چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲

نقش کمرنگ زنان در سینمای هالیوود

زنان در هالیوود

ایسنا: آمارهای اخیر نشان می‌دهد تنها ۱۹ درصد از شغل‌های مهم پشت صحنه فیلم‌های هالیوودی را زنان برعهده دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، براساس آمار و ارقام به دست آمده از سال ۲۰۱۵ میلادی، سهم زنان در پشت صحنه فیلم‌های هالیوودی با تنها ۲ درصد رشد نسبت به سال ۲۰۱۴ به ۱۹ درصد رسیده است.

مرکز مطالعات زنان در سینما و تلویزیون با نگاهی به فعالیت زن‌ها در حرفه‌های کارگردانی، تهیه‌کنندگی، فیلمنامه‌نویسی، مونتاژ و تصویربرداری این گزارش را منتشر کرده است. نتایج این بررسی‌ها تنها ۲ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۴ بوده و برابر با آماری است که سال ۲۰۰۱ به دست آمده بود.

در سال گذشته میلادی، زنان بیشتر در سمت تهیه‌کنندگی ظاهر شده‌اند (۲۶%)، و پس از آن به کارگردانی (۹%) و تصویربرداری (۶%) فیلم‌های هالیوودی مشغول بوده‌اند.

این در حالی است که دو فیلم از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین آثار روی پرده رفته در این سال، یعنی «۵۰ طیف خاکستری» و «صدای شش دانگ ۲» توسط کارگردانان زن ساخته شده است.

به گزارش ورایتی، «۵۰ طیف خاکستری» که توسط «سم تیلور جانسون» ساخته شد، در گیشه بین‌المللی ۵۷۰ میلیون دلار فروخت و فروش قسمت دوم «صدای شش دانگ» به کارگردانی «الیزابت بنکس» به ۲۸۷ میلیون دلار رسید.

اما در سال ۲۰۱۶ تعدادی از فیلم‌های رده‌بالا با کارگردانی زنان به روی پرده خواهند رفت و امید است این آمار تغییر قابل‌توجهی به خود ببیند. «پاندای کونگ‌فوکار ۳»، «هیولای پول»، «بچه بریجت جونز» و «زیرزمین ۵» از جمله این آثار هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.