یکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸

انتقادها مهران مدیری را محتاط کرده است

در حاشیه

مهر: کارگردان سریال «روزی روزگاری» با اشاره به اینکه انتقادها به سری اول سریال «در حاشیه» مهران مدیری را محتاط کرده است درباره تفاوت طنز و کمدی صحبت کرد.

امرالله احمدجو کارگردان سریال «روزی روزگاری» در گفتگو با خبرنگار مهر درباره سریال های این روزهای تلویزیون بیان کرد که این آثار را نمی بیند و گفت: هیچ کدام از سریال های تلویزیون را به شکل پیگیر نمی بینم اما چندی پیش «آسمان من» را می دیدم که به نظرم کاری خوش ساخت بود. در این کار از نظر فنی دقت شده بود و برای آن تلاش هایی صورت گرفته بود. 

کارگردان سریال «روزی روزگاری» که از مایه های طنز در سریال خود استفاده کرده بود درباره سریال های طنز و «در حاشیه» ساخته مهران مدیری نیز بیان کرد: من تنها یک قسمت از سریال «در حاشیه ۲» را دیدم که به نظرم اثری خسته کننده بود و بیش از آن سریال را پیگیری نکردم. فکر می کنم تلویزیون به انواع سریال ها از جمله آثار طنز نیاز دارد، البته نوع کاری که مهران مدیری انجام می دهد طنز نیست بلکه سریال های وی بیشتر با کمدی سر و کار دارند.

وی ادامه داد: طنز فاخرترین بخش شوخی است که با معنا سر و کار دارد و کمدی می تواند پایبند به معنا نباشد. کمدی می تواند هر چیزی را دستمایه شوخی قرار دهد و خروجی آن خنداندن است اما طنز ممکن است تلخ باشد. خود من تلاش کردم تا در سریال «روزی روزگاری» در حیطه طنز کار کنم البته به گونه ای که شیرین باشد. با این حال هر دو اینها خوب است و شیرینی در کارهای مدیری وجود دارد که باعث شهرت او شده است. 

مدیری در سری دوم «در حاشیه» از کنار شوخی هایی که استاد آنهاست عبور کرد

احمدجو در ادامه درباره آخرین سریال مدیری و آنچه که در نظر او باعث شد کیفیت آثار قبل را نداشته باشد، بیان کرد: هر کاری که با تعجیل و به صورت سردستی انجام شود به هدف خود نمی رسد. البته منظور از تعجیل و سطحی بودن این نیست که مدیری مقصر باشد بلکه وضعیت عمومی که بر همه کارها حاکم است دارای تعجیل است. «در حاشیه۱» با جنجال های زیادی توسط پزشکان مواجه شد و این از قشر تحصیلکرده ای که اهل دانشگاه است دور از انتظار بود. اتفاقا سری اول سریال «در حاشیه» نزدیکی بیشتری با طنز داشت و شاید اگر من جای مدیری بودم مطلقا ذهنم کار نمی کرد که بتوانم برای سری دوم خروجی خوبی داشته باشم.

وی در پایان گفت: او مطمئنا بعد از آن اتفاقات اذیت شده است و باید خونسرد و عاقل باشد که توانسته است این اتفاقات را کنترل کند. این نکته هم که من گفتم کاری خسته کننده بود به این دلیل است که حتما او سعی کرده است در سری دوم با احتیاط زیاد پیش رود و از کنار شوخی هایی که استاد آنهاست عبور کند. به هر حال مدیری کارگردان توانمندی است و در هر کارش بازیگران بسیاری را به عرصه هنر تحویل داده است. نباید برای کسی مثل او تنگنا ایجاد کرد و باید اجازه داد با فراغ بال کارش را انجام دهد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.