دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰

در دیدار با مخبرین کمیسیون‌های مجلس

سرافراز: کمک دولت کفاف حقوق کارکنان صداوسیما را هم نمی‌دهد/ سریال حضرت موسی آماده کلید خوردن است اما...

محمد سرافراز

سینماپرس: رئیس سازمان صداوسیما گفت: حقوق کارکنان و بازنشستگان رسانه بیش از ۱۴۰۰ میلیارد تومان است و کمک‌های دولت حتی به تامین حقوق کارکنان نیز نمی‌رسد.

به گزارش سینماپرس، مخبرین کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی، با حضور در رسانه ملی با دکتر سرافراز دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این جلسه سرافراز رئیس رسانه ملی در سخنانی با اشاره به برنامه‌ ششم توسعه گفت: در برنامه‌ ششم، موضوع فرهنگ مهجور مانده و در این برنامه برای رسانه نیز جایگاه مناسبی پیش‌بینی نشده است.

وی افزود: هر چند دولت درصدد تجدید نظر در برنامه ششم توسعه است و ما نیز پیشنهادهای خود را داده‌ایم، اما معلوم نیست که این پیشنهادها تا چه اندازه محقق خواهد شد.

سرافراز با اشاره به سهم بسیار اندک فرهنگ در کل بودجه، تصریح کرد: در شرایط کنونی، مسئله رسانه در اکثر کشورها فراتر از دیگر مسائل فرهنگی است، رسانه ملی نیز موظف است در موضوعات مختلف اقتصادی، سیاست خارجی، داخلی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی به تولید محتوا پرداخته و زمینه فرهنگ‌سازی در این موضوعات را در جامعه فراهم کند، بنابراین رسانه، موضوع اصلی در حوزه فرهنگ است و نباید آن را جزئی از فرهنگ و در نهایت بودجه فرهنگی در نظر آوریم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به مشکلات مالی صداوسیما که رسانه را در انجام وظایفش با مشکلات عدیده‌ای روبرو ساخته است، گفت: دولت در سالجاری حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان کمک مالی در ردیف بودجه جاری به رسانه‌ملی می‌کند، در حالی که خرج ما بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان است که بخشی از آن بدهی‌هایی است که از گذشته بر دوش رسانه مانده است.

وی یادآور شد: حقوق کارکنان و بازنشستگان رسانه بیش از ۱۴۰۰ میلیارد تومان است و کمک‌های دولت حتی به تامین حقوق کارکنان نیز نمی‌رسد. این در حالی است که حقوق کارکنان دولت به‌صورت جداگانه و مستقیم از سوی دولت پرداخت می‌شود و بودجه جاری اختصاص یافته به دستگاه‌ها صرف پرداختن به مأموریت آن دستگاه‌ها می‌شود، در حالی که برای صداوسیما حقوق کارکنان نیز در همان بودجه‌ای که اختصاص می‌یابد، دیده شده است.

وی در ادامه بااشاره به اینکه برای تولیدات فاخر و ارزشی مشکلات مالی رسانه برطرف شود، افزود: تولید سریال‌های خوب ارزشی را در دست اقدام داریم که همه آن‌ها مانند سریال حضرت موسی آماده کلیدزدن هستند. اما مشکلات مالی، جلوی تولید آن‌ها را گرفته است.

سرافراز با اشاره به برخی سریال‌ها از شبکه‌های سیما، گفت: سریال کیمیا، سریال قابل دفاعی است، چرا که مردم را به حال و هوای دوران انقلاب و جنگ برده و آن دوران را به خوبی برای مخاطبانش به تصویر کشیده است. همچنین سریال معمای شاه نیز تلنگری است به دوره پهلوی که این دوره را برای مخاطبانش بازنمایی کرده‌است و مردم با وابستگی‌های حکومت‌های آن دوره به دولتهای خارجی بیشتر آشنا می‌شوند و در کنار آن مباحث مربوط به تحلیل تاریخ پخش می‌شود.

رئیس صدا وسیما با اشاره به تولید آثار فاخر، برخورداری از داستانی قوی و جذاب است تصریح کرد: برای دستیابی به این مهم مرکز فیلمنامه نویسی در سازمان ایجاد شد تا این نقیصه برطرف شود.

سرافراز با اشاره به اهمیت موضوع اقتصاد مقاومتی تأکید کرد: پرداختن مناسب و حرفه‌ای به موضوع اقتصاد مقاومتی جزو وظایف اطلاع‌رسانی تعریف شده است و به همین منظور بخشی از برنامه‌ها به آن اختصاص یافته و حتی در صدا وسیما شبکه‌هایی خاص مأموریت یافته‌اند که صرفاً به حوزه اقتصاد بپردازند.

وی تصریح کرد: رویکرد رسانه ملی در اقتصاد مقاومتی این است که اقتصاد زمانی به نتیجه می‌رسد که «مردم محور» یا «دانش بنیان» باشد.

وی در ادامه ضمن تأکید بر رابطه خوب رسانه با دولت یادآور شد: در دور جدید فعالیت‌های رسانه، شرایط خوبی را برای دولتمردان ایجاد کرده‌ایم که با حضور در برنامه‌های مختلف به بیان عملکرد و دیدگاه‌های خود بپردازند و در مناسبت‌ها این حضور بیشتر از در دوره‌های مشابه در سالهای قبل بوده است. البته رسانه ملی دیدگاه‌های انتقادی را نیز منتشر می‌کند. بنابر‌این انصاف نیست که رسانه‌ملی اپوزسیون دولت معرفی شود.

رئیس رسانه‌‌ملی، تصریح کرد: نظرسنجی‌های علمی که در صداو سیما انجام می‌شود، نشان از قدرت و تأثیر بالای رسانه‌ملی در موضوعات مختلف است و اعتماد مردم به رسانه را نشان می‌دهد.

وی در پایان یادآور شد که سیاست رسانه ملی در موضوع انتخابات، مشارکت حداکثری مردم است و لذا در پرداختن به موضوع انتخابات از طرح دو قطبی‌های کاذب جلوگیری می‌کنیم و به طرح دیدگاه‌های مختلف منبعث از انقلاب در مقابل ضد انقلاب می‌پردازیم. در بعد اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی نیز برنامه‌های جدیدی داریم که پخش آن‌ها شروع شده و در آینده گسترش خواهد یافت.

در این جلسه مخبرین کمیسیون‌های مجلس به طرح دیدگاه‌های خود نسبت به شرایط جامعه، مشکلات اقتصادی، توجه به آموزش افراد جامعه در موضوعات مختلف توسط رسانه، توجه به بودجه رسانه و فرهنگ در شرایط تهاجم فرهنگی، رعایت حقوق تبلیغاتی نامزدها در موضوع انتخابات پرداختند و اظهار امیدواری کردند که رسانه همچون گذشته در زمینه‌سازی مشارکت حداکثری مردم در انتخابات موفق باشد.

نظرات

  • ۱۳۹۴/۱۰/۲۱ - ۱۱:۳۱
    1 0
    ازدحام نیرو در صدا وسیما سرعت گیر عجیب درست کرده

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.