پنجشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶

نامه دوم اعتراض آمیز انجمن جلوه های ویژه میدانی

آقای حیدری! صراحتا بفرمائید علت اقدام غیر علمی و غیرکارشناسانه چیست؟

انفجار

سینماپرس: در حالیکه امشب ۲۲ بهمن برندگان سیمرغ جشنواره فیلم فجر معرفی می شوند اما همچنان دبیر این رویداد هنری از پاسخگویی به اعتراض دو انجمن صنفی جلوه های ویژه میدانی و بصری در پی تلفیق جایزه این دو رشته سینمایی سرباز زده است.

به گزارش سینماپرس، اعلام نامزدهای جشنواره فیلم فجر و تلفیق دو رشته سینمایی جلوه های ویژه میدانی و بصری باعث واکنش و اعتراض اعضای این دو صنف سینمایی به دبیر جشنواره فیلم فجر گشته است . 

اما در ادامه این واکنش ها و در حالی که امشب برگزیدگان سیمرغ های جشنواره مشخص خواهد شد هنوز دبیر این رویداد هنری هیچ پاسخی به این اعتراض ها نداده است که این اقدام موجب شد تا انجمن جلوه های ویژه میدانی نامه ای انتقادآمیز تر به نگارش درآورد و خواستار توضیح دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر به این اقدام شود.

براساس این گزارش، در این نامه آمده است :


جناب آقای حیدری

دبیر محترم سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر


باسلام و احترام مجدد

موكداً بعرض میرساند :
علیرغم کم لطفی ، بی مهری و بی توجهی ای که سال گذشته در جشنواره سی و سوم فیلم فجر رخ داد و داوران محترم هیچ فیلمی را شایسته نامزد شدن برای جایزه جلوه های ویژه میدانی ندانستند ! متأسفانه در جشنواره سی و چهارم نیز اتفاق عجیب تر ی رخ داد و آن اعلام نامزدهای مشترک برای جلوه های ویژه میدانی و جلوه های بصری بود !!!
جناب آقای حیدری ، خواهشمند است صراحتا توضیح بفرمائید علت این اقدام غیر علمی و غیرکارشناسانه و غرض ورزانه چیست ؟ و با کدام معیار و منطق این دو حرفه ، که دو مقوله کاملاً متفاوت و مستقل از یکدیگر هستند ، که حتی علمی متفاوت را می طلبند، با یکدیگر ادغام نموده اند ؟!
این درحالی است که جلوهاي بصری امسال بيشتر كمك حال صحنه و ديگر عوامل بودند تاجلوه های ویژه ميداني !
انجمن جلوه های ویژه میدانی سینمای ایران ضمن اعتراض به این اقدام ناعادلانه و غیرحرفه ای ، و قضاوت و داوری اشتباه و یکسان در مورد آن دو ، درخواست توضیح از جنابعالی و طلب احقاق حقوق قانونی خود را دارد .
جناب دبیر محترم ، پس از نگارش و ارسال اولین نامه و انتشار آن از طریق رسانه ها ، منتظر پاسخی مناسب و قانع کننده از سوی جناب عالی بودیم که تا کنون پاسخی دریافت ننموده ایم ! و متاسفانه صراحتا پاسخ این انجمن و اعضاء درخواست کننده را ندادید و طي تماسي كه امروز ۱۳۹۴/۱۱/۲۱ با دفترجنابعالی گرفته شد حاضر به پاسخ نشدید و دوستي كه پاسخ داد فرمود : آقاي حيدري گفتند : این موضوع به بنده مربوط نميشود ، ازداورهابپرسيد !!!
که اين خود نكته مبهم اين موضوع است كه دوستان و مسئولین ذیربط جواب منطقي و درستي نميدهند و نوعی بی احترامی همانند کم لطفیهای قبلی میباشد .
در پایان از مسئولین و داوران محترم تقاضامندیم ، در صورتی که دبیر محترم توضیحی در این باره ندارند! پاسخگوی درخواست به حق و قانونی اعضای انجمن طراحان ،مدیران و دستیاران جلوه های ویژه میدانی سینمای ایران باشند .
با احترام مجدد
انجمن طراحان ، مدیران و دستیاران جلوه های ویژه میدانی سینمای ایران

نظرات

  • 0 0
    سال قبل مشابه چنین اتفاقی رخ داد و با احترام به رای داوران به امید تکرار نشدن در جشنواره سال بعد همه چیز تمام شد ، متاسفانه امسال هم که به لحاظ کمی و کیفی جلوه های ویژه میدانی حرفها برای گفتن داشت ، دقیقا همان اتفاق تکرار شد و این خود گویای اتفاقات ناخوشایندی است که در کمین جلوه های ویژه میدانی نشسته است . پیرو این اعتراضات ، پیگیریهای همه جانبه هیات مدیره محترم و سایر اعضاء ، بطور جدی و قاطع لازم است که در سالهای بعد چنین مواردی پیش نیاید . نباید این نهال جوان ، که در حال شکوفایی و پویایی وثمره دادن است را به دست طوفان بی مهری ها و کم لطفی ها و کج سلیقه ای ها سپرد . بیرون ، کسی دلش به حال ما نسوخته است ...
  • رضا ترکمان ۱۳۹۴/۱۱/۲۲ - ۱۸:۵۶
    0 0
    چه فکری پشت این اقدام بوده که جلوهای ویژه میدانی باتمام خطراتی که دارد راه با جلوههای ویژه بصری که دریک فضای کاملا راحت پشت میز به ر بدون هیچ استرسی کار میکنند راباهم ادغام کردید

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.