دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹

مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری از انقلاب «وی او دی» خبر داد

سیدمصطفی ابطحی

مهر: مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری تاکید کرد مدیریت سیستم «VOD» از ماموریت های اصلی این موسسه است و پس از سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر این سیستم راه اندازی خواهد شد.

مصطفی ابطحی مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری درباره راه اندازی سیستم «VOD» به خبرنگار مهر گفت: در طول دو سالی که به عنوان قائم مقام اقتصاد سینما و معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی و سمعی و بصری در بدنه مدیریت سازمان سینمایی حضور داشتم در جریان راه اندازی سیستم «VOD» بودم و زمانی که به موسسه رسانه های تصویری آمدم از ابتدا با رییس سازمان سینمایی قرار گذاشتیم در کنار کارهای روزمره و جاری موسسه رسانه های تصویری ماموریت هایی را در این موسسه به عهده بگیرم که یکی از این ماموریت ها راه اندازی سیستم «VOD»، سامان دادن بخش بین الملل سینمای ایران و همچنین بحث سازمان جشنواره ها بود و از زمان حضور در موسسه های رسانه های تصویری تلاش کردیم مجموع این ماموریت ها را به انجام برسانیم.

وی ادامه داد: درباره راه اندازی سیستم «VOD» نقدی بر گذشته داشتم به همین دلیل مدل هایی که در مدیریت سابق موسسه های رسانه های تصویری طراحی شده بود کنار گذاشته و مدل جدیدی از جهت فنی و محتوایی طراحی کردیم در همین راستا با شرکت های معتبر در حوزه فن آوری قرارداد بستیم و زیر ساخت های لازم را برای اجرایی کردن طرح «VOD» اجرایی کردیم و با سرفرازی اعلام می کنم این سیستم آماده بهره برداری است.

ابطحی تاکید کرد: با راه اندازی سیستم «VOD» نهضتی در حوزه سینما و انقلابی در عرصه تصویر و سینما به راه خواهد افتاد و از این به بعد دیگر مردم نیازی به دانلود غیرمجاز آثار ندارند. من معتقد هستم اگر محتوای سینمای ایران را روی سرورها بگذاریم مخاطب با یک اپلیکیشن می تواند محصولات سینمای ایران را در سراسر دنیا ببیند.

وی با بیان این مطلب که با راه اندازی سیستم «VOD» هویت و فرهنگ ایرانی به دنیا صادر می شود، گفت: همانطور که گفتم با راه اندازی سیستم «VOD» انقلاب بزرگی در سیستم تصویری ما روی خواهد داد و اگر این اتفاق مهم و بزرگ به درستی اجرایی شود رسالت ما برای ارتقای جامعه سینمایی ایران در نقاط مختلف دنیا به درستی عملی می شود. یکی دیگر از نکات مهم در راه اندازی این سیستم تلاش در جهت رونق بخشیدن به اقتصاد سینمای ایران و برداشتن گام های موثر در این عرصه است.

این مدیر سینمایی با اشاره به اینکه در حوزه مدیریت فعالیت‌های بین المللی سینمای ایران تحولات خوبی رخ داده است، گفت: در حوزه بین الملل گام های موثری برداشته ایم به این معنا که بخش بین الملل از جهت مدیریت تجمیع و مسئولیت سیاستگذاری، برنامه ریزی و نظارت بر فعالیت های بین الملل سینمای ایران در بخش خصوصی و دولتی به موسسه رسانه های تصویری واگذار شده و با جدیت برای رونق بخشیدن به سینمای ایران در عرصه بین الملل تلاش می کنیم.

وی تاکید کرد: در همین راستا برنامه های مختلفی داریم که نخستین برنامه با نمایش فیلم «رخ دیوانه» در ونکور کانادا اتفاق افتاد و ابوالحسن داودی کارگردان این فیلم سینمایی از طریق اسکایپ با ایرانیان خارج از کشور و شهروندان کانادا صحبت کرد و به پرسش های مخاطب پاسخ داد. ضمن اینکه در نظر داریم مشابه برنامه هایی از این دست را در دیگر کشورهای اروپایی و کشورهای مرتبط با حوزه تمدن ایرانی و آسیای میانه اجرا کنیم و امیدوارم این تلاش ها به رونق سینمای ایران در عرصه جهانی کمک ویژه ای کند.

مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری در پایان صحبت هایش در پاسخ به اینکه سیستم «VOD» چه زمانی عملیاتی می شود، گفت: پیشنهاد من این بود که در ایام دهه فجر سیستم «VOD» را راه اندازی کنیم اما به دلیل هماهنگی بین‌بخشی و بین وزارتخانه ای تصمیم گرفته شده بعد از پایان جشنواره فیلم فجر این سیستم راه اندازی شود. با راه اندازی سیستم «VOD» بر بستر «OTT» همه ایرانیان علاقمندان به فرهنگ ایرانی می توانند شاهد آثار فرهنگی سینمای ایران باشند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.