شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴

طرح گلایه ای در گفتگو با سینماپرس

تهیه کننده «پی ۲۲»: دست های پیدا و پنهان نمی‌خواهند فیلم‌های ارزشی در زمان مطلوب اکران شوند

پی 22

سینماپرس: داود حیدری تهیه کننده فیلم سینمایی «پی ۲۲» همزمان با اکران فیلمش گفت: متأسفانه دست های پیدا و پنهان در سینمای کشور تمایلی ندارند تا فیلم های ارزشی تولید شود و به همین دلیل هم است که بدترین زمان اکران را به فیلم ارزشی ما اختصاص داده اند!

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در همین زمینه افزود: من به هیچ عنوان از زمان اکران «پی ۲۲» راضی نیستم و معتقدم که بهترین زمان برای اکران این فیلم سینمایی نوروز ۹۴ و یا در فصل تابستان بود؛ هر چند که ما تلاش بسیار زیادی را برای اکران این فیلم در این دو زمان انجام دادیم.

این تهیه کننده با بیان اینکه فصل زمستان، امتحانات مدارس و دانشگاه ها و نزدیکی به ایام برگزاری جشنواره فیلم فجر مانع از دیده شدن این اثر ارزشی است اظهار داشت: متأسفانه طی سال های اخیردر حق فیلم های ارزشی اجحاف می شود و این در حالی است که مدیران و مسئولان سینمای کشور مرتب شعار انجام کارهای فرهنگی و انقلابی می دهند اما در عمل کمترین اهمیتی به این فیلم ها نداده و بهترین زمان اکران را به فیلم هایی اختصاص می دهند که کمترین همخوانی با اهداف و آرمان ها و ارزش های انقلاب ندارند.

حیدری ادامه داد: تمامی عوامل تولید فیلم سینمایی «پی ۲۲» ۳ ماه تمام روی دریا با سختی های فراوان تنها با عشق به جمهوری اسلامی ایران و شهدای والامقام ۸ سال دفاع مقدس این کار را به سرانجام رساندند اما متأسفانه کمترین اهمیتی به زحمات آن ها داده نشد و این مسأله تنها به دلیل حضور افرادی است که در برخی مراکز سینمایی رخنه کرده اند و نمی گذارند نه چنین فیلم هایی ساخته و نه به درستی پخش شوند.

وی با تأکید بر اینکه همواره باید در رابطه با اسطوره های جنگ فیلم ساخت گفت: ما شهدای بزرگی در کشورمان داریم، شهدایی مانند شهید بابایی، شهید دوران و... که باید آن ها را به نسل های بعدی بشناسانیم؛ ما در طول ۸ سال دفاع مقدس عملیات های جنگی زیادی مانند «کربلای ۵» داشتیم که از روی آن ها می توان بهترین اکشن های سینمایی را تولید کرد اما متأسفانه همواره در این نوع مسائل غافل بوده ایم و توجهی به گنجینه ای تاریخی که در اختیارمان بوده است نداشته ایم.

این سینماگر سپس با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بارها در سخنرانی های شان تأکید کرده اند باید در رابطه با مسائل آزادگان و شهدا آثار فرهنگی تولید شود اظهار داشت: متأسفانه وضعیت کشور ما به گونه ای شده که برخی مدیران  فرهنگی برای تحقق فرمایشات ایشان پیش قدم نمی شوند تا گامی جدی در راستای تولید آثار ارزشی و انقلابی برداشته شود.

حیدری ادامه داد: «پی ۲۲» فیلمی است که حماسه عظیمی از تاریخ ۸ سال دفاع مقدس را روایت می کند، حادثه ای که به نظر برخی از افراد برای ما یک شکست محسوب می شود اما مقاومت و ایستادگی نیروهای ما در برابر ناو بزرگ آمریکایی ابهت آن ها را در منطقه شکست. در حقیقت فیلم «پی ۲۲» برای جوانان و جامعه امروز ایران این پیام را دارد که اگر قدرت نداشته باشیم آمریکا به راحتی ما را نابود می کند و من با افتخار این را عنوان می کنم که یکی از دلایلی که امروزه آمریکا جرأت حمله به کشور ما را ندارد این است که حماسه ای مانند ناوچه «جوشن» در تاریخ کشور ما شکل گرفته است.

وی تأکید کرد: یکی دیگر از پیام های اصلی این فیلم سینمایی این است که شجاعت در هر شیعه ایرانی وجود دارد و شیعه به هر وسیله ای جلوی دشمنان نظام، انقلاب و اسلام ایستادگی می کند. در فیلم سینمایی «پی ۲۲» نمونه عینی بی رحمی آمریکا را می بینیم که با موشک و هدف قرار دادن این ناوچه همه افراد روی آن را به شهادت می رساند. اما حاصل این رشادت ها این است که نه امریکا و نه دیگر کشورهای منطقه جرات تعرض به ما را ندارند.

این تهیه کننده در بخش دیگری از این گفتگو در رابطه با نوع حمایت نهادهای دولتی از این فیلم گفت: بنیاد شهید حمایت مالی این اثر را بر عهده داشته و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز از ما به صورت سخت افزاری حمایت کرده است.

وی در خاتمه متذکر شد: متأسفانه سایر دستگاه ها کمترین حمایتی را برای تولید این فیلم نداشتند و به همین علت است که تبلیغات فیلم ما بسیار کم تر از فیلم هایی است که این روزها در سینمای کشور در حال اکران هستند؛ این در حالی است که «پی ۲۲» فیلمی در راستای تقویت اهداف نظام است.

گفتنی است؛ در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: در شب عروسی دختر سرگرد هادی فرمانده سابق تکاوران نیروی دریایی با پسر شهید ناخدا محمدی، سرگرد هادی متوجه می‌شود که داماد به محل شهادت پدرش رفته است. هادی برای پیدا کردن او به محل مورد نظر می‌رود اما...

امین حیایی، هادی ساعی، افسانه بایگان، نسرین مقانلو، الهه حصاری، پیام اینالویی نیز بازیگران این اثر سینمایی به کارگردانی حسین قاسمی جامی هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.