید هنرمند، تاکنون موفق شدند در رشته های مختلف تخصصی ۲۰۶۳ شهید هنرمند را به ترتیب تکفیکی زیر شناسایی و ثبت کردند: ۳۳۴  شاعر و ۲۵۷ نویسنده و فعال ادبی /۴۸۸ شهید عرصه تئاتر / ۳۰۷ شهید عرصه خوشنویسی/ ۴۹۰ شهید عرصه تجسمی/ ۱۱۳ شهید عرصه عکس/ ۱۳۱ شهید عرصه فیلم و سینما/ ۸۰ شهید عرصه موسیقی

دبیرکنگره براساس نمودار فراوانی شهدای هنرمند در استان ها، به ترتیب:  استان های اصفهان یا ۲۹۱ شهید هنرمند، خراسان رضوی با ۲۸۱ شهید هنرمند، خوزستان با ۲۲۴ شهید هنرمند و استان فارس با ۱۵۶ شهید هنرمند و کرمان با ۱۰۹ شهید هنرمند بیشترین شهدا را را دارا هستند.

وی ادامه داد: بر اساس نمودار فراوانی شهدای هنرمند به تفکیک و ترتیب تخصص های هنری عبارتند از: شعر و ادبیات با ۵۹۱ شهید، هنرهای تجسمی با ۴۹۰ شهید، تئاتر با ۴۸۸ شهید، خوشنویسی با ۳۰۷ شهید، فیلم و سینما با ۱۳۱ شهید، عکس با ۱۱۳ شهید و موسیقی با ۸۰ شهید

خزاعی با اشاره به ایجاد بانک اطلاعاتی جامع شهدای هنرمند در راستای برگزاری کنگره سراسری ۲۰۰۰ شهید هنرمند در سازمان بسیج هنرمندان  گفت: از طریق این بانک تاکنون اطلاعات بیش از ۲۰۶۳ شهید هنرمند توسط کارگروه های پژوهشی کنگره شناسایی و به ثبت رسید و به دلیل احتمال وجود شهدای بیشتر، روند شناسایی و ثبت هنرندان شهید دراین بانک همچنان ادامه می یابد.

به گفته وی، "فقدان منابع اطلاعاتی و شناسنامه جامع"یک نقصان اساسی به شمار می‌آمده که ایجاد این بانک اطلاعاتی می‌تواند کمک کند تا دائره المعارفی از مجموعه مستندات شهدای هنرمند اعم از آثار، تصاویر، وصیت‌نامه ها، یادداشت‌ها و خاطره نگاری های آن‌ها استخراج و قابل بهره برداری گردد. بعد از جمع‌آوری و طبقه‌بندی تمامی آثار، آرشیو‌بندی، ثبت و نگهداری این آثار پیگیری شده و پس از آن قرار است که آثار در قالب یک بانک اطلاعاتی جامع از شهدا، تدوین شوند تا در مواقع لازم از آن استفاده و در اختیار علاقه‌مندان به این عرصه قرار گیرد.

خزاعی خبر داد: در  مجموع در کنگره های تخصصی و اجلاسیه اصلی از بیش ۱۰۰ هنرمندشهید و هنرمندان و نویسندگانی معاصر و زنده ایی که پیرامون شهدا اثر خلق کردند قدردانی به عمل می آید. در اجلاسیه اصلی از ۲۲ شهید هنرمندو خانواده هایشان تجلیل می شود. همچنین، شهدای تقدیری کنگره تخصصی تئاتر ۱۰ نفرشهدای تقدیری کنگره تخصصی سرود و موسیقی ۳ نفر / شهدای تقدیری کنگره تخصصی فیلم و سینما ۵ نفر/ شهدای تقدیری کنگره تخصصی شعر و ادبیات ۴ نفر/ شهدای تقدیری کنگره تخصصی هنرهای تجسمی ۱۱ نفر

خزاعی با اشاره به گستردگی تولید آثار و انتشار کتاب برای شهدای هنرمند خاطرنشان ساخت: تولید سرود ویژه کنگره توسط حامد زمانی، تولید ۱۲ مستند در ۳۸۰ دقیقه، تولید سه آلبوم موسیقی، تولید ۱۴ مستند توسط سازمان هنری رسانه ای اوج، تولید ۲ عنوان نماهنگ، تولید و اجرای ۶ عنوان تئاتر و تولید بیش از ۳۰ عنوان کتاب که گردآوری، تدوین و تالیف شده و بخشی از آن ها از آثار شهدا، وصیت نامه ها و روایت خاطرات و زندگی این عزیزان است.

وی ادامه داد: شبکه های مختلف تلویزیون همراه با کنگره اقدام به تولید ویژه برنامه و پخش وله ها و کلیپ های ویژه خواهند کرد و در این زمینه علاوه بر موارد اشاره شده ۴۰ عنوان کلیپ شهدای هنرمند نیز در حال تولید برای پخش است. همچنین، تهیه و تولید شش قسمت ویژه برنامه و پخش در یکی از شبکه های یک و دو از دیگر برنامه هاست. ضمن اینکه تمامی کنگره های تخصصی و اجلاسیه اصلی به صورت کامل یا خلاصه پخش زنده خواهند شد.

