سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰

سعید ملکان در نشست خبری:

اگر شهاب حسینی نبود فیلم «برادرم خسرو» ساخته نمی‌شد

برادرم خسرو

سینماپرس: در نشست خبری فیلم سینمایی «برادرم خسرو» سعید ملکان تهیه کننده با یادی از شهاب حسینی گفت: اگر شهاب حسینی نبود این فیلم ساخته نمی‌شد چون علاوه بر ایفای نقش خسرو سرمایه‌گذار این فیلم هم بود.

به گزارش سینماپرس، صبح امروز نشست خبری فیلم سینمایی «برادرم خسرو» با حضور مهدی هاشمی، هنگامه قاضیانی، جواد یحیوی، بازیگران این فیلم  و سعید ملکان تهیه کننده، و احسان بیگلری کارگردان در سالن همایش برج میلاد برگزار شد. 

علی علائی منتقد سینما گفت: امسال  بخش فیلم‌اولی‌ها یکی از قویترین بخش‌های جشنواره فیلم فجر بود و این یکی از نقاط قوت سینمای ایران است که حاصل تلا‌ش‌های شخصی فیلم‌سازان جوان است و نه مدیریت فرهنگی.

وی افزود:‌ فیلم برادرم خسرو فیلم شخصیت‌محور است و رخدادهای فوق‌العاده و عجیبی هم ندارد و تماشاگر با چالش‌هایی بین دو شخصیت ناصر و خسرو همراه قصه می‌شود. 

وی در مورد پرداخت سینمای ایران در موضوع بیماریهای روانی گفت:‌ در مورد بیماری‌ها فیلم‌های سینمایی ایران به صورت فله‌ای برخورد می‌کردند بیماری که خسرو در این فیلم دارد افسردگی دو قطبی است که اطلاعاتی درستی از این بیماری در فیلم جای گرفته است. داده‌هایی که خیلی سخت هستند ولی به شکلی زیبا در بازی شهاب حسینی (در نقش خسرو) می‌بینیم. و رفتار اطرافیان هم که نمونه خاصش در بازی ناصر هاشمی (در نقش ناصر) به خوبی ایفا شده است.

در ادامه نشست بیگلری کارگردان فیلم گفت: نمی‌خواستم فیلم را برپایه بیماری افسردگی دو قطبی بسازم. به عمد از این بیماری استفاده کردم تا فضایی که بین این دو برابر شکل می‌گیرد را تصویر کنم. البته برگرفته از خاطره‌ای از دوران کودکی خودم هم بود چون عمویی داشتم که خودکشی کرد و بعدها فهمیدیم که دچار یک بیماری بوده است. 

وی افزود: اینکه در فیلم باید بار دراماتیک داشته باشد درست است و همه قصه‌ها در قالب سینما دراماتیزه می‌شود. در مرحله فیلمنامه همراه با خانم پریسا هاشم‌پور شکل روایی قصه را کامل کردیم و شاید یکی از سختی‌های کار این بود که لحظات فیلم اتفاقات عجیبی نداشت و قصه‌ای بدون فراز و فرود را روایت می‌کرد. 

در ادامه نشست هنگامه قاضیانی بازیگر این فیلم گفت: من آخرین نفری بودم که به این پروژه پیوستم و همین کار را سخت می‌کرد. واکنش‌ها و قرار گرفتن در جایی که مقابل شخصیت خسرو ایفای نقش کنم به همان سختی ایفای نقش خسرو بود. 

وی ادامه داد: فیلم برادرم خسرو تنها فیلم مطلوب من در سینما بود و بعد از 20 سال حضور حرفه‌ای منتظر چنین اتفاقی بودم. 

در ادامه نشست سعید ملکان تهیه کننده با یادی از شهاب حسینی گفت: اگر شهاب حسینی نبود این فیلم ساخته نمی‌شد چون علاوه بر ایفای نقش خسرو سرمایه‌گذار این فیلم هم بود. 

ناصر هاشمی بازیگر فیلم هم گفت:‌ وقتی فیلمنامه را خواندم نقش پیچیده‌ای داشت اما به چیزی رسیدیم که روی پرده سینما می‌بینید. شخصیت ناصر برای من از این جهت جذاب بود که چارچوب منظم و محکمی داشت و به کسی اجازه نمی‌داد آن را تحویل دهد. البته این در نقش خسرو هم بود.

وی در مورد اسم فیلم گفت: اینکه نام فیلم برادرم خسر است نه تنها از زبان من بلکه می‌تواند از زبان خواهرش ناهید هم باشد. دوست داشتم نام فیلم برادرم باشد که شکل عام‌تری را به خود می‌گرفت. 

در انتهای نشست جواد یحیوی یکی ازبازیگران فیلم در مورد نقشش توضیح داد و در پاسخ به سوالی که چرا کمتر بازی می‌کند گفت: به تازگی به من اجازه داده شده است که تئاتر و سینما فعالیت کنم از حضور در این فیلم و بودن درکنار عوامل حرفه‌ای‌اش لذت بردم.  فضای خوب و همراه باگفت‌وگو را در این فیلم تجربه کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.