سه‌شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱

امیر مسعود علمداری سردبیر مجله پیل بان:

مدیران فرهنگی باید اهمیت فرهنگسازی از طریق انیمیشن را درک کنند

امیرمسعود علمداری

سینماپرس: امیر مسعود علمداری سردبیر مجله پیل بان گفت: مدیران فرهنگی و هنرمندان ما بایستی اهمیت فرهنگسازی - خصوصا در انیمیشن را کاملا درک کرده و به کارگیرند. فراموش نکنیم که این رویه بایستی براساس خواست و علاقه مخاطب صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، امیر مسعود علمداری در جلسه نقد و بررسی انیمیشن زیبای «خفته» گفت: والت دیسنی در اغلب تولیدات خود افسانه هایی را برمی گزید که زنان نقش اصلی را در آن ها ایفا می کردند. سفیدبرفی نمونه یک دختر زیبا و آرمانگرای دهه ی بیست است و سیندرلا نماد دختری پس از جنگ جهانی دوم است که سختی های این دوران را تاب آورده و تبدیل به دختری سخت کوش و مقاوم شده است که در عین حال جذابیت و زیبایی کم نظیری دارد.

وی ادامه داد: او در عین همه این ناملایمات، شاد و امیدوار است. آئورا در زیبای خفته آغازی است برای معرفی باربی به جهان. دختری با زیبایی خاص خود و ظاهری بزرگتر از سن واقعی.

سردبیر مجله پیل بان انیمیشن افزود: پس از مرگ دیسنی این کمپانی تمرکز خود را بر پسران نوجوان گذاشت. به نظر می رسید شخص والت علاقه خاصی به پرداختن به دختران دارد؛ اما این رویکرد بنا به ضرورت تکرار شد و پس از دوره ای سی ساله دخترانی معرفی شدند که دیگر منتظر شاهزاده های زیبای افسانه ای نبودند و صداقت را به ثروت و زیبایی ترجیح  می دادند. بل در "دیو و دلبر" عاشق دیو می شود که درونی پالایش شده و زیبا دارد.

وی اظهار داشت: پوکوهانس دختری جسور و بی پرواست که طبیعت را دوست دارد و خلق وخویی بیشتر پسرانه دارد. کوتاه شدن لباس ها گاهی تا عریانی دختران نیز فرآیند همین انتقال دوره است. از سیندرلای موقر و جذاب با لباس های بلند و پوکوهانتس و...

این فعال رسانه ای در پایان صحبتهایش تأکید کرد: مدیران فرهنگی و هنرمندان ما بایستی اهمیت فرهنگسازی - خصوصا در انیمیشن را کاملا درک کرده و به کارگیرند. فراموش نکنیم که این رویه بایستی براساس خواست و علاقه مخاطب صورت گیرد وگرنه به کارگیری خط قرمزهای بسیار که مورد پسند عموم مردم نباشد، منجر به جذب مخاطب و نهایتا فرهنگ سازی نمی شود.

جلسات نمایش انیمیشن در"باشگاه انیمیشن رسانه" در " فرهنگسرای رسانه" میدان قبا هر یکشنبه ساعت ۱۸ برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.