یکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴

حسن نجفی به سینماپرس گفت:

شرایط بحرانی ترکیه، تولید «الفیدا»را به تعویق انداخته است

حسن نجفی در نشست خبری فیلم سینمایی«شرفناز»

سینماپرس: حسن نجفی کارگردان سینما که مدت هاست درگیر پیش تولید پروژه سینمایی «الفیدا» است در رابطه با چرایی تعویق تولید این فیلم با موضوع مقاومت گفت: به دلیل شرایط بحرانی ترکیه و حملات متعددی که در شهرهای مختلف آن توسط گروه تروریستی داعش صورت گرفت تولید «الفیدا» به تعویق افتاده است.

کارگردان فیلم سینمایی «آسمان هشتم» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه داعش دایره انجام اعمال تروریستی خود را به شدت گسترش داده و ترکیه نیز که یکی از لوکیشن های اصلی این فیلم سینمایی است از این حملات تروریستی در امان نیست. لذا «الفیدا» هم به همین دلیل و از سوی دیگر بروکراسی های شدید اداری در آن کشور همچنان در بلاتکلیفی به سر می برد.

وی ادامه داد: تمامی عوامل تولید «الفیدا» مدت هاست انتخاب و با آن ها قرارداد هم امضا شده است. همچنین کارهای جانبی نظیر بازبینی لوکیشن ها و... نیز انجام شده و حتی بازیگران ایرانی فیلم نیز دوره های آموزش زبان خود را نیز گذرانده اند و هیچ مانعی برای کلید خوردن این اثر استراتژیک وجود ندارد.

نجفی خاطرنشان کرد: خوشبختانه «الفیدا» فصل خاصی ندارد و هر زمانی که شرایط فیلمبرداری در ترکیه فراهم شود و مطمئن باشیم که خطری گروه تولید را تهدید نمی کند بلافاصله این فیلم را که مفاهیم ارزشمندی را در درون خود نهفته دارد و می تواند مخاطبان گسترده ای را از تمامی ملل، فرهنگ ها و قومیت ها به سمت خود جذب کند به تولید رسانده و سپس برای اکران آن در ایران و بین الملل اقدام خواهیم کرد.

کارگردان فیلم سینمایی «شرفناز» تأکید کرد: «الفیدا» فیلمی است که می تواند همذات پنداری بخش اعظمی از مردم در سراسر جهان را که «جنگ» را از نزدیک لمس و تجربه کرده اند جلب کند و مردم ما که طی ۸ سال دفاع مقدس مسئله «جنگ» و تبعات آن را را با تمامی وجودمان درک کرده ایم با این اثر ارتباط خوبی برقرار خواهند کرد.  

این فیلمساز در بخش دیگری از این گفتگو از تولید یک برنامه ترکیبی با عنوان «سینمای نوین ایران» برای شبکه برون مرزی «سحر» خبر داد و اظهار داشت: نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی این برنامه بر عهده من است و این روزها درگیر پیش تولید آن هستم البته قطعاً پروژه «الفیدا» برایم مهمتر است و اگر شرایط تولید آن فیلم برایم فراهم شود تولید این برنامه ترکیبی را به آینده موکول خواهم کرد.

وی در خاتمه متذکر شد: سینما یکی از جامع ترین و تأثیرگذارترین رسانه ها در عصر حاضر است و از این رو باید در رسانه های عمومی مانند تلویزیون بیشتر به آن پرداخته شود تا عامه مردم از کارکردهای این رسانه مهم مطلع شوند.

گفتنی است؛ حسن نجفي در سال ۱۳۴۵ در تبريز متولد شد. او فعاليت هنري خود را با داستان نويسي آغاز كرد و در سال ۱۳۵۷ اولين حضور خود را در تئاتر تجربه كرد. در سال ۱۳۶۲ با نمايش «نيستان اول» كار حرفه اي تئاتر را آغاز كرد و در سال ۱۳۶۴ اولين فيلم كوتاه مستند خود را ساخت. پس از سال هاي ۷۶-۷۱ به اجراي خياباني تئاتر، ساخت كليپ، و تله تئاتر پرداخت كه حائز چند جايزه نيز شد. او همچنين از سال ۱۳۷۳ كار در تلويزيون را نيز آغاز كرد و با مجموعه ي: «بمان و با من بخوان»، «سرزنش»، «پاتوق»، «ميقات» و «آبي آفتابي» به ادامه فعاليت هنري خود پرداخت. نجفي در سال ۱۳۷۶ به عرصه سينما راه يافت و در فيلم «تولد يك پروانه» در سمت دستيار كارگردان به ايفاي نقش پرداخت. لازم به ذكر است كه او صاحب تأليفات متعددي همچون: «زوزه»، «حنانه»، «آگراند سيمان» و مجموعه داستان «و چراغ همچنان قرمز است» نيز مي باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.