شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۴

حسین قاسمی جامی در گفتگو با سینماپرس:

سینمای «شبه روشنفکری» و «کافه‌ای» ایرانی نیست/ مردم سینمای دفاع مقدس را از خود می‌دانند

حسین قاسمی جامی

سینماپرس: حسین قاسمی جامی کارگردان سینما همزمان با اکران فیلم سینمایی «پی ۲۲» گفت: سینمای ایران مدتهاست به سمت سینمای «شبه روشنفکری و کافه ای» گرایش پیدا کرده و همین باعث تولید آثاری منطبق با سینمای شکست خورده اروپا به خصوص کشور فرانسه شده است که سنخیتی با اهداف و آرمان های جامعه ایرانی و اسلامی ما ندارد. باید بپذیریم که این نوع سینما ایرانی نیست

 این فیلمساز در گفتگو با خبرنگار سینماپرس بیان داشت: متأسفانه شعارهای مسئولان دولتی با عمل شان همخوانی ندارد و سینمای دفاع مقدس به دلیل همین رفتار دوگانه، در حال حاضر جایگاه ارزشمند خود را به کلی از دست داده است. این روزها این عرصه به جولانگاه آثار شبه روشنفکرانه ای تبدیل شده که فرهنگ ما را به سخره گرفته و در صدد تخریب آن هستند.

کارگردان فیلم سینمایی «زمزمه بودا» با تأکید بر اینکه فیلم های ارزشی این روزها از حمایت قابل قبولی در جمهوری اسلامی ایران برخوردار نیستند اظهار داشت: فیلم «پی ۲۲» در حالی اکران شده که بدترین فصل اکران آثار سینمایی به حساب می آید و نهادها و دستگاه های مسئول هم برای تبلیغات این فیلم هیچ قدمی برنداشته اند. این فیلم به تعبیری ساده تر در زمان زنگ تفریح سالن های سینمایی روی پرده رفته و مدیران مربوطه تنها برای خالی نماندن سردر سینماها مبادرت به اکران فیلم ما کرده اند.

قاسمی جامی خاطرنشان کرد: برخی تصمیم گیرتدگان حوزه سینما در اقدام فرار رو به جلو، فیلمسازان سینمای دفاع مقدس را که دغدغه حفظ ارزش ها و آرمان های دفاع مقدس و انقلاب را دارند به داشتن روابط حکومتی و رانت دولتی و امثالهم متهم می کنند که همین مساله باعث شده تا بخش اعظمی از سینماگران دغدغه مند در این حوزه خانه نشین شوند.

کارگردان فیلم سینمایی «تا مرز دیدار» تصریح کرد: این اتفاقات ناگوار در حالی صورت می گیرد که مردم سینمای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را متعلق به خود می دانند ولی به واسطه اینکه طی این سال ها تولیدات سخیف و کم ارزش گریبان سینمای ایران را گرفته است مردم دیگر برای دفاع از این گونه سینمایی نیز رغبتی ندارند.

وی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به روند تولید «پی ۲۲» اظهار داشت: این فیلم اثری نیست که بابت تولید آن میلیاردها تومان خرج شده باشد و بر عکس با هزینه بسیار اندکی تولید شده؛ شاید باورش سخت باشد اما من به عنوان کارگردان این اثر شاخص سینمایی در حد یک کارگردان تله فیلم دستمزد گرفته ام!

کارگردان فیلم سینمایی «پیتزا مخلوط» یادآور شد: در سال ۱۳۹۱ مجموعه ۵ قسمتی مستندی با موضوع و محوریت شهدای بارز نیروی دریایی که در اوایل جنگ نیروی دریایی کشور عراق را کاملا منفعل ساخته بودند تولید شد و بعدها تصمیم گرفتیم به دلیل جذابیت دراماتیک فراوانی که بازماندگان واقعه ناوچه جوشن داشتند یک اثر سینمایی نیز در این رابطه به تولید برسانیم که خوشبختانه این امر محقق شد و بعد از حدود ۶ ماه نگارش فیلمنامه و مدت ها پیش تولید و حمایت نیروی دریایی و بنیاد شهید این اثر سینمایی به تولید رسید.

قاسمی جامی در خاتمه این گفتگو ضمن دعوت از تمامی ملت شهیدپرور ایران برای تماشای این اثر سینمایی گفت: آرزومندم دیگر هیچ یک از فیلم های ارزشی در حوزه انقلاب و دفاع مقدس پشت درهای بسته اکران نمانند و بتوانند در زمان مناسب روانه اکران شده و از حمایت های مناسب نیز برخوردار گردند.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.