سه‌شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹

کارگردان‌های مولفی که تهیه‌کننده شدند+تصاویر

باشگاه خبرنگاران: در فهرست جشنواره فیلم فجر، کارگردان‌هایی حضور دارند که نویسنده و تهیه کننده آثار خود هستند.

پس از ظهور و ترویج فیلمسازان مولف در سینمای ایران، کارگردان‌ها به تازگی فعالیت در رشته‌های دیگر ساخت فیلم را در آثار خود تجربه می‌کنند.

با مرور عوامل فیلم‌ها در فهرست آثار راه یافته به سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، به نام کارگردان‌هایی بر می‌خوریم که علاوه بر هدایت سکانس‌ها و بازیگران، فعالیت‌های دیگری در مراحل فنی فیلم خود و سایر فیلم‌ها انجام داده‌اند.

 

کارگردان‌های مولفی که تهیه‌کننده شدند

 


* سعید روستایی، این کارگردان فیلم اولی،  علاوه بر کارگردانی و فیلمنامه‌نویسی فیلم «ابد و یک روز»، نویسندگی فیلمنامه «جشن تولد» ساخته عباس لاجوردی را نیز برعهده داشته است.

* محمدحسین مهدویان، کارگردانی که برای اولین بار فیلم بلند سینمایی ساخته، نویسندگی فیلمنامه «ایستاده در غبار» را نیز برعهده داشته است.

* احسان بیگلری، فیلمساز کار اولی علاوه بر کارگردانی اثر خود و نویسندگی مشترک «برادرم خسرو» با پریسا هاشم‌پور، فیلمنامه «نقطه کور» مهدی گلستانه را نیز به نگارش درآورده است.

* حمیدرضا قربانی، این کارگردان هم که برای اولین بار با ساخت فیلم در جشنواره فیلم فجر حضور دارد، علاوه بر ساخت فیلم «خانه‌ای در خیابان چهل و یکم» طرح اولیه را هم داده است که به قلم آزیتا ایرایی نگارش شده است.

 

 

کارگردان‌های مولفی که تهیه‌کننده شدند

 

* مسعود مددی، کارگردانی که نامش در فهرست بخش «نگاه نو» جشنواره فیلم فجر به چشم می‌خورد، فیلمنامه‌نویسی مشترک با میترا تیموریان را نیز تجربه کرده است.

* سهیل بیرقی، کارگردان فیلم «من» که فیلمش در بخش نگاه نو و البته سودای سیمرغ پذیرفته شده، فیلمنامه‌نویس اثر خود بوده است.

* پرویز شهبازی، فیلم «مالاریا» را که از «نسیم» به این نام تغییر عنوان داده است، به قلم و کارگردانی خود ساخته است.

* نرگس آبیار، این کارگردان که فیلمنامه نویسی دو اثر قبلی خود را نیز برعهده داشته است، پس از «اشیاء از آنچه در آینه می‌بینید به شما نزدیک‌ترند» و «شیار 143»، فیلمنامه «نفس» را نوشت و آن را کارگردانی کرد و به جشنواره فیلم فجر فرستاد.

 

 

کارگردان‌های مولفی که تهیه‌کننده شدند

 

* مهدی گلستانه، سومین اثر خود به نام «نقطه کور» را که از «بیست و سه روز» به این نام تغییر پیدا کرد، با تهیه‌کنندگی خود راهی جشنواره فجر کرده است.

* تینا پاکروان، کارگردانی که با فیلمنامه‌نویسی و کارگردانی «خانوم» در سال 92 برای اولین بار ساخت فیلم را تجربه کرده بود، این بار با کارگردانی و تهیه کنندگی فیلم «نیمه شب اتفاق افتاد» به کاخ جشنواره می‌آید.

* بهنام بهزادی، کارگردان سینما که پیش از این دو فیلم ساخته بود، در فیلم «تنها دوبار زندگی می‌کنیم» و «قاعده تصادف» نیز در چند رشته فیلم خود فعالیت کرده است. وی در سومین فیلم  خود، «وارونگی» نیز فیلمنامه‌نویسی، کارگردانی و تهیه کنندگی را برعهده دارد.

