چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷

ادامه اعتراضات به آرای داوران جشنواره فجر

انجمن جلوه های بصری سینمای ایران هم به اسامی نامزدها واکنش نشان داد

فجر34

سینماپرس: در پی اعلام اسامی نامزدهای جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ و واکنش انجمن جلوه های ویژه میدانی سینمای ایران به تلفیق جایزه دو بخش جلوه های ویژه میدانی و بصری؛ انجمن جلوه های بصری سینمای ایران هم با انتشار نامه ای به این تصمیم واکنش نشان داد.

به گزارش سینماپرس، در پی یادداشت انجمن جلوه های ویژه میدانی سینمای ایران که روز گذشته در سینماپرس منتشر شد؛ انجمن جلوه های بصری سینمای ایران نیز به این تصمیم با انتشار نامه ای اعتراض کرد. 

متن نامه به شرح ذیل می باشد:

جناب آقای حیدری

دبیر محترم سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

انجمن جلوه های بصری ضمن قدردانی از زحمات دبیر محترم و داوران گرانقدر این دوره از جشنواره فیلم فجر دو نکته را در ارتباط با اعلام برگزیدگان این رشته لازم به توجه می داند.

برخلاف دوره های قبل که دفتر جشنواره از شرکت کنندگان رشته جلوه های بصری درخواست ارسال قبل و بعد نماهای بصری را داشتند تا داوری و انتخاب بهترین های این رشته تخصصی با علم و آگاهی کاملتری انجام پذیرد، به هر دلیل در این دوره این اتفاق صورت نپذیرفت، برخی از شرکت کنندگان نمونه های تصویری را ارسال نمودند و برخی همچنان منتظر خبر از جشنواره هستند.  بالطبع ناخواسته ممکن است نمونه های خوبی اصلا مورد ارزیابی قرار نگیرند.

مورد بعد که بیشتر تعجب برانگیز است، اعلام کاندیداهای رشته های جلوه های ویژه و جلوه های بصری در یک زیر گروه از کاندیداها میباشد. همه میدانیم که این دو رشته هیچ شباهتی در ساختار و تخصص باهم ندارند و رقابت دست اندرکاران این دو رشته با هم غیر تخصصی و غیر ممکن خواهد بود.

از آنجا که داوران سودای سیمرغ متخصصین سینمایی هستند، توقع ما از جشنواره این است که نتایج اعلام شده هم تخصصی باشند. گنجاندن یک کاندید از رشته جلوه های ویژه در میان چند کاندید جلوه های بصری به هیچ وجه تخصصی نبوده و رقابت را بین آنها غیر ممکن میسازد.

در پایان ضمن تشکر مجدد از تیم وزین داوری و دست اندرکاران اجرایی سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر آرزومند اعتلای بیش از پیش سینمای ایران هستیم.


 انجمن جلوه های بصری سینمای ایران

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.