سه‌شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳

چهره زشت بالماسکه و هالووین در دانشگاه الزهرا!+ تصاویر

باشگاه خبرنگاران: یک غفلت فرهنگی مشهود با نمایش چهره زشت بالماسکه توسط مسئولان فرهنگی اتفاق افتاد.

مد و لباس ، واژه ای که این روزها به هر طریقی تعبیر می شود و بدون در نظر داشتن معیارهای عرفی و شرعی فضایی شده برای نمایش مظاهر غربی و لباس ها و پوشش هایی که هیچگونه سنخیتی با فرهنگ ایرانی اسلامی ندارد.یکی از این اتفاقات نادر و تاسف برانگیز برگزاری یک فشن شو با عنوان «لباس خلاقانه» است که متاسفانه در یک نهاد علمی و فرهنگی همچون دانشگاه الزهرا برگزار شده و حیرت همگان را برانگیخت. لباس هایی که هیچ نشانه ای از اسلامی بودن در آنها یافت نمی شود و افرادی با آرایش هایی که در نگاه اول ما را یاد مراسم بالماسکه و هالووین می اندازد که بسیار تاسف برانگیز و قابل تامل است.

 

چهره زشت بالماسکه و هالووین در دانشگاه الزهرا! / باز هم یک غفلت فرهنگی مشهود


اینکه چنین مراسمی در چنین سطحی در یکی از مهمترین و معتبرترین نهادهای علمی ما برگزار می شود و صدایی از کسی درنمی آید مبنی بر اینکه قرار بر این بوده که بنیادهایی مانند مد و لباس مروج و اشاعه دهنده فرهنگ پوشش ایرانی – اسلامی باشند ، نه اینکه حالا با بهره گرفتن از چنین ظواهر مردودی طلایه دار اشاعه فرهنگی باشند که می خواهد در تار و پود تفکر و اندیشه جوانان ما رخنه کند.
 

چهره زشت بالماسکه و هالووین در دانشگاه الزهرا! / باز هم یک غفلت فرهنگی مشهود


جالب اینجاست که حدود 70 طراحی که 70 طرح خود را در این مراسم به نمایش گذاشته اند ، از آن بعنوان حرکتی نو و خلاقانه یاد کرده اند و نام آن را هم «لباس خلاقانه» گذاشته اند ، سوال اینجاست که اگر برای بروز خلاقیت و ابراز وجود به اصطلاح هنرمندانه دست به هر کاری بزنیم ، پس تکلیف ارزش ها و مبانی اعتقادی و شرعی چه می شود ؟
 

چهره زشت بالماسکه و هالووین در دانشگاه الزهرا! / باز هم یک غفلت فرهنگی مشهود


علاوه بر کارگروه مد و لباس که تاکنون نتوانسته به خوبی الگوهای کلان و مورد نظر را به اجرا درآورد ، نهادهای تربیتی ، فرهنگی و آموزشی ما نیز هنوز نتوانسته اند با یک جمع بندی و تشکیل یک اتاق فکر قوی و کارآمد در برابر این هجوم های فرهنگی مشهود بایستند و جامعه را به سمت درستی هدایت کنند و گواه این ماجرا هم برگزاری چندین مراسم شو غیرمتعارف لباس در نقاط مختلف شهر تهران است که در حد تذکرات باقی ماند و حالا هم کار به جایی رسیده است که در یکی از نهادهای معتبر علمی به راحتی یک مراسم نامتعارف برگزار می شود.
 

چهره زشت بالماسکه و هالووین در دانشگاه الزهرا! / باز هم یک غفلت فرهنگی مشهود


بی تردید تداوم چنین حرکاتی و غفلت مسئولان مربوطه از جریان گرفتن این گونه مراسم تبعات فرهنگی و اعتقادی بسیار بدی را در جامعه خواهد داشت و باید نسبت به نظارت های ارگانی حساسیت های بیشتری به خرج داد تا شاهد برگزاری این مراسم نباشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.