جمعه ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰

در گفتگو با ما مطرح شد؛

«خماری» اول بهمن آماده نمایش می‌شود/ داریوش غذبانی: برای مردم فیلم می‌سازم

داریوش غذبانی-سینما روایت

سینماپرس: داريوش غذبانی از فیلمسازان باسابقه انجمن سينمای جوان که اولین اثر سینمایی اش با عنوان «خماری» به بخش «نگاه نو» سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر راه پیدا کرده است گفت: این روزها مشغول انجام امور صداگذاری، میکس و ساخت موسیقی این اثر سینمایی هستیم و«خماری» تا اول بهمن آماده نمایش می شود.

مدیر انجمن سینمای جوانان استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: احمد قدیریان صداگذاری و بهرام دهقانیار ساخت موسیقی این فیلم سینمایی را بر عهده دارند و من با دقت و وسواس زیادی روی این امور نظارت می کنم تا «خماری» بتواند به بهترین شکل ممکن برای مخاطبان در مهمترین رویداد سینمایی کشور به نمایش درآید.

وی ادامه داد: من بسیار خوشحالم که فیلمم فرصت حضور در جشنواره فیلم فجر را پیدا کرده و می تواند در این رویداد مهم سینمایی دیده شود؛ اینکه می توان قبل از اکران عمومی فیلم را توسط تماشاگران حرفه ای سینما، منتقدان و اهالی رسانه دید و نظرات آن ها را در رابطه با فیلم جویا شد نکته بسیار مهمی است که می تواند فیلمساز را نسبت به کاری که انجام داده است به درستی آگاه سازد.

غذبانی سپس با بیان اینکه جشنواره باید برای هر فیلمسازی ملاک باشد اظهار داشت: هرچند که من معتقدم اکران برای هر فیلم سینمایی بسیار مهمتر از جشنواره است اما حضور یک فیلم در جشنواره های معتبر باید ملاک اصلی هر فیلمسازی باشد؛ حضور فیلم در جشنواره ها به نوعی امتحان پس دادن برای فیلمساز است و او می تواند مطمئن باشد که به خوبی از پس ساخت فیلمش برآمده است.

کاگردان فیلم تلویزیونی «مردان آفتاب» با بیان اینکه آثار سینمایی نباید تنها در قالب عناوینی چون «جشنواره ای» و یا «هنری» تولید شوند گفت: من این معانی را چندان متوجه نمی شوم؛ چرا که معتقدم یک فیلم سینمایی باید برای عموم مخاطبان اعم از لایه های مختلف مردم ساخته شود و سینما قطعاً با حضور مخاطبان معنا پیدا می کند و ما زمانی موفق می شویم که بتوانیم مخاطبان جدی خودمان را پیدا کنیم و بازخوردهای موارد مطرح شده در آثارمان را روی آن ها مشاهده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اولین هدف «خماری» سرگرم کردن مخاطب است و من نسبت به این مسأله مهم توجه ویژه ای داشته ام؛ در این فیلم تمامی تلاشم را به کار بردم تا قصه ای جذاب و باورپذیر را به صورت درست و استاندارد و به دور از کلیشه های رایج و باب شده در سینمای ایران تعریف کنم و از سوی دیگر وجه آرتیستی بودن خود را هم حفظ نمایم و به زیبایی شناسی نیز توجه داشته باشم.

غذبانی تصریح کرد: یک فیلمساز قرار نیست با ساخت یک اثر سینمایی فلسفه طبیعت را تغییر دهد و این مسأله که این روزها بسیاری از سینماگران ما به آن واقف هستند مسأله ای اشتباه است که می تواند منجر به نابودی سینمای کشور شود.

این فیلمساز در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به داستان «خماری» گفت: این فیلم بیش از هرچیزی به تاثیر اعتیاد بر زندگی آدم‌ها می‌ پردازد اما من تمامی تلاش خود را به کار بردم تا به دور از تلخی ها به این مسأله توجه کنم و تنها به این فکر می کردم که با ساخت «خماری» توجه خانواده ها و مردم را نسبت به این معضل مهم اجتماعی که متأسفانه این روزها ابعاد گسترده ای پیدا کرده است جلب نمایم تا بتوان برای برون رفت از این معضل اساسی و مهم راهکاری پیدا کرد.

گفتنی است؛ فيلم سينمايي «خماري» به تهيه‌كنندگي: منيژه حكمت، كارگرداني: داريوش غذباني، نويسندگي: فرهاد توحيدي، مدير فيلم‌برداري: مرتضي پورصمدي و با حضور: مهرداد صديقيان، لي لي فرهادپور، سوگل خليلي و كاظم سياحي يك ملودرام اجتماعي است كه درباره يك جوان علاقه‌مند به موسيقي است كه قرار است يك روز عصر در سفارت اتريش امتحاني بدهد اما صبح روز امتحان درگير اتفاق‌هاي عجيب‌وغريب مي‌شود كه موضوع امتحان خود را به‌كلي فراموش مي‌كند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.