* هاتف علیمردانی، کارگردانی که در حال حاضر «کوچه بی‌نام» وی در حال اکران است، با فیلمنامه‌نویسی و کارگردانی «هفت ماهگی» در جشنواره حضور دارد. علیمردانی ششمین حضور خود را در جشنواره فیلم فجر تجربه می‌کند و در هر 6 اثر، فیلمنامه‌نویسی اثر خود را برعهده داشته است.

 

کارگردان‌های مولفی که تهیه‌کننده شدند

 

* رضا درمیشیان که فیلم «لانتوری» سومین اثر بلند سینمایی اوست در حای فیلمش به سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر راه یافته، که تا به الان فیلمنامه‌نویسی هر سه اثر خود را برعهده داشته است. باران کوثری، در هر سه اثر رضا درمیشیان نقش اصلی را برعهده داشته است.

* مانی حقیقی، کارگردانی که پیش از این چهار اثر بلند سینمایی دیگر را ساخته و فیلم «پنجاه کیلو آلبالو» را به جشنواره فیلم فجر نداده است، امسال با فیلم «اژدها وارد می‌شود» در این دوره جشنواره فجر حضور دارد. وی علاوه بر کارگردانی این اثر، فیلمنامه‌نویسی و تهیه‌کنندگی را نیز برعهده دارد.

* ابراهیم حاتمی‌کیا، کارگردان باسابقه سینمای ایران برای اولین بار تهیه‌کنندگی اثر خود را برعهده گرفته است. حاتمی‌کیا امسال با ساخت فیلم «بادیگارد» به جشنواره سی و چهارم فیلم فجر راه یافت و علاوه بر کارگردانی، نویسندگی فیلمنامه و تهیه کنندگی این فیلم را نیز برعهده داشته است.

* محسن عبدالوهاب، کارگردان که با فیلم «به دنیا آمدن» به جشنواره سی و چهارم فیلم فجر آمده، علاوه بر کارگردانی، فیلمنامه‌نویسی اثر خود را انجام داده است.

 

 

کارگردان‌های مولفی که تهیه‌کننده شدند

 

* مصطفی کیایی، کارگردان فیلم‌های «ضدگلوله»، «خط ویژه» و «عصر یخبندان»، امسال نیز با فیلم «بارکد» به جشنواره آمده است. کیایی نیز فیلمنامه‌نویسی (به صورت مشترک با مهیار شاهرخی)، تهیه کنندگی و کارگردانی «بارکد» را برعهده داشته است.

* هومن سیدی، کارگردان «آفریقا»، «سیزده» و «اعترافات ذهن خطرناک من»، امسال با فیلم «خشم و هیاهو» در جشنواره حضور دارد. سیدی نیز علاوه بر کارگردانی اثر خود، نویسندگی و تدوین آن را برعهده داشته است. کارگردان «اعترافات ذهن خطرناک من»، تدوین «خشم و هیاهو» را همراه مهدی سعدی انجام داده است.

* سیدرضا میرکریمی که در خصوص رسیدن نسخه کامل فیلم وی به جشنواره تردید وجود دارد و هنوز فیلمبرداری اثر خود را به طور کامل به پایان نرسانده، کارگردانی و تهیه‌کنندگی «دختر» را برعهده داشته است. وی در حال حاضر مدیرعامل خانه سینماست.

* مسعود ده‌نمکی، کارگردان سه‌گانه «اخراجی‌ها»، «رسوایی» و «معراجی‌ها»، ساخت سری دوم «رسوایی» را به پایان رسانده و به جشنواره سی و چهارم فجر راه یافته است. ده نمکی نیز فیلمنامه‌نویس، تهیه کننده و کارگردان فیلم «رسوایی2»  است.

 

 

کارگردان‌های مولفی که تهیه‌کننده شدند

 

* ابراهیم ابراهیمیان، با جدیدترین اثر خود «عادت نمی‌کنیم» در جشنواره سی و چهارم فیلم فجر حضور دارد. وی علاوه بر کارگردانی، فیلمنامه‌نویسی «عادت نمی‌کنیم» را به صورت مشترک با سارا سلطانی و تدوین را با همکاری ژینوس پدرام انجام داده است.

* کیومرث پوراحمد، کارگردانی که امسال ساخت «کفشهایم کو؟» را برعهده داشته، در نگارش فیلمنامه اثر، با فرید مصطفوی همکاری داشته است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.