سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۸

مدیر مسئول سینماپرس در استودیوی خبر۲۱سیما:

اغلب فیلمهای تلخ اجتماعی جشنواره فجر امسال بدون پشتوانه پژوهشی علمی تولید شده اند

الهی در اخبار شبکه یک

سینماپرس: سعید الهی مدیر مسئول خبرگزاری سینماپرس، امشب با حضور در استودیو خبر ساعت ۲۱ شبکه اول سیما در تحلیل جشنواره فیلم فجر امسال گفت: اغلب فیلمهای تلخ اجتماعی بدون پشتوانه پژوهشی علمی ساخته شده و به نمایش در می آیند.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، وی در پاسخ به سوال گوینده خبر با اشاره به وجود فیلمهای سینمایی با موضوعات اجتماعی در جشنواره فیلم فجر گفت: مشکلات اجتماعی در هر جامعه ای از جمله ایران اسلامی وجود دارد اما نمیتوان تنها بر پایه ذهنیات شخصی خود به عنوان فیلمساز، موصوعی را به کل جامعه بسط داد.
وی افزود: سینما هنر صنعت و رسانه پهناوریست که دامنه مخاطب آن بسیار و تآثیرگذاری آن غیرقابل انکار است لذا باید با حساسیت بیشتری موضوعاتی که جامعیت دارد بر پرده سینما ظاهر شود نه موضوعات بسیار خاص و موردی.
الهی در عین حال خاطرنشان ساخت: اغلب فیلمهای جشنواره امسال عاری از نقاط امید بخش بودند حال اینکه میتوان از بسیاری از سوژه های امیدوارکننده که حلاوت و شادی و نشاط را به جامعه تزریق می کنند استفاده کرد.
این کارشناس حوزه رسانه و سینما تاکید کرد: اینکه بخش عمده ای از فیلمها دربرگیرنده صحنه های تاریک و سیاه از یک موضوع باشند و در پایان تنها با یک جمله یا یک صحنه بخواهیم همه آن تلخی ها را به امید تبدیل کنیم غیرممکن است.
مدیر مسئول سینماپرس در پاسخ سوال دیگر گوینده خبر ساعت ۲۱ شبکه اول سیما مبنی بر واکنش ها به اسامی نامزدهای جشنواره فجر گفت: آرای اعضای هیات داوران قابل احترام است اما آیا در قیاس با فیلمهای معرفی شده در اصلی ترین بخش ها مانند بهترین فیلم یا بهترین کارگردان مطمئن هستند که ویژگیهای ساختاری و محتوایی سایر آثار را نیز دیده اند؟
وی ادامه داد: آیا فیلم بادیگارد ابراهیم حاتمی کیا که به زعم بسیاری از منتقدان و اهالی سینما شاید از برخی آثار قبلی وی نیز بهتر بوده است لایق نامزدی در بخش های اصلی جشنواره نبوده است؟
الهی در پایان با اشاره به اعتراضات و واکنش های منفی در قبال اسامی نامزدها پیشنهاد کرد داوران و متولیان جشنواره طی نشستی خبری با نمایندگان رسانه های گروهی در این خصوص بطور شفاف توضیحات لازم را ارائه دهند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.