سه‌شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۳

در جدیدترین نشست شورای مرکزی هیأت اسلامی هنرمندان

وزیر ارشاد دولت دهم: حضور نمایندگانِ دلبسته به غرب در مجلس آینده، به بهبود وضعیت فعلی کشور کمکی نخواهد کرد

جلسه هیات اسلامی دی ماه94

سینماپرس: دکتر سید محمد حسینی وزیر سابق ارشاد در جمع شورای مرکزی هیأت اسلامی هنرمندان تأکید کرد: برخی نامزدها که در فهرست جریانات سیاسی قرار می گیرند به رغم تأیید از مراجع مربوطه همچنان از نظر فکری دل در گرو رضایت غربی ها و در رأس آنها استکبار جهانی و آمریکا دارند که بی شک حضور این افراد در مجلس دهم به بهبود وضعیت فعلی کشور کمکی نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، در آستانه برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، جدیدترین نشست شورای مرکزی هیأت اسلامی هنرمندان با موضوع «مجلس، هنر و تعامل؛ بایدها و نبایدها» با حضور دکتر سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم و استاد دانشگاه در ساختمان مرکزی این هیأت برگزار شد.

در این نشست که جمع کثیری از اعضای شورای مرکزی هیأت اسلامی هنرمندان از جمله جمال شورجه، هوشنگ توکلی، محمد خزاعی، سید احمد میرعلایی، جواد شمقدری، جهانگیر الماسی، سید ناصر هاشم زاده، عباس رافعی، ابراهیم اصغری، حبیب الله بهمنی، سید مسعود اطیابی، شفیع آقامحمدیان، مهدی فیوضی، هاشم میرزاخانی، حسن علیمردانی، علی درخشی، مهدی عظیمی میرآبادی، رضا برجی، حسین طلابیگی، محمد تقی فهیم، دکتر پرویز فارسیجانی، محمد رضا عباسیان، سعید الهی، شاهد سلطانی، روح الله شمقدری، محمد علی رامین، حسینعلی لیالستانی، اکبر حر، و...حضور داشتند وزیر سابق ارشاد و تنی چند از اعضا به ایراد سخن پرداختند.

دکتر سید محمد حسینی در سخنان خود با تأکید بر حساسیت انتخابات امسال در مجلس شورای اسلامی و خبرگان گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود بارها تأکید داشتند مردم در انتخاب فهرست نامزدها باید دقت بیشتری داشته باشند تا مبادا کسانی وارد مجلس شوند که اعتقادی به حکومت ولایت فقیه ندارند و در جهت استقرار نظام سلطه در کشور گام بر می دارند.

وی افزود: برخی نامزدها که در فهرست جریانات سیاسی قرار می گیرند به رغم تأیید از مراجع مربوطه همچنان از نظر فکری دل در گرو رضایت غربی ها و در رأس آنها استکبار جهانی و آمریکا دارند که بی شک حضور این افراد در مجلس دهم به بهبود وضعیت فعلی کشور کمکی نخواهد کرد.

دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با اشاره به اینکه مواضع اصولگرایان از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون همواره بر پایه اصول و مبانی حقیقی انقلاب و امام راحل و البته فرمایشات مقام معظم رهبری بنیان نهاده شده است اظهار داشت: تفکر اصولگرایی ثابت کرده است با تکیه بر باورها و ارزشهای دینی و اسلامی میتوان سخت ترین مشکلات کشور را با تقویت روحیه خودباوری پشت سر گذاشت و مانند این روزها شاهد رکود در اغلب حوزه ها از جمله اقتصادی و فرهنگی نباشیم.

وزیر سابق ارشاد مشارکت فرهیختگان از جمله هنرمندان و سینماگران کشور با انواع سلایق سیاسی در انتخابات را موجب تشویق سایر اقشار مردمی دانست و گفت: حمایت هنرمندان و اهالی سینما از نامزدهایی که دغدغه فرهنگ و هنر را در سطح کشور دارند موجب اصلاح بسیاری از قوانین و تصمیمات کارآمد و مفید برای علاقمندان و فعالان به حوزه فرهنگ خواهد شد.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران بیان داشت: انتخاب افرادی که از تمامی جزییات و برنامه ها و فعالیتهای کشور به ویژه در حوزه فرهنگی هنری بطور دقبق و کارشناسی مطلع باشند، در مجلس شورای اسلامی بستری را فراهم خواهد کرد تا نمایندگان در مباحثی چون تصویب بودجه و با نظارت های مورد لزوم بر اساس برنامه توسعه کشور با حساسیت و دقت بیشتری عمل نمایند.

وی به ضرورت افزایش مشارکت مردم در انتخابات مجلس اشاره کرد و خطاب به دلسوزان انقلاب و نظام گفت: مردم میتوانند با مقایسه عملکرد نامزدها در دوران مسئولیت های قبلی شان به انتخاب اصلح دست پیدا کنند. باید مردم از خود بپرسند که آیا واقعاً رکود و انفعال فعلی در عرصه های مختلف نسبت به دوره های قبلی دولت تا به حال سابقه داشته است؟

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در دوره پنجم ادامه داد: همانگونه که ۴ وزیر دولت اعتدال هشدار داده بودند در صورت استمرار رکود باید منتظر بحران بود اما آیا بعد از گذشت ۲ سال و نیم از استقرار کابینه تدبیر و امید این انصاف است که مردم زحمتکش کشور را به حال خود رها کرد و هیچ حمایتی از آنها نکرد؟

وی تصریح کرد: در حالیکه بسیاری از مردم با شرایط دشوار زندگی خود را سپری می کنند اما بر خلاف تأکید قانون مبنی بر اعلام سرمایه و دارایی های مسئولین، متاسفانه خبرها حاکی از این است که هنوز برخی آقایان در بدنه دولت به دلایل ابهام برانگیز در اجرای این قانون مصمم نیستند.

وی افزود: این روزها فرصت خوبیست که مدیران فعلی نسبت به رفتارها و عملکرد خود پاسخگو باشند و برای مردم توضیح دهند که چرا برنامه ها و وعده هایشان در بخش های داخلی و خارجی به ثمر ننشسته است.

حسینی گفت: باید مجلس قوی و موثر را در دوره جدید تدارک دید تا بتواند کمکی باشد بر حل مشکلات کشور؛ این امر میسر نمی شود مگر شناخت کافی و البته منصفانه مردم از نامزدها و فهرست های جریانات سیاسی که البته هنرمندان به واسطه جایگاه قابل اعتمادی که در میان اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان دارند می توانند در ارتقای این شناخت کمک شایانی داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.