پنجشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲

در پی نمایش" فهرست مقدس" در برج میلاد صورت گرفت

واکنش دبیر پیشین جشنواره فیلم فجر به غفلت مدیران در قبال فیلم های انیمیشن امسال

محمدرضا عباسیان

سینماپرس: محمد رضا عباسیان دبیر پیشین جشنواره فیلم فجر در پی بی توجهی متولیان جشنواره امسال و به دنبال نمایش فیلم سینمایی انیمیشن" فهرست مقدس" با موضوع هولوکاست در آخرین سانس کاخ جشنواره در شب گذشته یادداشت اعتراض آمیزی منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، عباسیان در یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"شاید بتوان گفت مهمترین اتفاق این دوره جشنواره فیلم فجر دیشب در غربتی غریب در سالن نیمه خالی۶۰ نفره طبقه ۲ـ برج میلاد افتاد.
نمایش انیمیشن "فهرست مقدس" (که با اصرار سازندگانش بعد از پایان نمایش های رسمی کاخ جشنواره در سالنی کوچک به نمایش درآمد) هشدار بزرگی بر غفلت مدیریت سینمایی کشور بود.
در شرایطی که به اصطلاح فیلم های هنر و تجربه بدون مخاطب در زمانی مناسب در جدول جشنواره جا خوش کرده بودند و حتی مستند هایی که همین چند هفته پیش بارها در جشنواره سینما حقیقت و  پس از آن به نمایش درآمده بودند، مدیران سینمایی چه توجیهی بر این حجم از غفلتشان از این همه موفقیت غافلگیر کننده انیمیشن سازان کشورمان دارند؟!
این انیمیشن ها میتواند صنعت رو به احتضار سینمای ایران را نجات بدهد،  هم مخاطب داخلی را با سینما آشتی دهد و هم بازارهای جهانی را فتح کند. فقط کافیست بفهمیم و درکش کنیم."

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.