یکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵

در گفتگو با ما تصریح شد؛

کارگردان «خوان بی خان»: با سینمای مستند مانند «بچه سر راهی» برخورد می‌شود!

هادی معصوم‌دوست

سینماپرس: هادی معصوم دوست کارگردان جوان سینمای مستند که با فیلم «خوان بی خان» در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد گفت: متأسفانه در کشور ما با سینمای مستند مانند یک «بچه سر راهی» برخورد می شود و این کار غلطی است که می تواند ضربات جبران ناپذیری را به سینمای ما وارد سازد.

معصوم دوست در گفتگو با خبرنگار سینماپرس با اشاره به زمان نمایش آثار مستند در برج میلاد در روزهای برگزاری جشنواره فجر امسال گفت: قطعاً همه مستندسازان ترجیح می دهند که فیلم هایشان در زمانی در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآید که بتواند استقبال خوب اهالی رسانه و منتقدان را با خود در پی داشته باشد.

وی در عین حال گفت: البته نمی توانم این نکته را بازگو نکنم که ما بسیار خوشحالیم نمایش فیلم هایمان از زیرزمین برج میلاد به سالن اصلی نمایش منتقل شده؛ اما با این حال آرزو داریم که با تمهیدات جدی تر مدیران از سال های آتی بتوانیم شاهد نمایش آثار مستند در بهترین بازه زمانی در کاخ جشنواره باشیم.

وی ادامه داد: من مطمئنم طی سال های آینده شاهد رشد این سینما خواهیم بود چرا که فیلم های خوبی در حوزه سینمای مستند در کشورمان در دست تولید است که می تواند نظرات اقشار مختلف مردم و مدیران سینمایی را به سمت خود جذب کند.

این مستندساز کشورمان در بخش دیگری از این گفتگو خاطرنشان کرد: به نظر می رسد عده ای در صددند سینمای مستند در جشنواره فیلم فجر دیده نشود؛ حال اینکه نمایش آثار مستند با  رونق یک رویداد مهم سینمایی مانند فیلم فجر  میتواند شرایط بهره مندی بسیاری از هنرمندان و مهمانان کاخ جشنواره از اینگونه آثار را فراهم کند.

کارگردان مستند «نشستن بین دو صندلی» سپس با تأکید بر اینکه بخش مستند در اغلب جشنواره های معتبر جهانی بخشی ثابت است اظهار داشت: مسئولان برگزار کننده این رویدادهای بین المللی به خوبی می دانند که اگر بخش مستند را از جشنواره هایشان حذف کنند از اعتبار آن کاسته می شود. این به دلیل آن است که به اهمیت و ظرفیت های بالای سینمای مستند آشنا هستند و از روی احساس با این نوع سینما برخورد نمی کنند.

معصوم دوست افزود: من هم مانند بسیاری از اهالی سینمای مستند معتقدم که این گونه سینمایی در کشور ما شرایط ایده آلی ندارد و دلیل عمده آن هم ناآشنایی مدیران و مخاطبان نسبت به آن است.

این فیلمساز جوان خاطرنشان کرد: سینمای مستند یک سینمای پیش رو است و خوشبختانه طی سال های اخیر حرکت رو به جلویی داشته است؛ ما مستندسازان بایستی با تولید آثار بهتر، تصور مخاطبان و مدیران را نسبت به این نوع سینما تغییر دهیم و به انها ثابت کنیم که سینمای مستند جذاب و تأثیرگذار است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.