وی در بخشی دیگر از این نشست ادامه داد: اعدام ظالمانه دانشمند شیعی آیت الله شیخ نمر- الگو و اسطوره مقاومت شیعیان شبه جزیره حجاز – در روزهای اخیر جهان اسلام و جهان را تکان داد. کنگره شهدای هنرمند ضمن محکوم نمودن این حکم ظالمانه از همه هنرمندان و اندیشمندان جهان می خواهد با حرکتی فراگیر با حمایت از این الگوی بزرگ مظلومیت و مقاومت - اسوه‌ای در رویارویی با ظلم و شهیدی در مقابله با استبداد  از کنار چنین فجایعی نظاره گر و ساکت نگذرند.

خزاعی گفت: نهادینه سازی اهداف راهبردی در این عرصه هم به افزایش و گسترش فضای پرنشاط و انگیزنده فرهنگی و هنری جامعه کمک می کند و هم سلایق و احساسات را منطبق با دغدغه های فرهنگی مقام معظم رهبری و استراتژی کلان فرهنگی نظام اسلامی جهت دهی می نماید و بستری فراهم می‌شود برای شناسایی خلاء ها و چالش های این عرصه و وضعیت شناسی و آسیب‌شناسی آن.

وی ادامه داد:  ادبیات و هنر انقلاب اسلامی و گفتمان انقلاب اکنون به ضرورتی منطقه ای و جهانی تبدیل شده و توده های انقلابی در قلب اروپا و آمریکا تا جنبش های بیداری اسلامی و مقاومت در جهان اسلام چشم به این‌گونه گفتمان دارند که ایران اسلامی به عنوان قطب جدید قدرت در عرصه بین‌المللی آن را رهبری می کند.

دبیرکنگره ملی شهدای هنرمند با بیان اینکه بنا به رهنمود مقام عظمای ولایت فیلم و سینما و رشته‌های مختلف هنری وسيله‌اي بليغ و تبيين‌كننده‌اي رسا براي ارائه برترين حقايق عالم، يعني حقيقت دين به شمار مي‌روند. اضافه کرد:  متأسفانه برغم گذشت بیش از سه دهه از گفتمان انقلاب اسلامی و رشد هنرهای مختلف همچنان احساس می‌شود در تبیین و تعریف هنر اسلامی با ابهامات و تشکیک روبروئیم و هنوز فاقد آثاری ماندگار، جریان ساز و تاثیرگذار و تاریخی در عرصه های گوناگون هستیم.

وی افزود: اگرچه بخش عظیمی از این چالش ها به الگوهای سلیقه ای و گذرای مدیریت و نگاه‌های مبتلا به روزمرگی مربوط می‌شود اما بخش بزرگی از آن از فقدان تعریف هنر اسلامی و مختصات هنر مبتنی بر گفتمان انقلاب اسلامی است که حرکت های مانند کنگره و یا جشنواره های مانند مقاومت و عمار و اساسا، نگاه مدیریت فرهنگی باید به این دغدغه توجه کند.

دبیرکنگره ملی ۲۰۰۰ شهید هنرمند با اشاره به اهمیت و نقش تاثیرگذار این گونه حرکت­ها در گستره فرهنگی و اجتماعی جامعه است. برگزاری كنگره‌ها و یادواره‌های شهدا، بهانه‌ای می‌شود برای معرفی آرمان‌های شهدا و بیان دغدغه‌هایشان به مردم، به ویژه نسل جوان. به نوعی با برگزاری این كنگره‌ها می‌توان شهدا را بیشتر شناخت.

وی اضافه کرد: رسالت امروز هنرمندان جوان و متعهد انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل‌های آینده این نظام است و این روحیه و فرهنگ پایداری باید با ابزار هنر به نسل جدید منتقل شود. برگزاری کنگره شهدای هنرمند به منظور تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی هنرمندان الگو به جامعه طراحی شده است، برگزاری کنگره‌های تخصصی را با هدف معرفی هنرمندان الگو و متخصص به نسل­های جوان و نوجوان هنری و فرهنگی کشور کمک می­کند تا با تاسی از این الگوها در مسیر ولایت و صیانت از ارزش­های دینی و اعتقادی و تاریخ و ملیت­شان قدم بردارند.

به گفته وی، شهدای هنرمند نقش به‌سزایی در انتقال مفاهیم و ارزش‌های ناب انقلاب اسلامی به جوانان داشتند؛ رسالت امروز هنرمندان جوان و متعهد را انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل های آینده دانسته و تصریح کرد: این روحیه و فرهنگ پایداری باید با ابزار هنر به نسل جدید منتقل شود.

وی ادامه داد: وجود بیش از ۲ هزار شهید هنرمند در رشته ­های مختلف هنری در سطح کشور فرصتی است تا از طریق برگزاری آیین­های مختلف بتوان فرهنگ ایثار و شهادت را تبیین و ترویج و آنان را به عنوان الگو به جامعه امروزی معرفی کرد.زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا از با فضیلت­ترین کارها است که در حوزه فرهنگ و هنر می­بایست بیشتر مورد توجه قرار گیرد؛ برگزاری یادواره شهدا یکی از مهمترین ابزارها و راه­های شناسایی و معرفی نقش و جایگاه شهیدان والامقام در حفظ استقلال و پیشرفت نظام اسلامی می­باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.