جمعه ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴

چهره پرداز یتیم خانه ایران: حدود ۹ میلیون ایرانی در تاریخ گم شده‌اند

یتیم خانه ایران

تسنیم: طراح چهره پردازی فیلم سینمایی یتیم خانه ایران گفت: قسمتی از تاریخ ایران گم شده است که همراه آن حدود ۹ میلیون ایرانی هم گم شده اند، یا بهتر بگویم کشته شده اند، در کشور ما چیز زیادی از قحطی و عاملان آن گفته نشده است.

داریوش صالحیان، طراح چهره پردازی فیلم سینمایی یتیم خانه ایران گفت: من از فیلم نغمه با آقای طالبی آشنا شدم و با ایشان کار کردم، وقتی برای این پروژه به من پیشنهاد کار شد با توجه به موضوع و فیلمنامه ای که داشت استقبال کردم و مشغول به کار شدیم.

صالحیان ادامه داد: قسمتی از تاریخ ایران گم شده است که همراه آن حدود 9 میلیون ایرانی هم گم شده اند، یا بهتر بگویم کشته شده اند، در کشور ما چیز زیادی از قحطی و عاملان آن گفته نشده است، اگر هم چیزی گفته شده به این وسعت به آن پرداخته نشده  که چه جنایتی در ایران صورت گرفته و ما هم بعد از خواندن فیلمنامه متوجه شدیم که چه اتفاق هولناکی در ایران رخ داده است، و من نه در کتاب های درسی و نه در فیلم هایی که تا کنون ساخته شده، ندیده ام که به این موضوع پرداخته شود، گویا این برگ از تاریخ را کسی نباید از آن مطلع شود.

طراح چهره پردازی فیلم سینمایی یتیم خانه ایران گفت: در این پروژه ما فقط حدود 3ماه با یک گروه هفت نفره تست گریم داشته ایم، و یک تیم حدودا هشت نفره هم برای ساخت ماکت ها کار کرده اند، تقریبا ما بازیگری را نداشته ایم که زیر 10 بار تست گریم شده باشد، با توجه به حساسیتی که آقای طالبی داشته اند و اینکه تمام گروه با علاقه کار کردیم که کارها به بهترین شکل انجام شود و همه چیز به شکل طبیعی باشد و چیزی بیرون از کار نزند به نظرم کار رئال شده است.

صالحیان با بیان اینکه کار به لحاظ حجم بسیار سنگین بوده است، خاطرنشان کرد: ما بغیر از بازیگران که هفت الی هشت نفر در روز را باید گریم میکردیم، حدود 100 الی 200 نفر هنرور را هم باید گریم می‌کردیم. سر تدوین برخی از قسمت های کار را دیده ام و به نظرم کار خیلی خوبی شده است درحال حاضر از نتیجه ی کار کاملا راضی هستم و در موقع اکران در جشنواره فجر کیفیت کار را خواهید دید.

«یتیم‌خانه ایران» داستان قحطی و خشکسالی عظیم ایران که طی آن عده ای زیادی از ایرانیان به سبب آن کشته می شوند، این قحطی در سال‌های 1296 تا 1299 و در کوران جنگ جهانی اول در زمان اشغال ایران به دست قوای بیگانه روس و انگلیس رخ داده است.

طبق زمان بندی صورت گرفته از سوی دبیرخانه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر  اولین نمایش «یتیم خانه ایران» یکشنبه 18 بهمن در پردیس آزادی و برج میلاد نمایش داده خواهد شد.

«یتیم خانه ایران» یکی از تولیدات مهم امسال سینمای ایران است  که در آن بازیگرانی همچون: علی‌رام نورایی، جعفر دهقان، قطب الدین صادقی، فرخ نعمتی، آهو خردمند، داریوش اسعد زاده، صالح میرزا آقایی، ایمان صفا، علی شادمان، حمید تاج دولتی، زهرا محمد پور، ملیکا شعبان، پرویز بزرگی، مصطفی بهشتی، مهری آل آقا، محسن حسینی، پریسا بادران، رضا اکبری، والا شهیری ایفای نقش می کنند.

بازیگران خارجی، برایان طرفه، برت جان کورن، کامرون چَپمَن، جان اُتُل، پاول دودنی، تونی هیوز، کلوم کوتس از جمله بازیگرانی هستند که در این اثر سینمایی حضور دارند.

عوامل تولید فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» عبارتند از: نویسنده و کارگردان: ابوالقاسم طالبی، تهیه کننده: محمدرضا تخت کشیان، مدیر پروژه: دکتر حمیدرضا مقدم فر، مدیر فیلمبرداری: اصغر رفیعی جم، تدوین: حسین زندباف، طراح صحنه و لباس و دکور: عباس بلوندی، مشاور کارگردان: مهدی ارگانی، موسیقی: سرگئی کروتسنگو، مشاور کارگردان و برنامه ریز: حسن لفافیان، مشاور کارگردان: اکبر منصور فلاح، طراح گریم: داریوش صالحیان، مدیر تولید: داوود معدنی، صدابردار همزمان: بهمن حیدری، جلوه های ویژه میدانی: محسن روزبهانی، جلوه های ویژه بصری: حسن پیله ور، صداگذاری. میکس.ترکیب صدا: بهمن حیدری، مهدی جمشیدیان، عکاس: نادر فوقانی، منشی صحنه: محسن بهاری.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.