سه‌شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵

واکنش کاخ سفید به مصاحبه جنجالی «شان پن»

ایسنا: مصاحبه جنجالی و مخفیانه «شان پن» با «ال چاپو» قاچاقچی بزرگ مواد مخدر مسائل حقوقی و اخلاقی فراوانی را درباره این بازیگر هالیوود مطرح کرده و با واکنش دفتر ریست جمهوری آمریکا نیز همراه بوده است.

پس از این که «شان پن» در ماه اکتبر دیدار و مصاحبه‌ای مخفیانه با «خواکین گوزمن لوئرا» معروف به «ال چاپو» رهبر یکی از بزرگترین شبکه‌های تولید و پخش مواد مخدر جهان داشت و آن را در نشریه «لولینگ استون» به چاپ رساند، حالا مأموران فدرال آمریکا قصد دارند به پرونده همکاری این بازیگر هالیوودی و این قاچاقچی بدنام ورود کنند.


بسیاری از سیاستمداران آمریکا از این مصاحبه بسیار خشمگین شدند و «دنیس مک دوفو» از مقامات کاخ سفید نیز در واکنش به این مصاحبه گفت: از اظهارات «ال چاپو» که خودش اقرار کرده بزرگترین کارتل مواد مخدر جهان را رهبری می‌کند، بهت زده شدم.

این مقام کاخ سفید درباره تصمیم «شان پن» در برقراری ارتباط با «ال چاپو» نیز گفت فردی را مأمور رسیدگی به کارهایی که «شان پن» انجام داده و انجام نداده خواهیم کرد.

«مارکو روبیو» سناتور و از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ضمن انتقاد از مصاحبه «شاتن پن» با این تبهکار آن را زشت و قبیح دانست.

منابع خبری به «هالیوود ریپورتر» گزارش داده‌اند که «شان پن» برای در اختیار قرار دادن این مصاحبه که قرار بود روز یازدهم ژانویه منتشر شود مبلغی را از نشریه «رولینگ استون» دریافت نکرده اما با دستگیری «ال چاپو» در روز جمعه این مصاحبه در فضای مجازی منتشر شد.

گفته می‌شود مقامات مکزیکی و آمریکایی هر دو خواستار صحبت «پن» در این رابطه هستند و آمریکایی‌ها نیز برای استرداد «ال چاپو» به آمریکا و رسیدگی به اتهامات قتل، پولشویی و قاچاق مواد مخدر او تلاش می‌کنند و در این میان «شان پن» می‌تواند شاهد بسیار مهمی در هر دادگاهی باشد و حتی خودش نیز می تواند در معرض اتهام باشد.

براساس ماده ۱۰۷۱ قانون جزایی ایالات متحده آمریکا پناه دادن و یا پنهان کردن یک مجرم فراری که مانع از کشف و دستگیری متهم شود یک جرم است و «شان پن» براساس آنچه در مصاحبه‌اش آورد، از محل اختفای «ال چاپو»، نقشه‌های او و همدست‌هایش با خبر بوده و می‌توانسته مقامات آمریکایی یا مکزیکی در دستگیری وی کمک کند اما وظیفه قانونی بر عهده فرد نمی‌گذارد.

«پیچ تیت» وکیل مدافع کیفری در این باره گفت: پناه دادن و پنهان کردن یک متهم فراری فراتر از تنها یک ملاقات است. فرد باید به نوعی از دستگیری متهم ممانعت به عمل آورده باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.