جمعه ۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴

ایوبی و حیدری پاسخ دهند

کارگردان فیلم توقیفی و ضدانقلابی در جمع داوران جشنواره فیلم «فجر» چه می‌کند؟!

صد سال به این سالها

سینماپرس: حضور کارگردان فیلم توقیفی و پر ابهام «صد سال به این سالها» که همه مشکلات و مصائب یک زن با نشاط در دوران پهلوی را ناشی از استقرار نظام جمهوری اسلامی میداند و در طول این سالها با آثاری چون مکس و پارتی و نهنگ عنبر هیچ اثر شاخص و بامحتوایی را به سینما عرضه نکرده است در جمع داوران بخش فیلم اولی های جشنواره ای که مزین به نام «فجر» است چه توجیهی دارد؟!

به گزارش خبرنگار سینماپرس، صبح امروز در حالی اسامی داوران بخش نگاه نو یا همان فیلم اولی های سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر معرفی شد که نام سامان  مقدم به عنوان سازنده برخی آثار توقیفی و مسئله دار در سینمای جمهوری اسلامی ایران در جمع داوران این بخش مهم از جشنواره تعجب برانگیز بود.
اینکه دبیر جشنواره امسال بر چه اساسی قضاوت نهایی آثار فیلم اولی ها را به دست فیلمسازی می سپارد که جدا از فیلمهای به اصطلاح طنز و کمدی که به زعم سینماپرس؛ هر یک سرشار از هجو و تمسخر بسیاری از باورها و ارزشهای انقلاب اسلامی است همچنان در کش و قوس اکران فیلم پرابهام «صد سال به این سالهاست» قرار دارد، پرسشی است که انتظار میرود محمد حیدری و به تعبیری بهتر حجت الله ایوبی رئیس اصلی مهمترین جشنواره سینمایی کشور که بنام «فجر» مزین است پاسخگوی آن باشد.

سامان مقدم که مخاطبان فهیم سینما و آحاد مردم وی را با فیلمهایی همچون نهنگ عنبر، مکس، پارتی و ... می شناسند مگر چه اثر شاخص و بامحتوایی را در عرصه سینما تولید نموده است که امروزه در فهرست داوران جشنواره فیلم فجر قرار  میگیرد؟
آیا متولیان جشنواره متعلق به انقلاب، فیلم پرحاشیه و توقیفی «صد سال به این سالهاست» وی را ندیده اند که چگونه با به تصویر کشیدن مشکلات یک زن از دوران حکومت پهلوی تا انقلاب اسلامی، همه مصائب وی را بطور کاملا زیرکانه ناشی از پیروزی انقلاب و استقرار حکومت جمهوری اسلامی می داند و نشاط وی در زمان طاغوت را به بهانه های مختلف به رخ مردم مسلمان ایران می کشاند؟

آیا کسی که با این نوع نگاه سالهاست مکس و پارتی و نهنگ عنبر به خورد مردم داده و با بهره گیری از کمدی های موقعیت و البته حمایت مدیرانی در دولت اصلاحات و اعتدال، تنها نگاههای کاملا سیاسی و تمسخر هر آن چیزی که به انقلاب اسلامی مربوط می شود را میتوان در فیلمهایش دید و به آنها خندید!! را دنبال می کند، میتواند به عنوان یک قاضی عادل در جمع داورانی قرار بگیرد که قرار است فیلم های نخست فیلمسازان پاک و نجیب ایران زمین را به قضاوت بنشیند؟
شاید تاکنون انتقادات بسیاری به برنامه های اجرایی جشنواره امسال وارد بوده است که سینماپرس به دلیل احترام به سلیقه مدیران جشنواره در حوزه اجرا از آنها چشم پوشی نموده و سعی در پرداختن به حاشیه هایی از جنس پوستر و زمان جلسات نقد و بررسی و ... نداشته است اما آیا به راستی میتوان از حضور فیلمسازی با چنین سابقه ای در میان داوران یک بخش پر اهمیت از جشنواره فجر چشم پوشی کرد؟

نظرات

  • ۱۳۹۴/۱۱/۰۲ - ۲۳:۲۴
    0 3
    و ابوالحسن داوودی البته !
  • محمد ۱۳۹۴/۱۱/۰۹ - ۱۹:۲۰
    0 0
    سلام این چه وضعشه ؟ این نادونایی که با اسلام و اصل ایرانیت مشکل دارن و به فرهنگ پوچ برهنگی غربی روی آوردن یکم باید در افکارشون تجدید نظر کنن،و بارجوع به تاریخ وفرهنگ بزرگ ایران اسلامی فیلم هایی پر محتوا وزیبا تهیه وتنظیم کنن به امید روزای خوب

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.