چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶

به بهانه تجلیل در جشنواره فیلم فجر بیان شد

خصوصیات یک کارگردان از زبان یک بازیگر/ دهقان نسب: «فخیم زاده» اصلاً بداخلاق و ترسناک نیست!

فخیم زاده-دهقان نسب

سینماپرس: حبیب دهقان نسب در خصوص بزرگداشت مهدی فخیم زاده بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر گفت: خوشحالم که مدیران سینمایی بالاخره یاد فخیم زاده افتادند. این هنرمند جایگاه قابل اعتنایی در سینمای کشور دارد که تا به امروز کمتر به آن توجه شده است.

بازیگر سریال تلویزیونی «فوق سری» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مهدی فخیم زاده از معدود هنرمندان درس خوانده و با تجربه ای است که با همان وسواس و دقت قدیمی ها به صورت استاندارد بر انجام کارهایش نظارت می کند و در عرصه سینما بسیار انسان کمال طلبی است.

وی ادامه داد: من معتقدم مدیران سینمایی باید به هنرمندانی مانند فخیم زاده که بخش عمده ای از عمر خود را در عرصه فرهنگ و هنر این مرز و بوم صرف کرده اند و طی تمامی این سال ها آثار درخشانی را از خود به یادگار گذاشته اند بیش از این بها دهند.

دهقان نسب اظهار داشت: همکاری من در ۵ پروژه سینمایی و تلویزیونی که کارگردانی آن ها را مهدی فخیم زاده بر عهده داشته است نشان می دهد که احترام میان من و ایشان بسیاز زیاد است و بی شک اگر علاقه ای میان ما نبود کار اول ما به دوم نمی رسید و از هم جدا می شدیم.

بازیگر سریال تلویزیونی «حس سوم» تاکید کرد: من در طول سال ها فعالیت هنری از ایشان بسیار آموختم؛ این هنرمند به واسطه حضور در صنوف مختلف سینما اعم از کارگردانی، فیلمنامه نویسی، بازیگری و... جایگاه قابل اعتنایی در کشور دارد و هر گونه همکاری با او به مثابه یک کلاس درس محسوب می شود.

این هنرمند سینما و تئاتر ادامه داد: در شرایطی که امروزه برخی فیلمسازان سهل انگارانه از کنار تولید آثارشان عبور می کنند این هنرمند جزو معدود فیلمسازانی است که تا پلانی نظرش را جلب نکند محال است دست از کارش بکشد. او به شدت به فهم مخاطب احترام میگذارد.

بازیگر فیلم سینمایی «شب واقعه» در بخش دیگری از این گفتگو اظهار داشت: یکی از نکات جالبی که در مورد فخیم زاده وجود دارد این است که همه مردم و اغلب اهالی سینما او را انسانی اخمو، عصبانی و ترسناک می دانند و بسیاری افراد تاکنون از من سوال کرده اند که چطور با این آدم عصبانی مرتب کار می کنی؟ در صورتی که ایشان اصلاً خلق عبوسی ندارد و تاکنون در تمامی آثاری که در کنارش بوده ام حتی یک بار هم از گل نازک تر به من نگفته است!

دهقان نسب خاطرنشان کرد: ایشان هنرمندی حرفه ای و منظم و دقیق است و قطعاً هر شخصی که با او کار می کند باید در انجام اموری که به وی محول می شود نیز حرفه ای عمل کند. متاسفانه برخی افراد به ویژه جوانانی که تازه وارد سینما می شوند مایلند کارگردان ها به سهل انگاری های آنها خرده نگیرند؛ در حالی که  نداشتن نظم و اخلاق همیشه در تمامی امور مردود شناخته می شود.

 

نظرات

  • ۱۳۹۴/۱۰/۲۳ - ۰۹:۵۱
    2 0
    من به شخصه ایشان را از نزدیک ندیدم اما یک حس خوب وصاحب شعور وتلاش صادقانه در وی هویداست

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.